کد خبر 1157691
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۲
سیاه دانه

بر اساس تازه‌ترین تحقیق محققان ترکیب «سیاه دانه و عسل» درمانی برای نوع متوسط بیماری کووید ۱۹ است.

به گزارش مشرق، رومینا اکبری به بررسی‌های محققان پاکستانی، کانادایی و آمریکایی در این زمینه اشاره و اظهار کرد: انواع فیتوشیمیایی‌های موجود در سیاه دانه دارای خواص التهاب زا، ضدمیکروبی و تنظیم کننده سیستم ایمنی است.

بیشتر بخوانید:

ادویه‌های شگفت‌انگیز را بشناسید

یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: عسل نیز دارای خواص ضدویروسی، ضدمیکروبی، ضدالتهابی و تنظیم کننده سیستم ایمنی است.

بیشتر بخوانید:

معجزه ترکیب سیاه دانه و عسل برای درمان کرونا

وی با بیان اینکه در این تحقیق ۳۱۳ بیمار کرونایی تحت مطالعه قرار گرفته اند، خاطر نشان کرد: از بین این تعداد به ۱۶۰ بیمار، ترکیب سیاه دانه و عسل و به ۱۵۳ بیمار دارونما داده شد و محققان تأثیر مثبت مصرف این ترکیب را بر درمان مبتلایان به کرونا مشاهده کردند.

این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در پایان به بیماران دیابتی هشدار داد که قبل از مصرف عسل حتماً با متخصص تغذیه مشورت کرده و خودسرانه در مصرف آن زیاده روی نکنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    30 6
    وقتی متخصصین طب اسلامی از لسان اهل بیت علیهم السلام می گویند خرافات است اما غربی ها بفرمایند!!می شود علم.. کی قرار است دارو و اعجاز امام کاظم علیه السلام را اجانب تایید کنند و به نام خود ثبت و بعدا ما تیتر کنیم بعد مرگ هزاران کرونایی والله اعلم
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    22 0
    داروهای طب اسلامی هیچ کدام خود میکروب را نمی کشند بلکه دستگاه ایمنی بدن را قوی می کنند تا خودش با میکروبها مقابله کند. این دارو هم دقیقا همین کار را می کند و عوارض هم ندارد. البته تجربه شخصی من تعدادی از این داروها را امتحان کردم این است که هیچ دارویی برای کرونا قوبتر از داروی موسوم به داروی امام کاظم علیه السلام نیست. شاید به دلیل که عسل موجود در بازار عسل واقعی نیست و برای همین این ترکیب عسل و سیاه دانه تاثیر آن دارو را ندارد.
  • علی خان IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    1 0
    بهترین دوا برا سنگ کلیه ، افرادی که در در ادرار خود مشکل دارن فقط با مصرف روزی دو وعده صبح و شب اندازه قاشق چای خوری به مدت ی هفته مشکلشون حل میشه ، برای صرع هم مفید است و شدت تشنج را کاهش و تعداد تشنج را کاهش میدهد البته استرس بزرگترین عامل تشنج است ،
  • برزان DE ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    1 0
    خوب
  • مجتبی صبور IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    3 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    2 6
    ببخشید به عنوان یک محقق میپرسم، نتایج این پژوهش در کدام مجله معتبر علمی منتشر شده است؟؟ که قابل استناد باشد، در یک پژوهش علمی برای داشتن قابلیت استناد به نتایج پژوهش باید از فاکتورهای مشابح و برابر استفاده کرد، چرا تعداد افراد مورد مطالعه برابر نیست و عدد 160 و 153 استفاده شده، چه خاصیتی دارد؟؟ این جور پژوهش ها بیشتر باعث وهن علوم طبیعی میشود و اثر مثبتی هم ندارد، تعداد بسیاری از کسانی که به نوع ضعیف ویروس کرونا دچار شده اند، بدون استفاده از هیچ ترکیب خاصی و حتی درمان خاصی بهبود پیدا کرده اند و درمان شده اند، شما نمیتوانید اثبات کنید که فقط به دلیل این که این بیماران از عسل و سیاه دانه استفاده کرده اند خوب شده اند، باید این درمان را برای افراد با بیماری شدید تجویز کنید و در شرایط کاملا مشابح برای دو طرف از نظر سن، جنسیت، بیماری های زمینه ای و نوع محیط نگه داری و تغذیه و فاکتورهای محیطی، با استفاده از تغذیه مورد نظر به بررسی نتایج و مقایسه ان ها بپردازید، این سایت بازدیدکننده علمی هم داره، لطفا مطالب بدون سند و بی پایه از نظر علمی را منتشر نکنید
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      4 3
      احتمالا در همون ژورنال علمی چاپ بشه که اول تأثیر "رمدسیویر" "هیدروکسی کلروکین" با کلی تبلیغات و پروپاگاندا تأیید شد بعد مشخص شد که هیچ فایده ای ندارند. همون موقع که مقالات ژورنال های علمی! تأثیر اینا رو تأیید می کرد، همزمان هم محققین!! آب از لب و لوچه شون آویزون بود که البته بدجوری ضایع شدن... اصلا یه سئوال؟ اگه نتایج مقالات معتبر علمی در ژورنال های معتبر علمی!!! قابل اتکا هست پس چرا همین دو قلم دارویی که اینهمه براش مقاله چاپ شد و روی مردم بدبخت هم آزمایش شد؛ تأثیری نداشتند؟
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
      1 0
      محقق جان امشب صدبار بنویس مشابه
  • زهراا IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 1
    من طبق توصیه ها ده روز روزی یک‌قاشق چایی خوری سیاه دانه و عسل حوردم و الان یک‌ هفتس کل بدنم کهیر زده و‌ پدرم ‌درآمده
  • نادیا IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    ببخشید ، اگر از پودر کردن سیاهدانه حدود ۳هفته گذشته باشه و بعد با عسل ترکیب بشه مشکلش چیه ، باعث مسمومیت میشه ،؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس