کد خبر 1149601
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
بررسی دقیق 100 روز مربیگری کومان در بارسلونا

۱۰۰ روز از زمان مربیگری کومان در بارسلونا سپری می‌شود و این فرد سعی دارد تا تیم آبی‌اناری‌ها را بازسازی کند. آیا او در این مدت عملکرد موفقیت آمیزی داشته است؟

به گزارش مشرق، گفته شده که در دولت‌ها وقتی کسی روی کار می‌آید با ظرف ۱۰۰ روز برنامه‌های خود را اجرایی کند و عملکردش مورد نقد قرار گیرد.

مارکا گزارش خود را برای ۱۰۰ روز مربیگری رونالد کومان اینگونه آغاز کرد و نوشت که البته در فوتبال ۱۰۰ روز زمان کمی است و خیلی نمی‌توان آن را مورد تحلیل قرار داد.

بارسلونا فصل گذشته به یک بارسای چندپاره بدل شد و باخت ۸ بر ۲ مقابل بایرن مونیخ حکم مرگ آنها را امضا کرد.

در این شرایط که نه ترکیب و نه مدیریت شرایط خوبی ندارد، رونالد کومان از هدایت تیم ملی فوتبال کشورش استعفا داد و به نیوکمپ آمد.به جایی آمد که از روزهای درخشش بسیار فاصله گرفته بود و نیاز به یک احیا و بازسازی کامل داشت.

البته شرایط اقتصادی باشگاه هم به ضرر کومان تمام شد و این مربی علاوه بر اینکه نتوانست بازیکنانی مثل سوارس را در اختیار داشته باشد، نتوانست گزینه‌های مد نظر خود مثل دپای، گارسیا یا حتی واینالدوم را خریداری کند.

در این گزارش سعی داریم به بررسی ۱۰۰ روز ابتدایی رونالد کومان در بارسلونا بپردازیم و از چند زاویه تیم این مربی هلندی را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید:

توافق بارسا با بازیکنانش برای کاهش دستمزدشان

*میزان اقتدار

یک چیز در بارسلونا بسیار اهمیت دارد و آن هم اقتدار مربی این تیم است. کومان برخلاف مربیان قبلی تیم خیلی سریع توانست این اقتدار را نشان دهد و نظمی به تیم بدهد و آرامش خوبی در اردوگاه بارسا حاکم کند.

*سبک بازی

بارسلونا پس از سال‌ها بازی به سبک ۳-۴-۴ شیوه خود را با کومان تغییر داد و با سبک ۱-۳-۲-۴ بازی کرد. این شیوه در ابتدا نظم کنونی تیم را تغییر داد ولی بازیکنان توانستند رفته رفته با شیوه کومان سازگار شوند. اگرچه هنوز فاصله زیادی تا نمایش عالی بارسلونا وجود دارد ولی تیم سعی می‌کند بلافاصله پس از اینکه مالکیت را از دست داد پرسینگ شدید داشته باشد.

*مسی

یکی از وظیفه‌های سخت و مهم کومان در بارسلونا بهبود شرایط مسی و احیای این بازیکن است. بازیکنی که اخیرا با آن فوق‌ستاره همیشگی فاصله زیادی داشته و عملکرد پر افت و خیزی به ثبت رسانده است.

به نظر می‌رسد رابطه کومان و مسی خوب است و فاصله زیادی با رابطه تاریک لئو با کیکه ستین، سرمربی سابق بارسلونا وجود دارد.

یکی از نکات موثر در ماندن مسی عملکرد کومان در این باشگاه است و باید دید آیا این مربی می‌تواند باعث ماندن لئو در بارسا شود؟

*نتایج

بارسلونا ۲ بازی ابتدایی فصل را عالی آغاز کرد و مقابل ویارئال و سلتاویگو نمایش خوبی از خود به جا گذاشت. اما وقتی این تیم به مصاف سویا در سومین بازی خود رفت همه چیز برعکس شد و دوران افت کومان خیلی زود آغاز شد.

این تیم در ال‌کلاسیکو و در دیدار مقابل اتلتیکومادرید نیز بازنده شد تا کومان بدترین آغاز بارسلونا را پس از ۲۹ سال به ثبت رساند.

*مصاحبه‌ها

وقتی کومان صحبت می‌کند مشخص است که چه می‌خواهد بگوید. در حال حاضر او از گفتن برخی چیزها پرهیز می‌کند و می‌خواهد آرامش را در تیم نگاه دارد.

*تمرینات

مربی سابق تیم ملی هلند سعی دارد که انقلابی در تمرینات بارسلونا ایجاد کند و بتواند تلاش تیم در تمرینات را به داخل زمین بکشاند. کومان می‌خواهد بارسلونا مسنجم‌تر و محکم‌تر بازی کند.

*سیستم بازی

همانطور که در شیوه بازی گفته شد، سیستم بازی بارسلونا به ۱-۳-۲-۴ تغییر کرد و فرانکی دی‌یونگ به کنار بوسکتس رفت تا کمربند میانی حفظ شود. در این سیستم به فول‌بک‌های کناری اجازه داده می‌شود که نفوذ بیشتری در کناره‌ها داشته باشند.

*قمار با جوانان تیم

کومان نشان داده که از بازی دادن به جوانان ترسی ندارد. پدری ۱۷ ساله و فاتی ۱۸ ساله در ترکیب اصلی بارسلونا قرار گرفتند و هم اکنون آلنیا به ترکیب اصلی رسیده است و بیشتر بازی می‌کند.

اگرچه حاشیه‌های زیادی در این ۱۰۰ روز حول برخی جوانان مثل ریکی پویگ ایجاد شد ولی به نظر می‌رسد کومان می‌خواهد آینده بارسا را با جوانان تیم بسازد.

*مرد باشگاه

مربی سابق تیم ملی هلند می‌داند که زمان سختی را برای مربیگری بارسلونا انتخاب کرده است. او از رسیدن به بارسلونا خوشحال است و می خواهد هر چه در توان دارد را برای باشگاه سابق خود به اجرا بگذارد.

*کومان؛ مرد شاکی از داورها

مربی بارسلونا که می‌خواهد رختکن خود را آرام نگه دارد ولی در مقابل داورها اصلا ساکت نیست و مدام انتقاد می‌کند. او بارها در خصوص داوری و ویدیوچک بارها صحبت کرده و اظهار داشته که برای بارسلونا شرایط داوری نسبت به دیگر تیم‌ها متفاوت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس