رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: اراده‌ای بر اصلاح ساختار نظام بودجه در این دولت نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از دلایل اصلی مشکلات اقتصادی ناترازی نظام بودجه است و در این دولت اراده‌ای بر اصلاح ساختار نظام بودجه نیست.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی امشب در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در کرمان که با حضور و تعدادی از دانشجویان استان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار داشت: نقش دانشجو در مسیر و حرکت انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و در دوره‌های مختلف انقلاب اثرگذاری جریان دانشجو را دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه اساس نامگذاری ۱۶ آذر به مبارزه دانشجویان با استبداد بوده است و سه شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی در دوران خفقان کشور شد گفت: اگر به گلزار شهدا سری بزنید می‌بینید که سن شهدای ما اکثریت جوانان است که در آن زمان دانش‌آموز و دانشجو بوده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جریان جنبش دانشجویی در کشور سرفصل‌های مهمی در جریان دانشجویی دارد افزود: امروز یکی از محورهای دشمنی با کشور رشد علمی و دانش تخصصی در کشور است.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی به اوج اقتدار علمی در منطقه و در دنیا رسیده است ادامه داد: هر چه جنبش دانشجویی بتواند در مسیر علمی حرکت کند قطعا باعث ناامیدی دشمن می‌شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده نمونه‌ای از خباثت اسرائیلی‌ها و آمریکائی‌ها است که می‌گویند انقلاب پیشرفتی نداشته است گفت: دانشمندان ما بدون هیچ استادی در خارج از کشور به این موفقیت‌ها دست پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در حوزه نانو، بایو، هسته‌ای و موشکی به اقتداری دست یافتیم که دنیا متحیر شده است افزود: مظهر اقتدار نظام همین بس که این اقتدار به برکت وجود دانشجویان کشور بدون هیچ استادی از خارج از کشور ایجاد شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن در خیال باطل است که فکر می‌کند با ترور دانشمندان ما می‌تواند جلوی رشد علمی کشور را بگیرد گفت: دانشجویان ما با ایمان و اعتقاد الهی در مسیر انقلاب گام بر می‌دارند و اجازه نخواهند داد دشمن به اهداف شوم خود برسد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: دشمن عزیزترین سردار ما را به شهادت رساند چرا که به برکت وجود شهیدان از جمله شهید سلیمانی به اقتدار نظامی در دنیا تبدیل شدیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه امروز مجاهدت و تلاش علمی دانشجویان برابر جهاد در جبهه در دوران دفاع مقدس است گفت: دشمن بداند خیزش علمی در کشور تازه شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی کشور نیز با مبانی و اصول انقلاب برطرف می‌شود ادامه داد: به دشمن نباید اطمینان کرد و با اتکا به ظرفیت‌های داخلی می‌توان مشکلات اقتصادی که دشمن ایجاد کرده را پشت سر بگذاریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با نگاه علمی و کارشناسی اقتصادی و اعتقاد به مبانی دینی می‌توانیم مسیر حرکت اقتصاد به موفقیت ختم کنیم گفت: اقتصاد نیز مجاهدت و تلاش می‌خواهد.

وی با بیان اینکه شوک ارزی باعث کوچک شدن سفره مردم می‌شود ادامه داد: از دلایل اصلی مشکلات اقتصادی ناترازی نظام بودجه کشور است و اصلاح ساختار بودجه باید توسط دولت ارائه شود و متاسفانه در این دولت اراده‌ای بر اصلاح ساختار نظام بودجه نیست.

پورابراهیمی با بیان اینکه در مجلس قبل بارها پیگیری کردیم و به رئیس جمهور نامه دادیم اما عملیاتی نشد افزود: درآمد جایگزین نفت مشخص نیست و مجلس در سال ۹۸ بلاتکلیف بود.

وی با اشاره به اینکه برای کسری بودجه برداشت از حساب ذخیره ارزی انجام شد گفت: حساب ذخیره ارزی امروز به صندوق توسعه ملی تبدیل شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت کسری بودجه را از حساب صندوق توسعه ملی و قرض گرفتن و فروش اوراق بهادار تامین کرد ادامه داد: شرایط بودجه سال ۹۹ با سال‌های گذشته از نظر ساختار بودجه هیچ تفاوتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه آثار این بودجه، تورم و شوک ارزی به دنبال دارد گفت: نباید همه مشکلات را به تحریم‌ها وصل کرد چرا که آدرس غلط به مردم است و اگر امروز تمام تحریم‌ها هم برداشته شود باز هم با این شرایط اتفاقی در مشکلات اقتصادی نخواهد افتاد.

پورابراهیمی با بیان اینکه ساختار بودجه نیازمند اصلاح با شرایط روز کشور است افزود: ۶۰ درصد شرکت‌های دولتی زیان‌ده هستند و باید در اداره آنها بازنگری شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    1 0
    نمی دانم شما ها چرا اینقدر به عقل معلول خود فشار وارد می کنید .اگر در مورد این موضوع از کارگر ساده بی سواد هم بپرسید با استدلال منطقی وعلمی جواب شما را میدهد ولازم نیست مغز معلول تان را به فشار بیندازید.وقتی این دولت در ۷سال عمر سراسر خسارت بار خود بدترین بودجه ها را که جز فلج کردن اقتصاد وضعیت مردم نداشته .حالا بیاد بودجه را بدون نقص به مجلس بده که قرار است دولت بعدی که مجری آن است .وخار چشم این دولت خواهد بود را تهیه وبه مجلس میداد.
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 0
    کار بودجه دست مجلس انقلابی رو میبوسه وهم چکش کاری لازم داره وهم پتک وسایر امور لازم.....!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس