کد خبر 1151824
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
نگاهی به ۴گزینه احتمالی برای کمک به آلکنو

پس از انتخاب ولادمیر آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران، اکنون ۴ مربی داخلی به عنوان گزینه‌های فدراسیون جهت حضور کنار این سرمربی روی نیمکت تیم ملی معرفی شده‌اند.

به گزارش مشرق، پس از انتخاب ولادمیر آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای هدایت تیم در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ و بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو،‌ اکنون یکی از بحث‌های اساسی، انتخاب دستیاران داخلی این مربی با سابقه روس است تا در کنار “توماس توتولو” ایتالیایی، نیمکت تیم ملی ایران را سنگین‌تر کنند.

به همین منظور فدراسیون والیبال ۴ گزینه داخلی از جمله پیمان اکبری، رحمان محمدی‌راد، پیمان رضایی و محمدرضا تندروان را مد نظر دارد تا پس از بررسی نهایی، از میان این نفرات دستیاران داخلی آلکنو را انتخاب کند.  طبق خبرهای موجود فدراسیون جلسات ابتدایی خود با این نفرات را نیز برگزار کرده است تا پس از بررسی شرایط، گزینه‌های نهایی را انتخاب و معرفی کند.

برای آشنایی بیشتر با گزینه‌های مطرح شده ایرانی، در ادامه به رزومه کار این افراد در رده ملی و باشگاهی پرداخته‌ایم که آن‌ها را می‌خوانید.

*سعید رضایی، مربی که مترجم هم بود

او که از سال ۶۵ و از مینی والیبال شروع کرده است، پس از ورود به این رشته در عرصه لیگ خوش درخشید و به همراه بهنام‌ محمودی ستاره اسبق تیم ملی، جزو نخستین لژیونرهای والیبال ایران به شمار می‌رود. این‌ مربی جوان در سال ۹۶ به عنوان آخرین عضو کادرفنی تیم‌ ملی انتخاب شد تا در کنار کولاکوویچ به عنوان ‌کمک‌ مربی فعال باشد.

بیشتر بخوانید:

دستیاران ایرانی آلکنو مشخص شدند

او که تسلط قابل توجهی به زبان انگلیسی هم دارد، در هنگام همکاری کولاکوویچ با تیم ملی ایران، به عنوان مترجم نیز در مصاحبه‌های کولاکوویچ حاضر  می‌شد. رضایی از ۱۳۹۶ تا آخرین سال حضور کولاکوویچ در ایران یعنی ۱۳۹۹، سابقه فعالیت در کادرفنی تیم ملی را دارد و برای جلوگیری از به مشکل خوردن آلکنو روس در گفتار با بازیکنان، به نظر می‌رسد رضایی بخاطر تسلط کافی به زبان همچنان یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای حضور دوباره روی نیمکت تیم ملی است.

*پیمان اکبری، پر افتخار در رده باشگاهی 

او از سال ۱۳۷۶ موفق شد پیراهن تیم ملی والیبال ایران را به تن کند که پس از حدود یک دهه فعالیت در این عرصه، از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. او پس از قهرمانی در آسیا به همراه پیکان، عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات را نیز از آن خود کرد. اکبری نخستین تجربه مربیگری خود با تیم پیکان تهران را هم در فصل ۱۳۹۰-۱۳۸۹ تجربه کرد که به عنوان قهرمانی لیگ و جام باشگاه‌های آسیا دست یافت. در همان فصل او سومی جام باشگاه‌های جهان را نیز با تیم پیکان تصاحب کرد.

اکبری در دو فصل قبل نیز قصد داشت به طلسم نایب قهرمانی سایپا در لیگ پایان دهد که در انجام این کار ناموفق بود. او در حال حاضر دو فصل است که هدایت شهرداری ارومیه را بر عهده دارد. البته در زمان حضور کولاکوویچ نیز از دستیاران این مربی بود که گاهی اوقات با انتقادهایی هم همراه می‌شد. اکبری در زمان حضور ولاسکو در ایران، هدایت تیم ملی امیدها را بر عهده داشت.

*رحمان محمدی‌راد، تنها گزینه با سابقه حضور در المپیک

یکی دیگر از چهار گزینه مد نظر فدراسیون والیبال، رحمان محمدی‌راد به عنوان یک مربی جوان اما باتجربه است. او در سال‌های ۹۳ تا ۹۵ هدایت تیم هاوش گنبد در لیگ را بر عهده داشت و پس از آن موفق شد با تیم‌های بانک سرمایه در سال ۹۶ و تیم شهرداری ورامین در سال ۹۸ عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورد تا در رده باشگاهی نیز رزومه پر باری را برای خود دست و پاکند. محمدی‌راد دو فصل اخیر را به عنوان سرمربی تیم سپاهان اصفهان فعال است.

این مربی جوان که از اصلی‌ترین‌ گزینه‌ها به دلیل سابقه حضور در المپیک به شمار می‌رود، سابقه همکاری با ولاسکو، کواچ و لوزانو را به عنوان دستیار در کارنامه دارد. به ادعای برخی کارشناسان والیبال، محمدی‌راد نظم و نحوه مربیگری خود را با الگو برداری از لوزانو پیش می‌برد. کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴،  عنوان چهارمی لیگ جهانی با کواچ، کسب سهمیه و حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو از افتخارات این مربی جوان به عنوان دستیار در تیم ملی است. همه این موارد باعث‌می‌شود تا او رزومه خوبی در رده ملی داشته باشد.

*محمدرضا تندروان، تنها گزینه با سابقه مربیگری در خارج از ایران

آخرین گزینه‌ای که از او به عنوان‌کمک و دستیار آلکنو نام برده می‌شود، محمدرضا تندروان است. مربی که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ سابقه کار با مربیان مختلف مانند لوزانو و کواچ را در کارنامه دارد و حتی در انتخابی المپیک ریو هم به عنوان کمک مربی در کادرفنی بود. تندروان به واسطه فعالیت با مربیان خارجی، از نظم و مدیریت خاصی در کارها برخوردار است. او بخاطر جدیت در کار و تشابه خصوصیات رفتاری با آلکنو، گزینه خوبی برای همکاری با این مربی پر افتخار است. تندروان در سال ۲۰۱۷ با عنوان دستیار سیچلو در تیم ملی زیر ۲۳ سال، مقام قهرمانی آسیا را به دست آورد.

تندروان در فصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸ هدایت تیم العربی قطر را به عنوان سرمربی برعهده‌ داشت که به این ترتیب، تنها گزینه میان چهار مربی مد نظر فدراسیون است که سابقه فعالیت به عنوان‌ مربی در خارج از ایران را دارد. در این فصل از لیگ برتر ایران نیز تندروان سرمربیگری فولاد سیرجان را برعهده دارد که در حال حاضر با یک عملکرد درخشان، صدرنشین مسابقات است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس