خانه امن

توان و ظرفیت نمایشی مولف بشدت تضعیف شده و تمامی برگ‌های دراماتیکش در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی مختلف ساخته شده است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - سریال «خانه امن» پس از سریال «ترور خاموش» دومین سریال امنیتی‌ است که توسط گروه چهار نفره مرتضی اصفهانی (طراح و ناظر کیفی)، احمد معظمی(کارگردان)، حسین تراب‌نژاد (نویسنده) و ابوالفضل صفری (تهیه‌کننده) ساخته می‌شود. سریال‌ «خانه‌امن» از حیث تالیف، اثری متعلق به اصفهانی است که بسیاری از سریال‌های امنیتی و آثار سینمایی مشابه براساس هدایت و نظارت وی ساخته می‌شود.

مرتضی اصفهانی فیلمنامه نویس سریال تعبیر وارونه یک رویا به کارگردانی فریدون جیرانی


موج ساخت سریال‌های امنیتی در سیما و فیلم‌های سینمایی توسط اصفهانی احیا شد. از این حیث بدعت وی در تغییر ذائقه عمومی مخاطبان سینما و سیما نقشی اساسی داشت. آثاری که او در آن‌ها نقش طراح، نویسنده و ناظر کیفی را ایفا می‌کند، تبدیل به آثار بحث‌برانگیزی می‌شوند و مخاطب فراوانی را پای اثر مذکور می‌نشاند.


 مخاطب امروز از تماشای ملودرام‌های یک شکل و مشابه، کمدی‌های یکنواخت، در دایره تولیدات مجموعه‌های نمایشی ایرانی خسته شده و گرایش به روایت‌های امنیتی- پلیسی ضمن ایجاد تنوع، برای مخاطب امروز سیما جذاب و گیراست.

تمام این مصدایق و انتقادات را اگر کنار بگذاریم، کارگردانی «احمد معظمی» در ساختار ناقص فیلمنامه استثنایی و کاملا ممتاز است و به ویژگی سریال تبدیل می‌شود.

سریال «خانه‌امن» همچون  آثاری مانند «سارق روح»، «تعبیر وارونه یک رویا»، «ترور خاموش» طبق آمارهای منتشر شده سیما، مورد توجه قرار گرفته است. این سریال نیز همچون ۹۵ درصد آثاری که اتکای امنیتی دارند، بر مدار نگرش و دسترسی‌های تیم‌ سازنده استوار است.


اما فرمول‌های مشابه روایی، گره‌ها و عطف‌های دراماتیک آثار آنقدر مشابه و یکسان شده‌اند که به صورت ملموسی، روایت‌ها و شخصیت‌های اصلی به یکدیگر شباهت پیدا کرده‌اند و هیجان تماشای یک قصه امنیتی با ارجاع به آثار پیشین، ساختار و محتوای  «خانه امن» را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

متاسفانه در تالیفاتی از این دست، به جای قصه‌های امنیتی هیجان انگیز و پاورقی‌وار با «فانتزی‌های امنیتی» نمایشی مواجه هستیم.  البته با توجه به دسترسی‌های تیم طراح این سریال‌ها، انتظار می‌رود که پرونده‌های واقعی، با شخصیت‌های ملموس، عصاره اصلی فیلمنامه را تشکیل دهند، اما به جای حقیقت یا واقعیت، فانتزی امنیتی، جایگزین می‌شود.


یکی از این فانتزی‌ها خالق اصلی این مجموعه‌ها  که در سه سریال «خانه امن»، «ترور خاموش» و «سارق روح» بروز پیدا می‌کند، معرفی شخصیت‌ اصلی است که فرماندهی اصلی عملیات‌ها را برعهده دارد. در سه سریال نامبرده شده، شغل و حرفه اصلی قهرمان، تدریس در دانشگاه است و کمال (حمیدرضاپگاه) در چند لحظات فراوانی از سریال اصرار بر پیشینه تدریس خود در دانشگاه دارد.

حمیدرضا پگاه بازیگر نقش کمال در سریال خانه امن


چنین طراحی در سریال سارق روح این سئوال را در ذهن ایجاد می‌کند، تدریس و پژوهش دانشگاهی چه نسبتی با انجام عملیات امنیتی به صورت میدانی دارد؟ تعریف چنین قهرمانی، شخصیت‌پردازی واقع‌گرایانه را به سوی فانتزی‌نگاری هدایت می‌کند که در فرهنگ نمایشی ایرانی چندان سابقه‌ای ندارد و برای مخاطب ایرانی باورپذیر نخواهد بود.

به این موضوع باید توجه داشت، رابرت لانگدون (شخصیت اصلی مجموعه کد داوینچی، «فرشتگان و شیاطین» و جهنم)، پروفسور ایندیاناجونز، پروفسور بن گیتس متعلق به فرهنگ نمایشی سینمای غرب هستند و خلق چنین کاراکترهایی در سریالی امنیتی  به باورناپذیری شخصیت از سوی مخاطب دامن می‌زند. پیش‌فرض مخاطب ایرانی از استاد دانشگاه، حتی در صورت همکاری با نیروهای امنیتی، به صورت پروژه‌ای و مشاوره خواهد بود.

«دانیال حکیمی»   در سریال سارق روح

در سارق روح شخصیت «دانیال حکیمی» استاد دانشگاه می‌تواند به عنوان مشاور در یک پروژه به عنوان کارشناس وارد تیم تحقیقاتی شود، اما این شخصیت ناگهان تدریس را کنار می‌گذارد و ۲۴ ساعته رهبری تیم تعقیب و مراقبت را بر عهده می‌گیرد. روح حاکم در تولیدات نمایشی ایرانی با روح حاکم در آثار هالیوودی بسیار متفاوت است. این شخصیت که در فانتزی‌های نویسنده و طراح به صورت دائمی تکرار می‌شود در قالب کاراکتر «سعید راد» در سریال «ترور خاموش» نیز تکرار می‌شود و استاد دانشگاه(سعید راد) در تمامی جلسات بازجویی‌ها حضوری مداوم دارد.

در قصه «خانه امن» نیز کمال که نیروی میدانی امنیتی‌هاست، دائما معلم بودن خود را در حوزه دانشگاهی یادآوری می‌کند و سئوالی مهم، نیمه‌کاره رها می‌شود، چگونه مهار و تعقیب شبانه‌روز تروریست‌های از شکل فرقه‌ای در سارق روح، در چهارچوب بازجویی‌های مکرر از اتصالات  هسته توزیع کننده مخدر  در سریال ترور خاموش، یا مرد میدان‌های عملیاتی خانه‌امن، می‌تواند با استاد تمام وقت دانشگاه نسبت پیدا کند؟

وقتی وارد فانتزی‌های امنیتی از این دست و در نمود نمایشی آن می‌شویم، تعارضات بروز بیشتری پیدا می‌کند. قسمت نخست سریال، استاد سابق دانشگاه شخصیت ناقصی از ایتان هاوک (مامور امنیتی مجموعه ماموریت غیر ممکن با ایفای تام کروز) ارائه می‌دهد که وارد خاک عراق می‌شود و یکی از سرکرده داعشی‌ها، «امجد طاها» را  به بهانه ورود به ایران دستگیر می‌کند. اعتماد امجدطاها نسبت به ماموری امنیتی چه سابقه و پشتوانه نمایشی باورپذیری دارد؟ اگر قصد سازندگان ایجاد هیجان در قسمت اول و معرفی یکی از شخصیت‌های اصلی است، قطعا بیراهه نمایشی فاقد منطقی را انتخاب کرده‌اند.

شخصیت اصلی فیلم «روز صفر»  

اگر روز صفر (سعید ملکان) با فیلمنامه‌ای مشترک از اصفهانی اکران شده بود، اثبات فانتزی‌ امنیتی  برای مخاطبان آسانتر بود. در «روز صفر» فیلم مامور امنیتی، شبیه قهرمانان فیلم‌های ماتریکس، مجموعه رمبو، ژان کلود ون‌دام، ماموریت‌هایی انجام می‌داد که به مخدوش شدن پرونده دستگیری ریگی منجر می‌شود و انجام یک عملیات تروریستی گسترده توسط عبدالمالک ریگی، انطباقی با پرونده واقعی ندارد و فانتزی‌های اکشن یکه‌سوار کاملا هالیوودی قهرمان «روز صفر»، جایگزین روایت بومی پرکشش مطلوب ایرانی پسند را می‌گیرد.

پرسوناژ امجد طاها در خانه امن

خرده روایت کمال با امجد طاها آغاز می‌شود که طبق روایت فیلمنامه در آنکارا، بانکوک و عراق عملیات تروریستی انجام داده و آنقدر در میان داعش چهره‌ برجسته‌ای است که عنوان «الرجل فی الطریق» را به او نسبت داده‌اند.   نحوه به دام  انداختن امجد طاها فاقد منطق دراماتیک است و دستگیری یکی از سران اصلی تروریست‌ها در خاک عراق به سادگی شکار یک گنجشک انجام می‌شود و البته از حرکات کاریکاتوری  رمبووار کمال شبیه شخصیت اصلی فیلم «روز صفر» است.

 
سیطره‌ فردی بر یک گونه خاصی روایی، موجب بروزهای آسیب‌های دراماتیک و شباهت‌های مکرر در مجموعه این آثار می‌شود. در آثاری که حال و هوای امنیتی دارند، مثل «۲۴» و سریال «سرزمین مادری» یا حتی «مأموران مخفی»، «مامور کارتر»، «مامور شیلد»، یا نمونه خاصی مثل «آمریکایی‌ها»، چندین نویسنده در کنار هم از خلاصه پرونده‌های امنیتی، سریالی با مفهوم امنیت ملی خلق می‌کنند.

برای مخاطب با پخش نیمی از سریال کاملا مشخص است که پس از دستگیری هر یک از تروریست‌ها، کمال وارد اتاق بازجویی می‌شود و می‌گوید: "جو بایدن گفته باید خانه امن ایرانی‌ها را ناامن کنیم."

اما در سیمای ملی اغلب سریال‌های امنیتی بر اساس خلاقیت‌های یک نفر شکل می‌گیرد و از این منظر بزرگترین آسیبی که سریال «خانه امن» با آن مواجه است پیروی از همان الگوی همیشگی در نمایش ت. م (تعقیب و مراقبت) است.

ساختار دراماتیکی که دائما در این آثار امنیتی تکرار می‌شوند و چنین روندی در سریال خانه امن، موقعیت‌های ضد دراماتیک پدید می‌آورد. سریال «سارق روح»، «ترور خاموش»، فیلم سینمایی روباه، در واقع آثاری هستند که از یک الگوی دراماتیک و پیرنگ‌های مشابه بهره می‌برند.

امجدطاها در قسمت نخست دستگیر می‌شود و دستگیری او به نتیجه‌ای نمی‌رسد، نفر دوم داعشی‌ها که قرار است در ترمینال جنوب اقدام به عملیات تروریستی کند کشته می‌شود اما خنثی کردن عملیات او نتیجه‌ای ندارد و مصطفی وارد روایت می‌شود. مصطفی نیز دستگیر می‌شود و ابعاد مردم ستیزانه او در پیوستن به داعش مورد ارزیابی داستانی جذابی قرار نمی‌گیرد و این خرده روایت به قصه اصلی متصل نمی‌شود و در نهایت دستگیری ابوعامر تاثیری بر روند روایت ندارد.

اشکال عمده خانه امن پیوند خرده روایت‌هایی است که اغلب به مسیر اصلی روایت ارتباطی ندارند. بازجویی‌های سریال «خانه امن» فاقد جذابیت است و هیچ شباهتی به بازجویی ندارد، بیشتر به درد و دل‌های مهمانی‌های زنانه شباهت دارد.

بیشتر بخوانید:

فیلم/نقشه بایدن برای ایران به روایت سریال "خانه امن"

برای مخاطب با پخش نیمی از سریال کاملا مشخص می‌شود که پس از دستگیری هر یک از تروریست‌ها، کمال وارد اتاق بازجویی می‌شود و می‌گوید: "جو بایدن گفته باید خانه امن ایرانی‌ها را ناامن کنیم." همین جملات تکراری و نصیحت‌های کمال برای سر به راه شدن سوژه‌هایش، سریال را تبدیل به «پارودی امنیتی» می‌کند. (پارودی را تقلیدی اغراق‌آمیز از ویژگی‌های ظاهری و مفهومی یک سبک، به صورت طنزآمیز توصیف می‌کنند)

وارد کردن یک نفوذی و اتکای نمایشی صرفا بر تعقیب و گریز اشرار و بدمن‌هایی که در روند روایت بدون هیچ پیچیدگی دراماتیکی سلسله‌واری ایجاد نمی‌کنند و  دستگیر می‌شوند و انگیزشی برای دنبال کردن روایت ایجاد نمی‌کنند براین نقیصه دامن می‌زنند.

شاید بتوان حدس زد که حسین‌تراب‌نژاد (نویسنده خانه امن و ترور خاموش) و هومان فاضل (نویسنده سارق روح) هیچ تاثیر شگرفی بر روند قصه‌های این مجموعه‌ها نداشته باشند و اصولا فیلمنامه‌نویسی در این مجموعه‌ها، صرفا دیالوگ‌نویسی بر اساس الگوی تعقیب و گریزها و فانتزی‌های طراحی‌شده است.

احمد معظمی کارگردان سریال خانه امن

تمام این مصدایق و انتقادات را اگر کنار بگذاریم، کارگردانی «احمد معظمی» در ساختار ناقص فیلمنامه، استثنایی و کاملا ممتاز است و به ویژگی سریال و در واقع «منجی» آن تبدیل می‌شود. معظمی‌ها (احمد و محمود) دو کارگردان سرشناس تلویزیون توانستند مجموعه‌ «شاید برای شما اتفاق بیفتد» را به مجموعه ممتاز شبکه ۵ سیما تبدیل کنند و معظمی، در این تالیف اشتراکی، از پدیدآورندگان فیلمنامه پیشی می‌گیرد، همانطور که کارگردانی ممتاز بهرنگ توفیقی از فیلمنامه یک خطی «آقازاده» پیشی گرفت.

پرسوناژ ابوعامر در روز صفر
کاراکتر عبدالمالک ریگی در «روز صفر»

کمال‌ها و افشین‌ها شبیه کاراکترهای قبلی سینمایی و مجموعه‌های نمایشی این دو می‌شوند و میان بدمن‌های خلق شده در این آثار، هیچ تفاوتی نمی‌توان یافت. بدمن‌ها در «روزصفر»، «سارق روح»، «خانه امن» تاثیر دراماتیکی بر روند روایت تاثیری ندارند.

ابوعامر که یکی از کلیدی‌ترین بدمن‌های نیمه دوم سریال است، چه تاثیری بر روند روایت می‌گذارد. حتی در سکانس‌های دستگیری‌اش کنشگر نیست و مثل امجد طاها به سادگی در دام می‌افتد.

مخاطب، مونولوگ‌های راهبردی ابوعامر (قربان نجفی) را در جلسات بازجویی و دستگیری‌اش در بازتاب ایدئولوژی انحرافی‌اش می‌شنود که این مونولوگ‌ها هیچ تفاوتی با سخنرانی‌های استاد شمس در سریال «سارق روح»، تک گویی‌های عبدالمالک ریگی در روز صفر ندارد.

کنشگری در بدمن‌ها در «تعبیر وارونه رویا» و فیلم روباه از دایره تالیفات اصفهانی خارج شد و تبدیل به بخش‌های جذاب آن آثار شد که این جذابیت‌های دراماتیک را می‌توان به فریدون جیرانی و بهروز افخمی نسبت داد.

شباهت این بدمن‌ها که  در دامن ایدئولوژی افراطی گرفتارند  در اشکال یکسان و مشابهی  در تمامی آثار پیش‌گفته تکرار می‌شوند و ایدئولوژی افراطی خود را با منطقی عمدتا مبتنی بر مونولوگ توضیح می‌دهند.

 در «خانه امن» مستقل از اینکه نویسنده کیست، چه کسی پشت دوربین است ما روایتی امنیتی، مبتنی بر همان فرمول‌های قدیمی و کلیشه شده را شاهد هستیم، با این تفاوت که فانتزی طراح و مولف بر سایر جنبه‌های فیلم غلبه می‌کند. نمونه مصداقی‌تر این «فانتزی‌های امنیتی» ترور فردی مشابه «خاوری» در قسمت دوم سریال است که هیچ ارتباطی با روایت ضد داعشی سریال ندارد.

بیشتر بخوانید:

یک اشتباه راهبردی در سریال «خانه امن»؛ آیا جمهوری اسلامی متهمان را در خارج از کشور ترور می‌کند!؟

ورود سازمان مجاهدین خلق که اصفهانی سال‌ها درباره این گروهک تروریستی اقدام به پژوهش، انتشار کتاب در موسسه جام‌جم، انتشار ویژه‌نامه‌های رسانه‌ای کرده، با کلیت روایی خانه امن چفت نمی‌شود. در سارق روح مبنای اصلی روایت سریال درباره فرقه‌ها بود اما  قسمت اول سریال با دستگیری یک تروریست داعشی آغاز می‌شود و دستگیری این تروریست صرفا درگاه دراماتیک را می‌گشاید و تاثیری در روند روایت ندارد.

مخاطب نخبه و کمی دقیق‌تر که امروز تعدادشان کم نیست، میان ابوعامر سریال «خانه‌امن» تفاوت ماهوی دراماتیکی با استاد شمس «سارق روح» و عبدالمالک ریگی فیلم سینمایی «روز صفر» نمی‌بیند. اصرار بر شکل اسلام ایدئولوژیک افراطی به صورت موتیفی گل درشت و بدون نتیجه در حال تکرار شدن است.

یکی از فانتزی‌های امنیتی، خیانت در روابط زناشویی است که شاید تنها شکل ملودراماتیکی است که در تمامی آثاری که اشاره‌ شد، تکرار می‌شوند. در این سریال، روایت داود، عامل «کامران» سرحلقه اصلی تروریست‌ها وارد یک مثلث عشقی می‌شود که حذف آن هیچ صدمه‌ای به پیکره اصلی روایت نخواهد زد.

اگر نمایش روابط مثلثی  از این دست خط اصلی یک سریال دیگر را دربرگیرد، قطعا مجوز ساخت در سیما نخواهد گرفت. تنها موقعیتی که می‌تواند چنین روابطی در بسته‌های نمایشی به تصویر کشید، سریال‌های امنیتی است!

خیانت در روابط زناشویی و خیانت مکرر مردان به همسران، به یکی از موتیف‌های همیشگی سریال‌های اصفهانی تبدیل شده که در سریال سارق روح در همان قسمت‌های نخست با روایت دختری مواجه می‌شویم که پدرش به صورت مکرر به مادرش خیانت کرده و او نیز به دلیل عدم تعادل روحی به فرقه استادشمس پیوسته است.

این هم یکی از خرده روایت‌ها و قصه‌های فرعی است که در این آثار تبدیل به مسئله اصلی می‌شوند که در سریال تعبیر وارونه یک رویا (فریدون جیرانی) در محور اصلی روایت قرار داشت. حتی آغاز روایت سریال با خیانت فرزاد فرهت(کاوه آفاق) به ثمین هدایت(سیماتیرانداز) آغاز می‌شود و مرد خائن توسط شریکش به قتل می‌رسد. اتفاقی که در تعبیر وارونه یک رویا نیز برای نخستین بار استفاده شد.

ثمین هدایت (سیما تیرانداز) و فرزاد فرهت (کاوه آفاق) در نمایی از سریال خانه امن

زمانی که ثمین هدایت متوجه خیانت نامزدش می‌شود او را در مجتمع تجاری محل کارش به قتل می‌رساند. او نماینده کامران، راس هرم یک کارتل اقتصادی - تروریستی است که هدایت مجموعه‌های بزرگی را برعهده دارد.

«کامران» سرکرده اصلی از حامیان داعش برای انجام عملیات تروریستی بر اساس چه محاسباتی ثمین هدایت را انتخاب کرده است که در اتفاقات شخصی زندگی‌اش به سادگی دست به اسلحه می‌برد و بسیار شخصیت شکننده‌ای دارد.

فرزاد توسط ثمین به قتل می‌رسد و جنازه او در مکانی خاص توسط پیام و شهروز، دو تن از کارمندان هدایت دفن می‌شود. پلیس چگونه و به صورت ناگهانی جنازه فرزاد را کشف می‌کند؟ چرا ثمین به ماجرای پیدا شدن جنازه فرزاد شک نمی‌کند؟ نکته مهم این است که سرکرده‌های اقدامات تروریستی بر اساس پرونده‌های موجود، اگر مرتکب قتلی شوند، حتما جنازه مذکور را خواهند سوزاند. ثمین هدایت با پیدا شدن جنازه پنهان شده فرزاد چرا به پیام یا شهروز هیچ ظن و شکی ندارد؟ چرا ثمین هدایت اسلحه‌ای که با آن مرتکب قتل شده را نابود نمی‌کند؟ این رفتار از سرکرده یک باند تروریستی، بسیار مضحک است و جالب اینجاست که با همان اسلحه در حین اقدام برای قتل دوم توسط پلیس دستگیر می‌شود.  

نگین معتضدی در سریال سارق روح

با توجه به خطوط قرمز سیما، استفاده از الگوی پرستوی زن ممنوع است، اما پرستوی مرد، یکی از فانتزی اخیر مولف اصلی است که در سارق روح به صورت ناقصی از آن استفاده کرد. اما در سریال خانه امن از کاراکتر پیام پرستوی مذکر می‌سازد و رابطه او و تابان در واقع تداعی کننده، شمایلی از الگوهایی خبرچین‌هایی است که وارد رابطه عاطفی با یکی از مرتبطان پرونده می‌شوند.

آنچه درباره گذشته پیام در رابطه با آشنایی وی در زندان شنیده می‌شود، بسیار چالش‌برانگیز است و یکی از ابهامات مهم سریال است که گریبانش روایت را می‌گیرد. پیام توسط افشین آزاد و وارد گروه سوداگران اقتصادی «هدایت» شده یا هدایت با وثیقه‌ای سنگین او را آزاد کرده است؟

این ابهام و سستی روابط به سریال لطمات فراوانی می‌زند. در حالی که پیام رابطه‌اش با تابان مخدوش شده،   رویا کوچ به ترکیه با همراهی او در سرمی‌پروراند و در شیوه همکاری‌اش با نیروهای‌ امنیتی هر لحظه دچار یک تصمیم است.  

یکی از حوزه‌های پژوهشی که اصفهانی سال‌های روی آن متمرکز شده، سازمان مجاهدین خلق است که در قسمت‌های اخیر چون توان روایتگری در مسیر اصلی روایت را ندارد به قصه‌اش می‌افزاید که منطق روایت را بازهم دچار چالش‌های جدی می‌کند.

به نظر می‌رسد فعالیت در عرصه مستند، پژوهش فیلم و سینما رفته‌رفته توان و ظرفیت طراحی سناریو و فیلم‌نامه‌نویسی این گروه (به رهبری مرتضی اصفهانی) را بشدت کاهش داده است و تقریبا طی یک دهه اخیر او تمامی برگ‌های دراماتیکش را روی میز گذاشته و در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی مختلف ساخته شده است و این عرصه نیاز به نیروی فرهنگی هنری تازه‌ای دارد تا بتواند گزینه‌های دراماتیک تازه و دراماتیکی برای ساخت یک مجموعه نمایشی ارائه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 123
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    81 65
    نقد بسیار آبگوشتی و آبدوغ خیاری بود. بهتره به جای نقد نوشتن، ماست هم بزنی و بریزی تو نوشابه و تیلیت کنی و بخوری.
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      37 55
      لیاقت امثال شما همین سریال های اکشن هندی جنایی دم دستی است
    • پری مجرد42ساله IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      21 14
      خودت رو به یک پزشک نشون بده خیلی حالت خرابه
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      13 12
      آبگوشت وآب دوغ با هم خوردی بپا کله پا نشی
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      8 5
      وقتی حرفی برای گفتن ندارید شروع کنید به خزعبل گویی
    • مجید IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      16 6
      سریال خیلی خوبیه هر شب همه ی خانواده نگاه میکنن حالا مشرق دوست نداره یه بحث دیگه س عوض تشکر و حمایت دارن چرت و پرت میگن بالاخره یه سریال برای انقلاب و کشور هست با استقبال خوبی هم مواجه شده حالا تو چی میگی مشرق همیشه این مشرق در اقلیت هست
    • ڪیان IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      5 3
      خطاب بهمین چندنفر عزیزی ڪه شاڪی‌ان: مشرق حرف و صدای نخبگان به گوش عوامل سریال رسوند اونهاییڪه دقت‌نظر و مو رو از ماست بخوبی بیرون میڪشن ؛ نه شما ... ، حالا شما چرا بهتون برخورده! یڪجای این تحلیل نگفته سریال بد یا من دوست نداشتم! فقط عیوب پنهان سریال و طریق ڪارڪردن تڪراری سازندگان مجموعه‌رو گفت ؛ فحش ننوشته ڪه نقد نوشته. همین نقدهای درست و ڪاری باعث میشه دفعه بعد یڪ سریال بهتر از سریالهای قبلی ڪه تماشا ڪردیم ، ببینیم و بیشتر لذت ببریم.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    36 22
    به نظرم بد نبوده، حال تو خوشت نیاد! به جهنم، چکار کنم حالا
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    44 17
    نقدبسیار سطحی وبدرد نخوری بود. نگارنده با آسمان و ریسمان به بافتن سعی کرده ارزش کار را ازبین ببرد اما این مردم هستند که قضاوت می کنند نه ....
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      3 2
      بله،درست می فرمایید
  • قاسم خان IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    34 11
    اصلا فیلم خوب گاندو.....خوبه ....؟؟!!!
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    8 31
    درپایان میروند رئیس موساد را میکنن داخل گونی میارن ایران بعدزیرنویس میکنن پایان سریال طنز خانه امن مردم شادبشوید شوخی کردیم این یه سبک جدید است
    • خودم IN ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      5 13
      نه میرن با گوشی 1100 در ماشین لکسوس و باز میکنن بعد به هفت زبون زنده دنیا حرف میزنن :))))
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      13 1
      فعلا باید با داخلیها و آشناها شروع کنند، تا نوبت صهیونیست های بی نآموس برسد.
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      1 0
      بدون ک از وجود ایناست که الان میتونی تو نت بچرخی بزنی.کلی عملیات داعش بوده که خنثی شده.کلی جاسوس اسرائیلی دستگیر شده.در ضمن نامه سردار سلیمانی روی پنتاگونو که یادت نرفته؟
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    32 15
    این با گاندو زمین تا آسمون از نظر کیفیت و محتوی فاصله داره!!!!! تازه تو این سریال هم خیلی فرانسه خبیث رو نایس و خوب داره نشون میده!!!!! عجیب نیست!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • نازگل عبادی IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      4 1
      آفرین، دقیقا منم تعجب کردم از این کارشون
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    21 18
    سریالش خیلی لوس و بی مزه است که اصلا پیش نمیره انگار ۱۰ قسمت رو کرده باشن ۵۰ قسمت!!!
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      3 2
      مهم اینه که از این سریال بین مردم استقبال خوبی شده ...
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      6 0
      فیلم از نظر فیلمانه ایرادات زیادی داره.
  • ... IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    20 7
    شما که اینقدر خوب نقد میکنید خب خودتون برید بسازید...
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    24 4
    قسمت اول دومش خیلی خوب بود ولی بعدازاینکه رفت توفاز عشق وعاشقی دیگه بدردنخورشد
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    27 5
    مهم اینکه یکی یه کاری کرده ، نشسته یه گوشه و بگه لنگش کن !!!! به نظر من سریال خوبی بود ولی ضعف های هم داشته ولی خوبیش بیشتر از ضعف ها هستش
  • افسانه۴۷۹۴ IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    16 5
    این سزیال قشنگ است و داستانش هم واقعیه
  • FR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    27 12
    به پای گاندو نمیرسه ولی از خیلی سریالهای این روزها بهتره
  • صغرای قلیچ IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    18 3
    سلام ایرادکننده محترم کنار گود نشستی و میگی لنگش کن خوب محترم اگر ایرادی میبینی ودست رسی داری چرا فی المجلس اطلاع نمی دهی تا اشکال به نحو احسنت بر طرف گردد حتما زخمی به این گروه متین بزنی دلت راضی میشود همه کارها در همه جای دنیا ایراد دارد و فقط خداوند منان بی عیب است مهم اینست که بهموقع حرکت کنی و کمک نمایی
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    21 3
    این چند قسمت اخر به جای اینکه هیجان سریال به خاطر دستگیری سر شاخه های اصلی تروریست ها بیشتر باشه کسل کننده شده چرا ؟ چون بیننده رو درگیر اشتی کردن سارا و یلدا و پروتز گذاشتن فرشته و چرت و پرت های اعضای منافقین کرده ! بچه ی پنج ساله هم میدونه این کفتارهای منافقین چطور نیرو جذب میکنن و یا چه بلایی سر نوچه های احمقشون تو کمپ اشرف آوردن !! که چی کارگردان چندین دقیقه از سریال رو صرف پشیمونی نیروهای منافقین و ولگردیشون تو فرانسه و دنبال وکیل گشتن اونا تو پاریس کرده ؟؟؟؟ ما سریال مثل گاندو میخواییم !
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      6 0
      اگه بچه پنج ساله میدونه این فرقه چه کفتارایی هستن چطور بعضی از جونای این مملکت(هرچند کم تعداد) توی این چند سال جذب منافقین و داعش و... شدن؟ پس زیاد زور نزن این موضوع بارها باید یادآوری بشه تا ساده لوحهایی مثل شما توی دام اینجور فرقه ها نیافتن
  • ایرانی IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    8 4
    تو این فیلم اصن اجازه ندادن مخاطب فکر بکنه یا فک کردن ک مخاطب اصلا فکر نمیکنه. احیانا فک نکردن مخاطب باید تحلیل بکنه و خودش یچیزی از توش دربیاره ک اینم ب هنر نویسنده بستگی داره ک مردم ب اتفاق یک چیز مشترک رو از توش در بیارن.این فیلم بیشتر رو هدایت افکار مانور میداد
  • موسی DE ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    9 2
    تحلیل منصف باشی بهتره
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    6 13
    بیشتر یه اثر ضد امنیت ملیه
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    15 3
    اتفاقا سریال خوبیه ولی به پای گاندو نمیرسه چون مسائل خانوادگی و عاشقانه زیاد داره.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    17 4
    خیلی هم سریال قشنگیه.اشکالاتی هم داره اما سریال بدی نیست
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    7 4
    هنر داری خودتو نشون بده بیرون گود وایسادن و فریاد لنگش کن خیلی آسونه برادر ... یه دونه توپشو تو بنویس بساز اگه ما تماشاش نکردیم
  • سید IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    9 7
    نویسنده مقاله،خیلی به خودت فشارآوردی،نظراتت اشتباه و تلقی خودته.بیشتر فکر کن.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    12 3
    با تمام این اشکالاتی که گفتی به نظر من بهترین سریاله عالیه دستت کارگردان و بازیگراش درد نکنه عالی بود
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    5 9
    تم داستان اصن جذاب نیست .
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    13 13
    خیلی سریال ضعیفی بود
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    8 3
    خیلی خوبه دمشون گرم
  • محمد کریم زارع IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    6 2
    سریال اولش خوب بود بعدش در هر قسمت بیش از اندازه به تیر خوردن پای عروس آقا کمال پرداخته شد یا این دو بازیگر عروس و داماد پارتی داشتن برا مطرح شدن یا نویسنده ضعیف عمل کرد و سریال رو عشقی کرده بود
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    6 0
    اطلاعات درست و دقیقی که در این سریال به مخاطب داده میشود نقایص آنرا تا حدودی قابل گذشت میکند، ضمن آنکه ایدئولوژی و رفتارهای اعتقادی هم منافقین و هم داعشیها در واقع امر همینگونه فانتزی وغیرعقلیهست.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    6 0
    بر خانه امن نقد هست اما نه در این حد که تدریس یک کاراکتر رو زیر سئوال ببرین. خیلی از فرماندهان نظامی و معاونین واجا همزمان با کار اصلی، در دانشگاههای مربوط به تشکیلات خودشون تدریس هم می کنند... منتقد از زاویه دانای کل به ماجرا ورود کرده و در حوزه رفتار کاراکترهای داستان (و نه قوت داستان) سریال رو نقد میکنه. مثلا اینکه چرا جنازه مقتول دفن شد و آتش زده نشد؟ در حالی که در مورد قتل های سازمان یافته هر دو نوع سابقه داشته...
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    6 0
    فعلا که نوشته شما هم مثل سریال طولانی و تکرار واژه ها هم توش خیلی زیاد بود!! ولی باید گفت که صدا و سیما این روزها سریال های خیلی بی خود می ساخت فعلا این شاهکار!! بعدش هم نگاه کلی به سریال مهم مانند دستگیری سرکردهای داعش، اما به علت همان مسائل امنیتی شاید نشه وارد بسیاری از جزئیات شد! حتی شاید مناسب حال نباش همه نوع بازجویی را نشان داد، به نظرم اگر مراکز امنیتی اجازه بدن و دست کارگردان بازتر بشه، کیفیت هم بالاتر می ره!
  • محمد IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    5 0
    فیلم خوبیه ولی صحنه های عاشقانه زیادی داره و محتوای کمی داره ولی خیلی کشش دادن برای همین از جذابیتش کم کرده برای همین به پای گاندو نمیرسه گاندو رو با اینکه خیلی سانسور شد ولی بازم بهترین بود
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    5 1
    اینکه نوشتی پلیس جنازه فرزاد رو از کجا پیدا کرد، لوکیشن محل دفن رو پیام به افشین داد، در ضمن پلیس به ثمین نگفت جنازه پیدا شده گفت خانواده اش از خارج گفتن چند روز ازش خبر ندارن، سریال رو درست نگاه کن بعد نقد بنویس
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    8 1
    به نظر میاد نویسنده این نقد سریال رو درست ندیده، خیلی از اشکالاتی که مطرح کرده واقعا گره داستان نیست، بیشتر به نظر میاد خواسته از مرتضی اصفهانی انتقاد کنه تا سریال!
    • س IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      0 0
      نقد اصلا به گروه نویسنده وکارگردان وبازیگر نیست. نقد به صدا وسیما که به هر فیلم نامه ای آب می بنده واز کیفیتش کم می کنه. به نظر من اگه سریال این اواخر افت کرده مقصر اصلا گروه سازنده نیست.
  • احمد IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    5 1
    سریال خوب توانسته مخاطب را جذب کند و برای مردم جذابیت داشته است. همین که ما متوجه شدیم ماموران امنیتی در انجام کارشان چه سختی هایی دارند ، خیلی خوب بود. اینکه بفهمیم عده ای از خدا بی خبر چه نقشه هایی برای نا امن کردن ایران عزیز دارند، قابل توجه و با اهمیت بود. اما اینکه سایت مشرق چرا از ابتدای شروع این سریال حداقل دو بار به این سریال ایرادهای بی ربط می گیرد قابل درک نیست. در سریال گاندو که مشکلات بیشتری نسبت به خانه امن داشت هیچ مطلبی از سوی سایت مشرق منتشر نشد!! البته فقط تعریف و تمجیدها نشر داده شد!!
  • رزونانس IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    8 3
    اصلا گاندو خوب اصلاگاندوعالی اصلا گاندو فقط سریال عالی.... مشرق به کوری چشم بعضی ها فعلا درصدر بینندگان رسانه ملی قرارداره.... اول سریال روببین بعدنقدکن..... بصیر،تیزبین،ولایی،مومن،نقاد....
  • مجید IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    6 2
    خواهشا یه خورده منصف باشید.... والعاقبه للمتقین....
  • محسن IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    5 0
    حیف قسمت های آخرش هست .
  • کریم IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 2
    تحلیل بسیار آبکی و ابتدایی داشتید...لطفا سطح سواد رسانه ای و امنیتی خود را بالا ببرید.
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 1
    همه اینهایی که گفتید درست! کاملا از جنبه فنی خوب گفتید اما کم! مثلا پسر کمال و دختر عباس، به زور تو این داستان چپانده! شده بودند...... علی ایحال مطالب نویسنده کاملا فنی و خوب بود
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 2
    سریال مصنوعی نشان داده میشود و در دید بینند نمیتواند واقعی القا شود.
  • محمد جمال IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 0
    به نظر من اگر این دست سریالها کمتر سمت عشق و عاشقی برن بهتره شخصیت محسن و فرشته فاجعه نویسندس محسن تو شرایطی ک زنش یهش نیاز داره قهر کرده خب اینا غیر منطقیه
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 1
    نقد خوبی بود. کلیشه ها و فانتزی ها دقیقا چیزهاییه که موقع دیدن سریال تو ذوق آدم میزنه.
  • سیمین IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    2 0
    ماکه دوسش داریم خوبم بودوالااز سریالای آب دوغ خیاری ماهواره که بهتره بنظرم اینکه به مسائل خانوادگی توجه شده خیلی ام خوبه
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    2 0
    بخاطر 50 قسمتی بودن، کمی بهش آب بستند. یعنی داستان کشش 50 قسمت رو نداشت و از کیفیت کار زدند. گاندو یه چیز دیگه بود
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 2
    بسیار سریال ضعیفی است.واقعا بعد گاندو ندیدم سریالی اطلاعاتی خوبی
  • mahdi IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    4 1
    مضخرف ترين فيلم كه كشش دادند متاسفانه فيلم گاندو خيلي بهتر از سريال خانه امن بود فيلم خانه امن مضحك بود انقدر هم در اين سريال تروريست ها رو احمق جلوه دادند و جاسوسان موساد و سيا رو هم همينطور موساد انقدر احمق نيستند حتي به خودشون هم شك دارند فرانسه از كي تا حالا با نيروهاي امنيتي ايران سرويس هاي فرانسه همكاري ميكنند حتي پليس فرانسه اطلاعات جزئي رو هم نميده چه برسه محرمانه و فوق سري رو به وزارت اطلاعات چه برسه به سرويس اطلاعاتيش فرانسه زير نظر امريكاس سگ پاچه خوار امريكاس فرانسه
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      1 2
      اولا احمق نشون ندادن انگار شما طرف تروریستایی تا نیروهای امنیتی چون نیروهامون خداروشکر اینقدر باهوش. هستند که حتی داعشی هارو که کل دنیا نمی تونست باهمکاری هم نابود کنه نیروهای ما این کارو کردن
    • ... IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      0 0
      باید خدمت شما عرض کنم که خدا خودش تو قرآنش گفته و خداوند دشمن را احمق آفرید. ذات دشمن اینه. هرچقدر هم که باهوش باشه یه کار خیلی خیلی خیلی احمقانه ای ازش سر میزنه که سرش میره زیر آب. آررره اینطوریاس
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      0 0
      شما وزیر اطلاعاتی که از همه چی خبر داری؟
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    6 2
    سریال جالبی نبود
  • خودی IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    کلا کسانی که اجنبی پرست هستن بابت هر چیزی اعتراض دارند حالا سریال باشه یا یک کشف یا اختراع اینهابدبختهای خود فروخته می باشند. همینکه سریال ایرانی است برای ما جالبه.
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      0 0
      اینها اجنبی پرست نیستن ، طرفدارای گاندو شبکه سه هستن که از این که این سریال با چنین تعداد بیننده روبرو شده ، شاکی هستن
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    4 0
    اوایلش خوب بود.اما همینکه داستان عاشقانه شد سریال افت کرد. بعضی بازیگرا خوب انتخاب نشدن مثل محسن و فرشته و زهره که بسیار لوس بازی میکنن.اکشن سریال هم خیلی کم بود.میتونستن بهتر بسازن.
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    4 0
    معلوم نیست سریال امنیتیه یا عاشقانه خانوادگی. ایکاش فقط به همین امنیت میپرداختن.
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      0 0
      در زندگی واقعی همینه مثل یه واقعیته مگه هرکی امنیتی باشه جدا از بشره؟!
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    عاشقی شد، خراب کردن! نویسنده ها، عشقی عاشقی نویس نبودن
  • حامد IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    5 0
    یکی از مشکلات این سریال این است شخصیت ها هیچ جذابیتی ندارند‌ اگر اکثر شخصیت ها از سریال حدف شوند تفاوتی در سریال ایجاد نمی شود. اکثرا اضافه و بی خاصیت هستند. پسر و داماد کمال. قاضی و زنش. قطع شدن پای دختر مضحک بود و کلا داستان این دختر و شوهرش خارج از سریال بوده و بی اثر است. اکثر داستانک ها بیرون می زنند و بود و نبود شخصیت ها برای بیننده تفاوتی ندارند. تنها شخصیت خود کمال در این سریال اهمیت دارد که ان هم صعیف است. اکثر وقت سریال به دیالوگ های ملال اور در تاریکی شبه تئاتر یا در حال رانندگی صرف می شود. در سریال طولانی مثل این باید تاکنون حداقل ده شخصیت پرورده می شد که بیننده با هر کدام ارتباط برقرار می کرد و از آنها سخن می گفت. اما اکنون فقط یک نفش اول متوسط دارد وسلام. اسم بقیه را ۹۰ درصد بیننده ها نمی توانند به یاد بیاورند.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    کسی که سریال های ضدتروریستی رو دیده باشه میفهمه که این سریال در مقابل امثال اونا مولکول آبی در برابر اقیانوسه.
  • فاطمه IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    4 0
    سریال بدی نیست ولی زیادی عاشقانه است و بازیگران هم به خوبی انتخاب نشدن. واقعا شخصیت های مثل محسن و فرشته و پدر فرشته و... و یا قطع شدن پای فرشته چه ربطی یک سریال امنیتی دارند رو من نفهمیدم...
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    خوب میشه غلظت امنیتی ش رو بیشتر کرد و یه مقدار هم ازین کاراکترهای خانوادگی توش گذاشت. این ایراد خیلی بدی نیست البته بعضی وقتاش لوس بازی بود. در کل دیکته ننوشته غلط داره، باید اینقدر ازین فیلم ها بسازن تا دستشون بیاد و کارای خیلی حرفه ای تر وعالیتر بدن بیرون. همینکه با پرونده های واقعی سر وکار داره و مناسب ذائقه ایرانی هست محتواش، خیلی مهمه. در هر صورت من که خوشم اومد و نمره خوب میدم به سریال. به امید ساخت سریال های خفن تر.
  • پژواک IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    باسلام قضاوت عجولانه ایی دارید این تحلیل و نقد شما مانند چینش نظریه پردازیهای شما در مورد انتخابات آمریکا که مبتنی بر تحلیل های محقق واندیشمند قابل ولی اشتباه دکتر ایزدی می باشد بنظر حقیر بازجوییهای مبتنی بر روشهای روانشناختی بود که پیروزمندانه طرف مقابل را مانند موم در اختیار بازجو قرار می دهد.
  • صبا امیری IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    سلام البته من کل متن رو دقیق نخوندم ولی وقتی این سوال که پلیس چگونه و به صورت ناگهانی جنازه فرزاد را کشف می‌کند رو دیدم متوجه شدم شما سریال رو خوب ندیدید. پیام که نفوذی است به پلیس اطلاع داد. یعنی من موندم شما که یه سریال رو درست نگاه نکردید چطور دارید قضاوتش میکنید. بعد هم این طور نبود که کمال مرتب به تدریسش اشاره کنه من از قسمت ۸ به بعد فقط یک جا دیدم که تو گفتگو با زندانی گفت من درس میدم. و حالا درس داده باشه مگه بده؟ ضمن اینکه خودتون بیشتر تکرار کردید این مطلب رو. اطلاعاتتون خوبه ولی اول اینکه این اطلاعات ناقصه. دوم اینکه چینش این اطلاعات خوب نیست و به پراکنده‌گویی کشیده شده، و سوم اینکه نتیجه‌ای که گرفتید ارزشمند نیست.
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    3 0
    سریال جالبی بود
  • نازنین IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    این جریان پای عروس خانم زیادی تو فیلم روش مانور داده شده بودتا جایی که دلم میخواست تلوزیونو بزنم شبکه دیگه ولی اگه بهتر روش کار میشد عالی ترم میشد ولی باز خوب بود دستشون درد نکنه
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    در مجموع سریال خوبی بود . این نکته را باید در نظر بگیریم که موج ساخت سریال های امنیتی کمتر از 10 سال میشه که راه افتاده و فیلم های سینمایی نیز بیشتر پلیسی بوده تا اطلاعاتی و امنیتی و اخیرا این جریان راه افتاده . همچنین قیاس این جریان با هالیوود و ... به جا نیست . نقدهای جدی به سریال وارده که باید برای پروژه های بعد مرتفع بشه که برخی از مخاطبین دقیقا به آن اشاره کردند . اما در چند مقاله ای که مشرق منتشر کرده گویا بیشتر به دنبال نقد اشخاص و جریان های خارج از اثر یا وابسته به اثر هنری هست تا اینکه به دنبال نقد منصفانه و بهبود این صنعت باشه. به نظرم شیوه نقد و بیان نقیصه ها را تعدیل کنید
  • ببین IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    3 0
    شخصیت کمال، همانند جیمزباند است، همزمان هم در تهران، کرمانشاه، پاریس، دبی، بغداد،بحرین و... مریخ حضور دارد، انگاری او تنها ماموری است که میتواند در همه باشد.
  • وحید IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    هر کسی نظر خاص خودش رو داره. نباید به سلایق همدیگه توهین کنیم. ایشون که نقد کردن نظرشون محترمه. در عین حال من شاید به طور کامل نقدش رو نپذیرم. شخصا به عنوان یه مخاطب عادی حس میکردم فیلم محتواش باید خیلی غنی تر میشد و توانایی این رو نداشت که قسمتهاش اینقدر زیاد بشه. تو خیلی از قسمت ها محتوای خاصی به چشم نمیخورد. مثلا نصف یه قسمت درمورد دلجویی از محسن و فرشته میگذشت. پس به نظرم ساخت این فیلمها خیلی خوبه. منتها باید بیشتر روش کار کنن. هم روی محتواش هم جلوه هایی که توی بعضی قسمت ها مثل قسمت اول و قسمت ۴۷ خیلی به چشم اومد باید به یه سطح بهتری توی قسمتهای مختلف پراکنده میشد. تشکر از نقاد و مجموعه ی فیلم خانه ی امن.
  • IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    4 0
    در کل سریال خوبیه اما بعضی سکانس ها مثل محسن و فرشته خیلی حوصله بر و اضافی هست و نبود بهتر بود
    • AU ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      0 0
      سلام.دقیقا! بدترین سکانسش همین ها بودن! منکه از تلوبین نگاه میکردم،اینجاش رو رد میکردم..به دیگران پیشنهاد میدم،چیزی از محتوا کم نمیشه..
  • علی IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    2 0
    سریال خوبیه در مقایسه با گاندو از تخیل و خالی بندی فاصله گرفته اما هنوز جای کار داره
  • عباس IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    بنام خداسلام دراین مقاله انتقادی نویسنده بولدزر را برداشته وتمام سریال را باخاک یکسان کرده. خوداین نقد فانتزی است چون 40مرتبه کلمه فانتزی را بکاربرده وکل سریال را فانتزی می بیند. توجه‌ داشته باشیدسریال برای عموم خانواده هاپخش میشود وبایدتمام سلیقه ها را درنظر بگیرد مردهااکثرا قسمت محسن و فرشته رااضافه میدانندومایل به حذف ان هستند. وبرعکس قسمتهای هیجانی وتعقیب و گریز و پلیسی را دوست دارند. توجه داشته باشیدتمام سنین تماشای سریال را دوست داشتندوهرکدام مخاطب قسمتهایی از ان بودند. هرکسی از ظن خود شد یارمن سریال یک کاراموزشی هم بود و بیننده را بافرقه های نظامی وفکری اشنا می کرد مثل داعش و منافقین درکل نویسنده این نقد دید خوبی نسبت به این سریال نداشته وباخصومت ان رانوشته حده اقل به احترام خون شهید کمالی یک تعریف هم می کردی خوب بود کسانیکه هیچ نامی از انها برده نمیشه وغریبانه به شهادت می‌رسند. دراخر توصیه می کنم نویسنده این نقد را به کمال وافشین ها بسپاریم. تاروزقیامت انشالله انهابازجویی اش کنند.
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    سریال خوبی هست و خیلی بهتر از کودکستان گاندو بود.
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    2 0
    این سریال بیشتر از گاندو شبکه سه که طرفدارش هستی ، با اقبال عمومی مواجه شده
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    فیلم واقعا بیینده داره و جذاب هستش نه مثل گاندو خیال بافی
  • مهدیه IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    این که کمال همزمان تو جاهای مختلف بود خیلی عجیب بود.یه بار تو تهران.یه بار تو پاریس.یه بار دوبی...مفهوم زمان و مکان رعایت نشده بود.مخاطب هی میرفت تهران هی برمیگشت پاریس. این پاریس هم خیلی کلیشه ای شده کاش توی لندن لوکیشن میگرفتن.
  • اکبر IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    در قسمت خنثی نمودن بمب در استادیوم آزادی ، زمان منفجر شدن بمب 10 دقیقه بوده که این زمان از تقریبا اواخر نیمه اول بازی شروع شده و تا اوایل نیمه دوم هم ادامه داشته حداقل این زمان بیست دقیقه بوده در حالیکه 10 دقیقه برای انفجار وقت بوده و در این مدت بمب منفجر نشده و به راحتی بمب را از استادیوم خارج و خنثی کردند
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    چرا مشرق از سریال هایی که در صداوسیما با پیام های منفی ،مضامین عشق مثلثی و.... انتقاد نمی کند؟؟؟؟؟ در این سریال برخلاف دیدگاه مطرح شده هدف اصلی آگاهی بخشی به بدنه اجتماعی جامعه است. گروهک های معاند و ضدانقلاب که مشی فرقه ای دارند همانند گروهک های داعش و منافقین،عناصر آن در فرایند مغزشویی قرار می گیرند و نکته جالب توجه این سریال ، به نمایش گذاشتن گوشه ای از این اقدامات غیر انسانی و قرون وسطایی آن ها بود که به مذاق برخی افراد نآگاه و پیرو پاتال های روسیاه آلبانی نشین(فرقه رجوی) و سرگردان در فضای مجازی خوش نیامد و..... دوگانه سازی گاندو - خانه امن نیز مشخص کننده ادامه خط نفاق است .
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    گاهی در فرانسه وناگهان در دبی چشمت برهم زدی توتهرانی هدفمند نیست.
  • سینا AU ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    سلام.سریال خوبی بود.تویه تلوبین بیشتر از سریال جومونگ که رکوردار بازدید کننده داشته(بیش از 10 میلیون).موضوع جدید و نو،سری بازیگران جدید و نو (بدون سلیبرتی ها مزاحم و ادا اصولی(به غیر از یک نفر )).موضوع ها موازی،نزدیک به حقیقت..! صدا و سیما باید عادت کنه،همیشه بازیگرهای جدید بیار بازی کنن(یا خوب بی ادعا)،ضمن اینکه موضوعش هم خوب بود.خارج از موضوع سینمایی(پرده) ایران،که مسائل مشمعزه کننده و شنیع و بد امیز .. و برای ذهن خواب ساخته میشود.
  • سعید IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    مثلا گاندو محشربود...؟؟؟.توکاخ سفید دوربین گذاشته بودن....:))
  • DE ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    تا اثری نقد نشه پخته نمیشه و خام می مونه و سریال های بعدی میشن فتوشاپ تکراری. با نقد یک اثره که کارهای بعدی تازه و متنوع خلاقانه متولد میشن. نقدها هم هرقدر متنوع باشن روی فیلم نامه بعدی تاثیرات بهتر خواهد گذاشت. این سریال لازمه از چند وجه نقد و تحلیل بشه مثلا میزان قوت و ضعف فیلم نامه ، میزان قوت و ضعف نقش هنرپیشه ها ، گره های کور داستان و خلاقیت ها ، موسیقی و بخش نمایش اول و اخر شروع فیلم و اینکه چرا فیلم گسستگی داشته و نتونسته به تمرکز واقعی برسه؟ یک اشکال فیلم اینه که اهداف شیطانی داعش و خط و ربط اونا رو با شبکه های جاسوسی مستکبرین نتونسته بشکل هنرمندانه به مخاطبین نمایش بده. عمق فجایع شیطانی داعش رو در کشورهای همسایه رو نتونسته بخوبی به تصویر بکشه. جانفشانی ایرانیان در بازداندگی داعش و نابود کردن ریشه های داعش رو در مرزهای بیرونی ایران رو نمایش نمیده.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    به نظر من خیلی سریال خوبه من که همهی قسمت ها رو دنبال کردم. به نظر من اینکه دوستان در مورد محسن و فرشته یا تابان و پیام نقد دارن و میگن نباید باشه خیلی درست نیست. چون به نظرم داستان فرشته و محسن این پیام رو داره که خانوداه نیروهای امنیتی رو چه خطرات و مشکلاتی تهدید میکنه هم خودشون و هم خانواده شون توی خطر هستن و واقعا دارن برای کشور فداکاری می کنن. اما در مورد پیام و تابان به نظرم پیامش اینه که خیلی وقتا نیروهای نفوذی به خاطر مثال عاطفی کم کاری میکنن یا جا میزنن یا کلا نقشه ها طراحی شده رو به هم میزنن و مشکل درست میکنن بالاخره توی کارهای اطلاعاتی همه جور مشکلی هست
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    2 0
    سریال بواسطه ایرانی بودنش (با خط قرمز های موجود) از دید تماشاگر عمومی، جذاب، سرگرم کننده و غرور آفرین ه. اما اگر کمی تخصصی و امنیتی بهش نگاه کنیم، چند سوال در ذهن ایجاد میشه: ما با این سیستم امنیتی قوی؛ چرا نمی تونیم جلوی ترورهای امنیتی را بگیریم؟ (هیچ وقت نشنیدیم که فلان مسؤول اسرائیلی یا آمریکایی ترور شد) چرا نمی تونیم افرادی چون ساشا، داوود، مختاری، حاتمی و... رو کنترل و هدایت کنیم؟ چرا نمیتونیم امثال خاوری و شیخ الاسلام و... (با اختلاس و اخلال در نظام اقتصادی) بگیریم و حق مردم رو از حلقومشون بکشیم بیرون؟
  • امیر IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    درسته نقدهایی به این سریال وارد هست، اما در مجموع قابل قبول هست و دارای نکات ارزشمند. به نظرم نقد مشرق بیش از حد غیرمنصفانه بود و حتی رگه هایی از تقابل بی دلیل!
  • عبدالصمد سرپایی DE ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    10 3
    سریال آبگوشت وار ساخته شده شخصیت کمال یک سوپر من همه چیز دان بدون حتی یک شکست در نظراتش ترسیم شدهو هر جایی دلش بخواهد در کسری از ثانیه میرود...فرانسه ترکیه دبی.. بحرین(که اصلا ویزا نمیده به ایرانیان) این شوخی به حدی جلو میره که مامور میفرستن به تل آویو !!! همه دستگیر شدگان در همان جلسه اول بازجویی سریعا راضی به همکاری با تیم کمال میشوند. مسخره ترین سکانس ها هم دستگیری 50 تیم تروریستی همزمان بود که کمال و اعضای تیم همزمان در همه دستگیری ها حضور داشتند !!...استراق سمع موبایل ماهواره ای هم به این راحتی بماند که جکی است.. چسباندن منافقین به داعش و موساد و سیا هم که گل سرسبد فانتزی سریال بود... در کل فقط بخاطر گرفتن سوتی ارزش نگاه کردن دارد...
    • مرجان IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      0 0
      فیلم در سکانس های خارج از کشور فقط تصویرهایی از خارج کشور رو نشون میده و موقع بازی بازیگران در خارج از کشور رو فقط صحنه سازی میکنه که خارج از کشور هست .
  • حوریه سلیمانی الوکلاته IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    من دوست داشتم
  • حاج قاسم IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    علی اکبر رائفی پور من میتوانم دو ساعت این سریال نقد کنم اما شما دین تان پیش کش خون حاج قاسم و امثال رو پایمال نکنید
  • محمد IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    اطلاعات ایران فوق العاده است مگر وزیر اسرائیلی را برای خود منبع نکرده بود یادتان نرود
  • بهروز IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    سریال خوبی وبیننده خیلی داره بعضیا می شینن دورهم سریال وفیلم فوتبال نقد می کنن چه شغل سختی
  • مرجان IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    یکی از کارهایی که میشه گفت نکردن فیلم رو اصلا در خارج از کشور بازی نکردن فقط دارن صحنه هایی از خارج از کشور رو برای مخاطب بازسازی میکنن بعد سکانس بازیگران رو جای سربسته فیلم برداری کردن .....
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    خیلی سریال خوبیه
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    اشتباهات این چنینی در فیلم شبی که ماه کامل شد هم وجود داشت چون بسیاری از اتفاقات متفاوت از روایت فیلم اتفاق افتاد و ترتیب تاریخی وقوع برخی اتفاقات هم رعایت نشده بود مثلا برخی عملیاتهای تروریستی به نمایش درآمده مربوط به سالهای ۸۶و ۸۷ و حتی ۸۸ بوده ولی تاریخ قتل همسر عبدالحمید ریگی در ابتدای سال ۸۵ بوده است . اون کار هم از جمله کارهای مرتضی اصفهانی بود من از زحمات ایشان تقدیر می کنم ولی بهتره برای بهتر شدن آثار مقداری تیم تحقیقاتی و فیلمنامه نویسی خودشون رو تقویت کنند
  • مهدی IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 1
    کاملا جهت دهی شد و با نگرش تاثیر روانی این فیلم ساخته شد و اصلا دنبال شاکله عقلایی و سکانس پلان های منطقی و داستان روایی با پیرنگ قوی نیستند از مامور اقتصادی که یک روز به تیم مبارزه با تروریست می‌پیوندد و تخصصش هدر میر تا شخصی که از توالت بغداد می زدنش و به خانوادشم میرسونش و بعدم گل وبلبل!!!!!
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 1
    فیلمی کاملا یک طرفه و ابر قهرمانان.فیلمی که بدون هیچ گره آیی همه مشکلات حل میشود و هیچ تروریستی به اهداف خودش نمیرسد به جز کشتن ماموستا.فیلم تخیلی که اولش با کشتن خاوری شروع میشود.ربودن شخصی از عراق و سوریه.جوری به فرانسه و بحرین و امارات در رفت و آمد هستند که انگار خونه حالشون و این جای تعجب داره که اطلاعات هیچ کشوری به اینها ضن پیدا نمیکند.در فیلم ماموران را موفق و پیروز میداند در صورتی که حمله به مجلس و مرقد امام واقعیت دیگریست
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    زنی که در بحرین و زبان فارسی را خوب میفهمد ولی نمی‌تواند صحبت کند حتی سلام که یک کلمه عربیست را نمی‌گوید کسی که شوهرش بیروتی است
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    شهروز که در ترکیه نجاتش دادند چیشد؟ چرا تو این فیلم هر کسی که در جبهه منفی فیلم بود میشد منبع ؟ یعنی اینها به هیچ اصولی پایبند نبودند؟!!!
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    به جز روز صفر که ندیدم از مابقی سریال ها سارق روح خیلی جذاب تر و جدید تر بود
  • حسین خورنژاد IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    بی شک هر کاری نکات ضعف و قوت دارد و این سریال هم مستثنی نیست منتهی نقد شما با این حجم هم منصفانه نیست بالاخره توانسته مخاطبین زیادی رو پای رسانه ملی بیاورد
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    بنظرم نقداتون اصلاااا منصفانه نبود . مخاطب صحنه‌های عاشقانه و دراماتیک رو کنار سریال میخواد و بنظرم.ورود به زندگی شخصی کمال بهترین کار بود چیزی که تو گاندو خییییلی کم بود خیانت ، قطع شدن پای فرشته،گلوله خوردن زهره دختر کمال ، عاشقانه های محسن و فرشته و پیام و تابان ، کشته شدن فرزاد توسط ثمین و........ همه اینها باعث شد که جذابترین سریال امنیتی بشه و بنظرم خییییلی بهتر از ۰۲۱ و شرم و از سرنوشت و بیگانه ای بامن است و ....... حتی آخرین قسمتش هم عالی بود و با توجه به اینکه فصل دومش هم ساخته خواهد شد انشاالله بهترین جا سریال تموم شد.
  • وطنم ایران IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    به نظر من سریال خیلی خوبی بود و نقد به قول دوستان آبگوشتی بود وقتی فیلم نامه بر اساس پرونده واقعی بود دیگه تغییرات زیاد مجاز نیود ،در ضمن از سریالهای تکراری و بی محتوای شبکه های معاند خب بهتر بود کهاز صبح تا شب خانواده ها رو دور خودش جمع کرده و بنیان خانواده ها رو از هم پاشونده ،تشکر از عوامل خانه امن
  • 123 IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    ایتان هاوک اسم یک بازیگر است و نام شخصیت اصلی مأموریت غیر ممکن ایتان هانت است. از مخاطب حرفه ای مانند نویسنده متن انتظار دانستن اینها می رود.
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    به نظرمن که سریال فوق العاده ای بود.من بااینکه 14 سالمه ولی یک سری ازابهامات بالاروداخل فیلم متوجه شدم ومیتونم جواب زدم.حالایک سری اشکالات بودکه انشاالله درفصل دومش رفع شه
  • علی عابدینی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    به نظر من کارگردان و عوام بعضی جاها خوب عمل کردن ولی خیلی خالی بندی تو اون دیده میشد
  • نقد منصفانه نه مانند برخی که منتقدشان هستید IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    بنظرم در این نقد باید دو سویه به قضیه نگاه کرد. مثلا در ژانر پلیسی در تمام لحظات ساخت حتما یک مشاور سطح بالا در اون حضور داره چون این جزو قواعد رسمی صدا و سیماست . این رو میشه از نام مشاورین در تیتراژ فهمید.. اما در یک سریال امنیتی شما نمی تونید تمامی سوراخ و سمبه های اطلاعاتی امنیتی رو نشون بدید . بطور واضح تر یک مشاور امنیتی هم در این داستان احتمالا حضور نداشته یا حضور کمی داشته است . بطور مشخص الان کدوم پرونده امنیتی رو میشه باز کرد؟ گاندو رو که باز کردند دولت کلی خط و نشان کشید و اون جمله معروف با گاندو گنده نمی شوید اون مشاور روحانی همونی که امنیتی و ملبس سابق بوده قشنگ مشخص بود روی نقطه کانونی زده است داستان سریال. در باز کردن پرونده های امنیتی 20 سال گذشته اگر بخواهیم یک مورد را باز کنیم قطعا روشهای اون می سوزه و دشمن دقیقا روی اون متمرکز می شود . کافیه قبل از نقد سازنده ببینیم شیوه فیلم سازی هالیوودی هم هست که سازمان سیا حتی از روش معکوس در ساخت فیلم ها استفاده می کند یعنی شیوه های کشف و تعلیق و جاسوسی و ترور و همه رو در یک مسیر 180 درجه غیرواقعی نشان می دهد تا مطمئن شود هم مردم دنیا و هم سازمان های اطلاعاتی فریب می خورند . اگر فکر کردید سازمان های اطلاعاتی دنیا اینگونه فیلم ها را دنبال نمی کنند سخت در اشتباه هست. انتشار این سریال در یوتیوب خودش نشان می دهد بسیاری از کشورهایی چون آمریکا سرزمین های اشغالی و عربستان و بحرین و امارات و فرانسه شدید روی آن متمرکز می شوند تا جزئیات شناسایی ماموران ایرانی را بدست آورند. طبق اعتراف تروریستان آمریکا آنها به فیلم های حتی سانسور شده ایرانی که مستند های گاها غیر رسمی بود نیز با دقت چند صد باره نگاه می کردند و به این طریق در جریانات حملات در عراق و سوریه و نقاط دیگر می دانستند ایرانیان مثلا از کدام بیسیم استفاده می کنند و چگونه می شود شنود کرد. بشخصه این فیلم رو قابل قبول می دانم چون ما نیاز داریم در فضایی که ترس از دست دادن بزرگی چون شهید سلیمانی هست نوجوان جوان و بزرگسال ما بداند افراد دیگری هم هستند که 24 ساعته در حال پایش و درگیری هستند. اگر منتقد خوبی بودید باید نسبت به صحنه بریدن گردن مامور ایرانی در حین کمک به مجروح داعشی بود و شهید شد نگاه مثبت می داشتید. بقولی ما نیاز به قهرمانان تصویری داریم مانند حاج قاسم ها
  • مهدی IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    فیلمش قشنگه؟ ارزش داره برم دانلود کنم و ببینم؟ ( گاندو رو دیدم قبلا خوب بود، اینم مث اون خوبه؟ یا چرته؟ ) من که بابام از تلوزیون فقط اخبارشو نگاه میکرد، ولی این سریال رو هر شب نگاه میکرد :| !!! منم حوس کردم برم ببینم :)
  • مجید IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    0 0
    نویسنده داره به یه چیزی حسودی میکنه مث اینکه نوشته های خودش را مردم نپسندیدند داره عقده ی دل وا میکنه
  • مرتضی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    سلام. سریال خیلی میتونست بهتر باشه. اون قسمت که از تو استادیوم بمبو خارج کردن تو اون زمان کم خیلی غیرواقعی بود. به نظر من مشکل سریال این بود که اولا داستان کشش لازمو برای ‌50 قسمت نداشت. دوما شخصیت پردازی آدمای قصه خوب نبود. سوما که دوستان گفتن حضور شخصیت کمال در دبی و پاریس و کرمانشاه بود. الان میخوان فصل دومو بسازن چه چیزی مونده که مخاطب باید تو فصل دوم ببینه؟ با تشکر از عوامل سریال امیدوارم فصل دوم داستان و پرداخت شخصیت بهتری داشته باشه تا بیننده بیشتر جذب سریال بشه.
  • پیمان IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    طوری گفتید استاد دانشگاه تبدیل به یک فرمانده عملیاتی و چه و چه میشه انگار ما داشگاه افسری نداریم . انگار دانشجو های دوره های افسری جامعه شناسی پاس نمیکنن. وقتی که کسی چشماشو ببینده و پاشو بکنه توی یک کفش آقا فقط این سریال خوبه بهترین کارگردان و بهترین بازیگر و بهترین... هم جمع بشن سریال بسازن ایشون بازهم سر حرف خودش میمونه‌. نقد هم بسیار مسخره و بی پایه و اساس که بیشتر به نقد های رسانه های بیگانه شبیه هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس