کد خبر 1152045
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
زلاتان: هر وقت مردم بگویند کاری از دستم برنمی‌آید بیشتر انگیزه می‌گیرم/ تابستان می‌خواستم بازنشسته شوم

ستاره سوئدی تیم فوتبال میلان درباره حضورش در این تیم و اینکه چرا تا این سن‌وسال به دوران بازی‌اش ادامه داده و در اوج مانده است، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، زلاتان ابراهیموویچ در گفت‌وگو با شبکه اسکای اسپورت ایتالیا چالش دومین دوره بازی‌اش در میلان را شبیه به زمانی دانست که برای منچستریونایتد بازی می‌کرد.

زلاتان 39 ساله در گفت‌وگو با هم‌تیمی سابقش ماسیمو آمبروزینی در زمین تمرینی میلانلو گفت: اینجا مثل خانه‌ام است، طوری که بعد از تمرینات عجله‌ای برای برگشتن به خانه ندارم، چون اینجا هم مثل خانه‌ام است. 10 سال پیش وقتی برای اولین بار به میلان آمدم، ما درست یک هفته قبل از آن بازی بارسلونا - میلان را داشتیم و همه شما (میلانی‌ها) در تونل رختکن به من گفتید که همراه‌تان به میلان بیایم. آن زمان آدریانو گالیانی (مدیر اجرایی باشگاه) به خانه‌ام در بارسلونا آمد و گفت تا وقتی که قبول نکنم به میلان بروم، همانجا می‌ماند. تکلیف من در بارسلونا مشخص نبود و من هنوز هم نمی‌دانم که مشکل واقعی چه بود. من پیشنهادهای دیگری هم داشتم، اما میلان را انتخاب کردم، چون آن شهر را می‌شناختم (به سبب بازی در اینتر) و خب وقتی تیم بزرگی مثل میلان به شما پیشنهاد می‌دهد، انگیزه می‌گیرید و این یعنی که شما برای خودتان چیزی شده‌اید. امیدوار بودم و در واقع می‌دانستم که ما در میلان جام خواهیم برد (میلان سال 2011 قهرمان سری A شد).

بیشتر بخوانید:

نیمار رکورد زلاتان ابراهیموویچ را شکست

زلاتان ادامه داد: زمانی که همه مردم می‌گویند انجام یک کار برای من غیرممکن است، درست در همان موقع من برای انجامش بیشتر انگیزه پیدا می‌کنم. به نظر من اینکه تلاش کنی یک باشگاه را به اوج برگردانی باارزش‌تر از آن است که به یک باشگاهی که در اوج است، ملحق شوی. شما باید به دیگران کمک کنید تا معنای در اوج بودن را متوجه شوند. وقتی به میلان برگشتم، احساس کردم این تیم همان شرایطی را دارد که منچستریونایتد در زمان حضورم در آنجا داشت، همان زمانی که همه می‌گفتند سرعت بازی‌های لیگ برتر برای من بیش از اندازه زیاد است و من هم خلافش را به همه ثابت کردم. 10 سال پیش در دوره اول حضورم در میلان بازیکن متفاوتی بودم. آن موقع عقب می‌رفتم تا توپ بگیرم، اما الان این کار را هدر دادن انرژی می‌دانم و به همین دلیل در این بخش خیلی به تیم کمک نمی‌کنم. با این حال تمرینات فشرده من ادامه دارد چون با بالا رفتن سن، خیلی مهم است که شما درک کنید وضعیت فیزیکی بدن‌تان چطور است. در هر صورت من نسبت به گذشته احساس بهتری دارم.

ایبرا سپس فاش کرد که چگونه استفانو پیولی سرمربی میلان او را ماندن برای پیوستن به این تیم با وجود داشتن تصمیم جدایی از روسونری در تابستان امسال، متقاعد کرد.

مهاجم سابق لس‌آنجلس گلکسی گفت: به پیولی گفتم که می‌خواهم بازنشسته شوم، چون از خانواده‌ام که در سوئد هستند دورم. پیولی گفت «به تصمیمت احترام می‌گذارم». با این حال او روز بعد دوباره با من تماس گرفت و گفت: «بیش از اندازه دارم راحتت می‌گذارم که بروی، اما اگر تو اینجا نمانی میلان تیمی متفاوت خواهد بود». من به تعطیلات رفتم و در آن مدت فکر کردم و دیدم که ادامه بازی در میلان چالشی سخت، اما جذاب است. نمی‌خواستم زمانی کفش‌هایم را آویزان کنم که بعداً ممکن باشد حسرتش را بخورم. به همین دلیل به مدیربرنامه‌هایم زنگ زدم و به او گفتم که قراردادم را با میلان تمدید کند. به نظرم این تیم می‌تواند سهمیه لیگ قهرمانان را بگیرد. کیفیت و استعداد کافی نیست. شما باید در تیم‌تان بازیکنانی منظم و فداکار هم داشته باشید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس