امیرعبداللهیان: بایدن شاه کلید نیست

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار سفیر روسیه گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها فرصت نهایی برای بازگشت طرف‌های برجامی به تعهدات را تعیین کرده که رو به پایان است.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه، ۱۹ آذرماه) با لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با بیان اینکه خوشبختانه تهران و مسکو در مسیر عملی روابط راهبردی قدم های مستحکمی را بر می دارند، گفت: روابط پارلمانی، سیاسی و اقتصادی دو کشور رو به رشد بوده و توسعه روابط فرهنگی زیربنای مناسبی برای تقویت همه جانبه همکاری ها است.

وی ادامه داد: علاوه بر رفتار خصمانه آمریکا، سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) نیز در مقابل مردم ایران بدعهدی کرده و در عمل از تعهدات خود در توافق هسته ای حفاظت نکرده اند که در این راستا بیانیه اخیر آنها نیز تکرار ناشایست بدعهدی ها است.

امیرعبداللهیان در ادامه با بیان اینکه قانون مصوب مجلس شورای اسلامی با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها فرصت نهایی برای بازگشت طرف های برجامی به تعهدات را تعیین کرده که رو به پایان است، گفت: چین و روسیه در مسیر مقابله با تحریم های یکجانبه آمریکا تلاش سازنده ای دارند.

دستیاور ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا باید بین سخن آشفته و دشمنی و یا رفتار عملی سازنده و احترام کامل به حقوق ملت ها، یکی را انتخاب کند؛ دوران هژمونی آمریکا بر جهان به سرعت رو به افول است.

سفیر روسیه در تهران: نوع همکاری ایران و روسیه الگویی سازنده در منطقه است

لوان جاگاریان نیز در این دیدار روابط تهران و مسکو را راهبردی دانست و گفت: اقدام آمریکا در اعمال تحریم های ضد انسانی علیه کشورها اعتبار کاخ سفید را بیش از پیش از میان برده است.

وی ادامه داد: روابط سیاسی و پارلمانی دو کشور ایران و روسیه روند اطمینان بخشی دارد و دو طرف برای توسعه هر چه بیشتر آن تلاش می کنیم.

سفیر روسیه در تهران در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری ایران و روسیه در منطقه به الگویی سازنده برای سایر طرف ها تبدیل شده است.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    2 0
    نگو که الان بعضی ها دق میکنن!!
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
    2 1
    مرد انقلابی پادوهای دشمن سکته می دی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس