کد خبر 1154242
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
پرچم فرانسه نمایه

محافل الجزائری از تحرکات اخیر سفیر فرانسه در این کشور و دیدار با اصحاب رسانه و برخی سیاسیون خشمگین هستند.

به گزارش مشرق، محافل سیاسی الجزائر از تحرکات اخیر «فرانسیس قویات» سفیر فرانسه در این کشور خشمگین بوده و این تحرکات را به نوعی فتنه‌گرانه می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

فرانسه مجوز ساخت سرباز مصنوعی گرفت

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، سفیر فرانسه اخیرا با تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و اصحاب رسانه در الجزائر دیدار کرده است و این تحرکات پس از آن صورت می‌گیرد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از آغاز مرحله انتقالی در الجزائر سخن گفته است. اظهاراتی که مقامات الجزائری آن را دخالت آشکار در امور داخلی خود دانسته‌اند.

سفیر فرانسه در الجزائر پیش از این نیز در بین سال‌های ۲۰۰۸ الی ۲۰۱۲ در همین منصب بود و در زمان انقلاب ۲۰۱۱ لیبی نقش فعالی در حمله نظامی ناتو به این کشور ایفا کرد.

منابع الجزائری می‌گویند که سفیر فرانسه تلاش دارد از عدم حضور «عبدالمجید تبون» که به علت بیماری به دور از سیاست قرار گرفته است، سوء استفاده کند و احتمال دارد موجب شود تا الجزائر موضع سختی علیه او اتخاذ کند و چه بسا بخواهد تا در روابط خود با پاریس بازبینی کند. روابطی که در یک ماه اخیر پر تنش بود.

هفته گذشته نیز «عمار بلحیمر» وزیر ارتباطات و سخنگوی دولت الجزائر با انتقاد شدید از نقش فرانسه در لایحه پارلمان اروپا درباره وضعیت آزادی‌ و حقوق‌بشر در الجزائر، این رفتار را احمقانه، انحرافی و وقیح توصیف کرده و گفته بود که الجزائر هزینه دفاع از قضایای عادلانه در آفریقا و خاورمیانه و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را پرداخت می‌کند.

در تاریخ سوم خرداد نیز دولت الجزایر، پس از پخش مستندی «توهین‌آمیز» از چند شبکه دولتی فرانسه، سفیر خود در این کشور را فراخوانده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس