کد خبر 115222
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵

یک نویسنده گفت: نمایشگاه کتاب در دوره‌های مختلف با تغییرات مدیریتی انجام شده، فراز و نشیب‌های فراوانی از سر گذرانده و این تغییرات لطماتی به نمایشگاه وارد کرده‌اند. ای کاش هیت امنایی برای نمایشگاه کتاب تشکیل می‌شد و شاهد این گونه تغییرات مدیریتی نبودیم.

به گزارش مشرق، منیژه آرمین در گفت‌وگو با فارس در خصوص ربع قرن برگزاری نمایشگاه کتاب در ایران گفت: نفس برگزاری این نمایشگاه بسیار ارزشمند است اما انتقاداتی نیز به آن وارد است.

نویسنده کتاب «ای کاش گل سرخ نبود» در ادامه افزود: نمایشگاه کتاب یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور است و کتاب‌های بسیاری در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. هر سال تلاش کرده‌ام به رغم گرفتاری‌هایی که داشته‌ام در این رویداد فرهنگی کشور شرکت کنم اما انتقاداتی نیز به آن وارد است.

نویسنده کتاب «شب و قلندر» در خصوص مشکلات نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب در دوره‌های مختلف با تغییرات مدیریتی انجام شده، فراز و نشیب‌های فراوانی از سر گذرانده و این تغییرات لطماتی به نمایشگاه وارد کرده‌اند. ای کاش هیت امنایی برای نمایشگاه کتاب تشکیل می‌شد و شاهد این گونه تغییرات مدیریتی نبودیم. از سوی دیگر حاشیه‌های سیاسی این نمایشگاه با تغییر مدیریت‌ها افزایش می‌یابد و به نظر من به عنوان یک شخصیت فرهنگی، چنین سیاست بازی‌هایی در عرصه فرهنگ چندان روا نیستند.

این نویسنده همچنین از نابسامانی‌های درون نمایشگاه نیز انتقاد کرد و گفت: غرفه‌بندی‌ها درون نمایشگاه بسیار پیچیده هستند و مخاطبان را در حین جستجوی آنها با مشکل مواجه می‌کند. برای مثال در سال گذشته به رغم راهنمایی‌ها نتوانستم غرفه انتشارات سوره مهر را در نمایشگاه پیدا کنم و از این بابت بسیار دلگیر شدم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس