کد خبر 1152804
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
سپاهان مثل باران بهاری است/ باید به نویدکیا حداقل ۸ هفته فرصت داد

سرمربی پیشین تیم فوتبال سپاهان با اشاره به باخت این تیم مقابل نفت مسجد سلیمان گفت: جای تعجب دارد که سپاهان پنج بار از روی ضربات شروع مجدد گل خورده است.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال سپاهان در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته در مسجد سلیمان مقابل تیم نفت این شهر با نتیجه یک به ۳ شکست خورد تا شاگردان محرم نویدکیا در سپاهان ناکامی بزرگی را پشت سر بگذارند.

حسین چرخابی سرمربی پیشین تیم فوتبال سپاهان و پیشکسوت فوتبال اصفهان یکی از مشکلات سپاهان و در مجموع فوتبال ایران را نداشتن دپارتمان آنالیز دانست و در ابتدای صحبت‌هایش گفت: یکی از مشکلات فوتبال ایران این است که تیم هایش دپارتمان آنالیز ندارند. اگر چارت تیم‌های بزرگ دنیا را نگاه کنیم متوجه می‌شویم که آنها برای آنالیز یک دپارتمان جداگانه دارند. دپارتمان هم یعنی اینکه متشکل از چند نفر است.

چرخابی ادامه داد: سپاهان تا اینجای فصل هفت گل دریافت کرده است که پنج گل آن روی ضربات شروع مجدد از جمله ضربات ایستگاهی بوده است. شاید یکی از دلایلش این باشد که سپاهان نقاط ضعف خودش و نقاط قوت حریفان را آنالیز نمی کند.

بیشتر بخوانید:

سپاهانِ نویدکیا موقعیت ساز اما گل نزن

سرمربی پیشین تیم سپاهان تصریح کرد: گلی که نفت مسجد سلیمان به سپاهان از روی نقطه کرنر زد درست کپی برابر اصل گلی بود که سپاهان از سایپا دریافت کرد. درست از همان نقطه یک بازیکن حریف ضربه سر زد و توپ به گل تبدیل شد.


حسین چرخابی

چرخابی همچنین بر لزوم استفاده سپاهان از بازیکنان بلندقد تاکید کرد و گفت: اکثر زمین های فوتبال ایران استاندارد نیست و با یک بارندگی زمین لغزنده و نامناسب می شود. سپاهان در بازی قبل خود به خوبی روی زمین بازی کرد اما زمین چمن مسجد سلیمان به خاطر بارندگی، لغزنده بود. کادر فنی سپاهان می توانست از نفرات بلند قد مثل «کی روش استنلی» استفاده کند و ارسال هایی را به منطقه یک سوم دفاعی حریف داشته باشد.

«آیا فکر می کنید با این روند و نتایج،محرم نویدکیا به عنوان سرمربی سپاهان این فصل را به پایان برساند؟» چرخابی در پاسخ به این سئوال اظهار کرد: سپاهان بهاری بازی می کند. در فصل بهار، قسمت زیادی از آسمان آفتابی است و یک قسمت کوچک ابری ولی از همان ابرهای کم، به یکباره باران می بارد. سپاهان هم در حال حاضر مثل باران بهاری است.

وی افزود: سپاهان در بازی با تراکتور بسیار عاقلانه و متفکرانه بازی کرد و نویدکیا خودش را مثل یک مربی باتجربه نشان داد. در نیمه نخست بازی با سایپا هم همینطور بود اما در نیمه دوم آن بازی و همچنین دیدار با نفت مسجد سلیمان خوب نبود. فکر می کنم حداقل فرصتی که برای ارزیابی عملکرد محرم نویدکیا لازم است، نزدیک به نصف یک نیم فصل است؛ یعنی باید تا پایان هفته هشتم صبر کنیم. سپاهان بازی با تیم‌های بزرگتری مثل استقلال، پرسپولیس و فولاد را هم در پیش دارد و باید عملکرد تیم در آن مسابقات را هم ارزیابی کرد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال سپاهان در پایان در پاسخ به این سئوال که مشکل اساسی سپاهان را در چه می داند؟ گفت: مشکل حفظ فاصله خطوط است. این مشکل در تمام تیم‌های ایرانی به صورت کم یا زیاد وجود دارد. فاصله مهاجمان با هافبک ها و هافبک ها با مدافعان هنگام دفاع کردن باید کم باشد ولی در فوتبال ایران این موضوع به خوبی رعایت نمی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس