کرونا نمایه

آژانس دولتی حفاظت از سلامت آمریکا برای نخستین بار از آمریکایی‌ها خواسته است که برای تعطیلات آخر سال سفر اقدام نکرده و در تجمعات خانوادگی شرکت نکنند.

به گزارش مشرق، در حالی که قرار است در شهر لس آنجلس ایالت کالفرنیا رستوران‌ها تعطیل شوند، برخی کشورهای اروپایی با کاهش شمار مبتلایان به کرونا در حال کم کردن محدودیت‌های کرونایی هستند.

به گزارش «دیلی میل»، این دستور سه هفته‌ای در دومین شهر بزرگ آمریکا در حالی آغاز می‌شود که کالیفرنیا با موارد بالای ابتلا به کووید-۱۹ مواجه است و مقام‎های بهداشتی این کشور از مردم خواسته اند تا از شرکت در اجتماعات بزرگ خانوادگی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:

جولان کرونا در مراکز سالمندان آمریکا

در حالی که آمریکا با تعداد فزاینده مرگ و میر و موارد جدید ابتلا روبرو است، برنامه‌هایی برای واکسیناسیون مطرح شده است.

به گفته مقام‎های بهداشتی آمریکا، بیش از ۶ میلیون دوز واکسن فایزر- بایونتک در هفته اول پس از تایید شدن برای استفاده اضطراری، یعنی احتمالا ماه آینده و ۴۰ میلیون در پایان دسامبر در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

۲۶ میلیون آمریکایی از تأمین غذای کافی محرومند

در آمریکا اخیرا بیش از ۸۶ هزار مورد بستری در اثر ویروس کرونا انجام شده است؛ همچنین ۱۶۷ هزار مورد جدید ابتلا و بیش از ۲ هزار مرگ ثبت شده است که یک رکورد برای آمریکا به حساب می‌آید.

در حالی که آمریکا با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، برخی از کشورهای اروپایی پیش از تعطیلات کریسمس به تدریج اقدامات محدود کننده را کاهش می‌دهند، چرا که مدعی هستند موج دوم ابتلاها را به دلیل اعمال محدودیت‌ها کنترل کرده اند.

البته رییس کمیسیون اروپا اعلام کرده که با کاهش ناگهانی محدودیت‌ها مخالف است.

به گفته وی، «ما باید از فصل تابستان درس بگیریم و مانند آن زمان ناگهانی محدودیت‌ها را کاهش ندهیم

دیلی میل در بخش دیگری نوشت «حتی اگر واکسن کرونا در دسترس قرار بگیرد، هرگونه بازگشت به حالت عادی برای اقتصاد جهانی ویران شده از بیماری همه گیر کرونا تا مدتی دور از دسترس به نظر می‌رسد.»
 

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    چطور چین که خاستگاه کرونا بوده هیچ مشکلی نداره ؟! چه کلکی توی کارشان است ؟ این بلا را به جان دنیا انداختند و خودشان نشستند کنار و صفا می کنند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس