بیش از یک تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

زاهدان - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و 98 کیلو مواد مخدر در درگیری مسلحانه پلیس با اعضای یک باند حرفه ای قاچاق مواد افیونی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد طاهری اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های مهرستان و خاش با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال ۲ محموله بزرگ از شهرستان‌های مذکور به شهرستان ایرانشهر و سپس انتقال آنها به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.

وی گفت: در این رابطه عصر روز گذشته مأموران انتظامی مهرستان در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه و انجام یک سری اقدامات تخصصی، یک تیم از اعضای این باند قاچاق را که با یک دستگاه وانت تویوتا و ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در محور فرعی «مهرستان- ایرانشهر» بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: سوداگران مرگ که خود را در محاصره دیدند با تیراندازی به سمت مأموران قصد فرار از محل را داشتند که بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس، عرصه را برخود تنگ دیدند و با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

وی تصریح کرد: طی این عملیات ضمن دستگیری ۲ سوداگر مرگ در بازرسی از خودروهای توقیف شده از قاچاقچیان ۴۴۶ کیلو و ۶۵۰ گرم تریاک به همراه یک قبضه سلاح کلاش و ۲۰ فشنک جنگی کشف شد.

وی بیان کرد: در ادامه این عملیات، شب گذشته مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش نیز با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، یک تیم دیگر از اعضای این باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی را که به وسیله ۳ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در حوالی یکی از روستاهای بخش «لادیز» شهرستان خاش در حال انتقال مقادیر قابل توجه مواد افیونی بودند، شناسایی و تحت نظر قرار دادند.

سردار طاهری گفت: سوداگران مرگ با ورود به منطقه کمین پلیس به سمت مأموران انتظامی تیراندازی و پس از یک ساعت درگیری شدید، با رها کردن خودروها و استفاده از تاریکی شب به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

وی افزود: در این عملیات، جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر با تلاش و سرعت عمل خود، ۳ نفر از قاچاقچیان را دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیفی ۶۵۱ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد افیونی را شامل ۶۴۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و ۹ کیلو و ۵۵۰ گرم هروئین به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش و ۴۲ فشنگ جنگی کشف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در نتیجه دستگیری اعضای هر ۲ تیم از این باند سازمان یافته، در مجموع یک تن و ۹۸ کیلو و ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است، تصریح کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    سلام و درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس