کد خبر 1151913
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
فدراسیون والیبال ملک شخصی نیست/ کار «الکنو» در تیم ملی سخت است

پیشکسوت والیبال با بیان اینکه امیدوار است انتخاب های صورت گرفته برای تیم های ملی مفید باشد، گفت: فدراسیون والیبال ملک شخصی نیست و رئیس فدراسیون باید پاسخگوی این انتخابات باشد.

به گزارش مشرق، پس از معرفی ولادیمیر آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال قرار است او از فروردین ماه در ایران حاضر شود. الکنو در حال حاضر هدایت تیم باشگاهی زنیت کازان روسیه را بر عهده دارد و در صورت صعود این تیم به فینال جام باشگاه‌های اروپا وی تا ۱۲ اردیبهشت ماه باید این تیم را همراهی کند و رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال که نخستین حضور تیم ملی والیبال در مسابقات رسمی با حضور الکنو می‌باشد اواخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

ناصر شهنازی درباره هدایت همزمان الکنو در تیم باشگاهی زنیت و تیم ملی کشورمان گفت: پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال به خاطر شرایط کرونا و وضعیت متفاوت کشورمان با دنیا بسیار طولانی شد. از آنجایی که تیم ملی والیبال ایران به المپیک صعود کرده است بسیاری از مربیان تمایل دارند که هدایت تیم ایران را برعهده داشته باشند. از طرف دیگر بنا بر دلایلی اکثر مربیان خارجی برای حضور در ایران شرایط خاص دارند.

کارشناس والیبال ادامه داد: اکثر مربیان تمایل دارند هدایت یک تیم باشگاهی را به دلیل مسائل مالی در کنار تیم ملی بر عهده داشته باشند شاید مبلغ قرارداد یک مربی خارجی در ایران با احتساب دلار برای ما مبلغ هنگفتی شود اما برای آنها و در عالم ورزش مبلغ زیادی نیست. بنابراین آنها می‌خواهند که حتماً یک تیم باشگاهی را نیز در اختیار داشته باشند.

وی ادامه داد: ولی در سال المپیک ممکن است در طرز تفکر و انتخاب بازیکن کمی زمان را از دست داده باشیم. ممکن است الکنو شناخت دوری از بازیکنان مان داشته باشد اما تا زمانی که در کنار تیم حضور نداشته باشد، کار برای او سخت است.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به ۴گزینه احتمالی برای کمک به آلکنو

شهنازی درباره انتخاب مسعود آرمات به عنوان سرمربی تیم نوجوانان گفت: آن چیزی که در این مدت بر همه مشخص شد این بود که هیات رئیسه و کمیته فنی نقش زیادی در انتخاب سرمربیان برای تیم بزرگسالان و نوجوانان نداشتند. شاید به عنوان مشاور تاثیراتی داشتند. سرمربیان از قبل در ذهن داورزنی حضور داشتند البته داورزنی رئیس فدراسیون است و حق انتخاب دارد چرا که در نهایت خودش باید پاسخگوی انتخابات باشد.

پیشکسوت والیبال ادامه داد: باید در آینده منتظر نتایج تیم نوجوانان باشیم. نمی دانم داورزنی در انتخاب سرمربی نوجوانان با چه کسانی از کمیته فنی مشورت داشته و ملاک انتخاب او چه چیزی بوده، تا آنجایی که می‌دانیم از هیچ گزینه‌ای برنامه‌ای گرفته نشد حتی از خود آرمات برنامه‌ای نگرفتند و این یک ضعف می‌باشد چرا که باید پس از ارزیابی برنامه‌های مختلف آنها را با برنامه‌های گذشته ارزیابی و مقایسه کرد تا بهترین تصمیم گرفته شود اینکه چرا برنامه‌ای از سرمربی گرفته نشد و سپس او به عنوان سرمربی معرفی شد کمی شبهه برانگیز بود.

وی اظهار داشت: تیم نوجوانان در سطح جهان نتایج خوبی به دست آورده و قطعاً ما باید نتایج خوبی کسب کنیم. داورزنی باید پاسخگوی عواقب کارش در آینده باشد. فدراسیون ملک شخصی کسی نیست که بخواهد بر اساس سلایق تصمیم گیری کند. رئیس فدراسیون نمی‌تواند در آینده از بار مسئولیتش شانه خانه کند چرا که مردم والیبال را به خوبی رصد می‌کنند. امیدوارم ذهنیت داورزنی که منجر به این انتخاب‌ها شد درست از آب درآید در غیر این صورت مردم معترض خواهند شد.

شهنازی در پایان گفت: در هر صوت انتخاب‌ها صورت گرفته و به عنوان دلسوز والیبال برای تیم‌های ملی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم درنهایت تمام این انتخاب‌ها منجر به شادی مردم شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس