کد خبر 1148735
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
ضربه مهلک کرونا به صنعت خودروی انگلیس

انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودروهای بریتانیا از ضرر هنگفت کرونا برای صنعت خودرو سازی و کاهش چشمگیر تولید و فروش خودرو در انگلیس در ۱۰ماهه ابتدایی سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان صنعت خودروی انگلیس در دوران کرونا ضرر هنگفتی کرده است.

انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودروهای بریتانیا (SMMT) اعلام کرد که در 10 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی تولید در این بخش با 743 هزار خودرو حدود یک سوم پایین تر از میزان تولید در این دوره زمانی در سال گذشته بوده است.

"مایک هاوز"، رئیس این انجمن صنعتی در انگلیس اعلام کرده که بحران کرونا، برگزیت و اعلام نخست وزیر انگلیس برای تغییر کامل به سوی وسایل نقلیه الکتریکی در کم تر از یک دهه، صنعت خودرو را تحت فشار قرار داده است.

این اتحادیه صنعتی در انگلیس انتظار ضررهای بیشتر را دارد اگر اتحادیه اروپا و انگلیس نتوانند به توافقی تجاری در روند مذاکرت برگزیت دست یابند. این انجمن از خسارت بیش از 55 میلیارد پوندی در 5 سال آینده در صورت وقوع برگزیت سخت خبر داده است.

در ماه اکتبر تولید خودرو در انگلیس نسبت به ماه مشابه سال قبل حدود یک پنجم کاهش داشت. بر اساس آمارهای اعلام شده از طرف انجمن تولید کنندگان و فروشندگان خودروهای انگلیس در ماه اکتبر حدود 110 هزار خودرو کارخانه ها را ترک کرد که تعداد آن ها 24500 خودرو کم تر از ماه اکتبر سال 2019 بود. بخصوص صادرات به اروپا و آمریکا در این بخش انگلیس کاهش داشت.

کرونا به شدت اقتصاد انگلیس را تحت فشار قرار داده است.

وزیر دارایی انگلیس کشورش را در عمیق ترین رکود اقتصادی بیش از 300 سال گذشته ارزیابی کرده و تاکید کرد که عواقب اقتصادی کرونا تا سال 2025 ما را درگیر خود خواهد کرد.

وزیر دارایی انگلیس روز چهارشنبه در یک سخنرانی بودجه‌ای در پارلمان انگلیس اظهار داشت: وضعیت اضطراری در بخش بهداشت و سلامت ما هنوز تمام نشده و وضعیت اضطرار اقتصادی تازه آغاز شده است. انگلیس در عمیق ترین رکود اقتصادی بیش از 300 سال گذشته قرار دارد و کسری بودجه در بالاترین حد خود در دوران صلح قرار دارد.

انگلیس بیش از دیگر کشورهای صنعتی تحت تاثیر بحران کرونا و عواقب اقتصادی آن قرار گرفته چرا که دوران قرنطینه در این کشور مدت طولانی تری ادامه داشته و اقتصاد به صورت ویژه ای متاثر از بخش های مربوط به این محدودیت ها بوده است.

 تا به حال برنامه های اقتصادی کرونا حدود 280 میلیارد پوند از بودجه انگلیس را بلعیده است. وزارت دارایی انگلیس برای سال آینده هم 55 میلیارد پوند دیگر را برای این منظور مد نظر قرار داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    مرگ بر انگلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس