کد خبر 1068290
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
بیمه بیکاری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حفظ اشتغال موجود کشور در جهش تولید نقش مهمی دارد گفت: بیش از ۶۰۰ هزار نفر در کشور درخواست بیمه بیکاری دادند.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز در آیین تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان که با حضور محمدجواد فدائی استاندار کرمان برگزار شد با تبریک هفته کار و کارگر اظهار داشت: بخشی از مشکلات کارگران بر اساس قانون بوده و کشوری است.

بیشتر بخوانید:

چند نفر در تهران به دنبال بیمه بیکاری هستند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور شرایط مطلوبی نیست افزود: حدود ۴۰ درصد کسری بودجه از میزان درآمدهای کشور برآورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد دادیم دولت راهکاری برای جبرای خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا ارائه کند عنوان کرد: بیش از ۶۰۰ هزار نفر در کشور درخواست بیمه بیکاری داده‌اند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه چهار درصد از این تعداد مربوط به استان کرمان است تصریح کرد: اصناف، کارگران ساختمانی و دست‌فروشان شامل بیمه بیکاری نمی‌شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمار بیمه بیکاری که ارائه شده جدای از کارگران مشغول در اصناف، کارگران ساختمانی، دستفروشان و سایر موارد است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ما در بحث جهش تولید از رکود ناشی از کرونا می‌گذرد افزود: کارگران و کارفرمایان نقش مهمی در جهش تولید دارند و ما اول باید اشتغال موجود را حفظ کنیم.

پورابراهیمی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که سازمان برنامه و بودجه و سازمان تامین اجتماعی، احکام کارگران ابلاغ شود و بخشی که امکان ندارد جزو دیون آنها محسوب شود.

وی ابراز کرد: مجلس جدید شورای اسلامی از یازدهم خردادماه کار خود را آغاز می‌کند و آمادگی داریم در عرصه قانون‌گذاری اتفاقات خوبی برای کارگران رقم بزنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس