کد خبر 1149397
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۲
فلفل سیاه

فلفل سیاه یکی از ادویه‌های هندی است که ترکیب آن با سایر مواد برای درمان سرماخوردگی و سرفه بسیار مناسب خواهد بود.

به گزارش مشرق، وقتی نوبت به رفع سرماخوردگی و سرفه می‌رسد، همه ما سعی می‌کنیم درمان‌های خانگی را که مادران و مادربزرگ هایمان به ما منتقل کرده اند، امتحان کنیم.

تعدادی از ادویه‌های هندی هنگامی که فرد در زمستان‌ از سرماخوردگی رنج می‌برد، بسیار مفید است. این ادویه‌ها می‌توانند به غذاها و نوشیدنی‌های روزمره اضافه شوند و برای کاهش علائم سرماخوردگی مانند گرفتگی و آبریزش بینی مصرف شوند.

بیشتر بخوانید:

این ماده را امسال بیشتر مصرف کنید

برخی از رایج‌ترین ادویه‌ها و گیاهان گرم کننده زمستان که اغلب در درمان‌های خانگی برای سرماخوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل زنجبیل، جوز هندی، انیسون ستاره‌ای، دارچین، تولی یا ریحان مقدس و فلفل سیاه است.

در این میان، فلفل سیاه یکی از بهترین ادویه‌های هندی است که در زمستان در سوپ‌ها و نوشیدنی‌های گرم شما قرار می‌گیرد، به خصوص اگر فردی از عفونت سینه و سرماخوردگی رنج می‌برد.

بیشتر بخوانید:

خوراکی‌های ممنوع برای مبتلایان به تب

فلفل سیاه در اصل به قسمت جنوبی هند تعلق دارد و به دلیل اثرات تسکین دهنده بر گلو، به ویژه در زمستان‌ها در مواد غذایی بسیار استفاده می‌شود.

در اینجا دو راحل خانگی فلفل سیاه برای درمان سرفه و سرماخوردگی آورده شده است:

۱. ترکیب فلفل سیاه و عسل برای سرفه

فلفل سیاه به دلیل وجود ویتامین C تقویت کننده سیستم ایمنی است و  این ادویه ماهیت آنتی باکتریال و آنتی بیوتیک دارد. این ماده معمولاً برای از بین بردن سرماخوردگی با خرد کردن دانه‌های فلفل سیاه و افزودن آن‌ها به یک قاشق چای خوری عسل استفاده می‌شود. عسل به عنوان تسکین دهنده گلودرد و سرکوب سرفه می‌تواند عملکرد ضد سرما فلفل سیاه را تقویت کند. برای رقیق شدن و خوش طعم شدن میتوان چند قطره آب گرم به ترکیب فلفل خرد شده و عسل اضافه کنید.

برای مقابله با علائم سرماخوردگی در زمستان‌ها این ترکیب مقوی را صبح زود مصرف کنید.

۲. چای همراه با فلفل سیاه

افراد زیادی هستند که از نوشیدن چایی مخصوصا در زمستان لذت می‌برند، زیرا کافئین موجود در چای باعث افزایش انرژی بدن می‌شود و کندی ناشی از هوای سرد را از بین می‌برد و همچنین گفته می‌شود بدن شما را از داخل گرم می‌کند.

با این حال، اگر فردی از سرما رنج می‌برد، می‌تواند فلفل سیاه یا پودر فلفل سیاه تازه خرد شده، همراه با نمک دریا به فنجان‌های چای  اضافه کند و بنوشد. با مصرف این ترکیب ضد سرما هم از گرمای چای استفاده می‌شود و هم با خوردن فلفل سیاه در مقابل سرماخوردگی مقاوم می‌شوید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
    1 1
    این مطالب را از کجا میارید هر چیز تندی گلویی که درد دارد و ملتهب است را بدتر می‌کند. خدا خوشش نمیاد خیلی ها گوش میکنن و انجام میدهند
    • ویولت IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
      0 0
      سلام و احترام... اتفاقا چیز بدی نیست و گرمی هست...من با اب جوش عسل و ابلیمو تست کردم که لرزش بدنم کمتر شد و اروم تر شدم.....البته میزان فلفلش کم باشه....
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
    0 0
    سلام، اتفاقا من یکبار گلو درد شدید بودم چند روز پشت هم چای فلفل با عسل خوردم خوب شدم، فقط کسانی آلرژی و آسم دارند نباید بخورند، هر کس هم می ترسه بدتر بشه نخوره، مجبوری نیست☺️

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس