کد خبر 114956
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام خبر برگزاری جشنواره فیلم 120 ثانیه‌ای با موضوع ایثار و شهادت، گفت: فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخلی و تبلیغ مصرف کالای داخلی در تمامی فیلم‌ها و سریال‌های در دست تولید بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، هشتمین همایش سراسری معاونان پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید استان‌ها با هدف تبیین سیاست‌ها و رویکردهای ترویجی حوزه ایثار و شهادت در سال 91، صبح امروز با حضور محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهران برگزار شد.

انصاری در این همایش اظهار داشت: جریان‌سازی فرهنگی و ترویجی با استفاده از همه ابزارهای فرهنگی نقشه راه معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی در سال 91 است.

وی افزود: نوآوری و فاخر بودن تولیدات فرهنگی که قابلیت عملیاتی شدن و جذب مخاطب را داشته باشد، تسلسل و تداوم در تولید آثار، دارا بودن ماهیت فرهنگی و همپوشانی تولیدات از جمله الزامات جریان‌سازی فرهنگی است.

قائم مقام بنیاد و امور ایثارگران گفت: لازمه تأثیرگذاری و مخاطب‌پسند کردن برنامه‌های ترویجی، مردمی کردن اینگونه فعالیت‌ها است که بزودی جشنواره تولید فیلم 120 ثانیه‌ای در حوزه ایثار و شهادت با هدف مردمی کردن فعالیت‌های فرهنگی ایثار و شهادت فراخوان خواهد داد.

انصاری با اشاره به نقش و جایگاه بنیاد شهید به ویژه معاونت پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران در تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخلی و تبلیغ مصرف کالای داخلی در تمامی فیلم‌ها و سریال‌های در دست تولید بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد توجه قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، تهیه سند راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ساماندهی تبلیغات محیطی، اهتمام به ثبت تاریخ شفاهی ایثارگران، کیفی کردن کنگره‌ها و جشنواره‌ها برابر نظرات شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری، استفاده از قالب‌های فرهنگی و هنری به عنوان ابزار ترویجی، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و گسترش تعامل با سایر دستگاه‌های فرهنگی، اطلاع‌رسانی مناسب و منسجم، حضور پررنگ در فضای مجازی، توسعه و تقویت پژوهش کاربردی با رویکرد مسئله محوری، راه‌اندازی مجمع پژوهشگران ایثارگر، راه‌اندازی نشریه علمی ترویجی، جمع‌آوری و باز تولید اسناد فرهنگی و غنی‌سازی مرکز اسناد ایثارگران، تهیه بانک اطلاعاتی مروجین فرهنگ ایثار و شهادت و مهارت‌افزایی تخصصی پرسنل حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله اولویت‌های معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید در سال 91 اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های نوآورانه و فاخر و ارزشمند معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی در سال 90 نظیر سریال "شوق پرواز"، کنگره شهدای نوجوان، کنگره بزرگداشت جانبازان قطع نخاعی، انتشار وصیت‌نامه شهدا و فرهنگ اعلام شهدا، مجلات شاهد یاران و تربیت پیام‌آوران ایثار به عنوان اقدامات ماندگار، از ساخت سریال "عطش باران" با محوریت زندگی‌نامه شهید نوجوان کریمی و سریال "شهید زین‌الدین" و نگارش فیلم‌نامه‌ سریال‌های "رازهای خلیج فارس"، "عشایر خوزستان" و "پل قطور" خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس