درخواست مشاور "مرکل" برای اعمال قرنطینه شدید/ هشدار درباره افزایش چشمگیر مرگ‌های کرونایی

یکی از مشاوران دولت آلمان آمارهای کرونایی در کشور را نگران کننده دانسته و خواستار اعمال قرنطینه سخت در این کشور شده و درباره ۲۵ هزار قربانی کرونایی دیگر تا آخر ژانویه در غیر این صورت هشدار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "کارل لایترباخ"، از سیاستمداران بخش بهداشت و سلامت حزب سوسیال دموکرات و یکی از مشاوران دولت مرکل خواستار اعمال قرنطینه سخت در آلمان برای مهار کرونا شده است.

وی با اشاره به محدودیت های سختگیرانه ای که ایالت بایرن برای مهار کرونا اتخاذ کرده خواستار گسترش این محدودیت ها به سراسر آلمان شده است.

"لایترباخ" این مسئله را قابل قبول ندانست که آلمان هر روز حدود ۵۰۰ مرگ کرونایی داشته باشد.

وی قرنطینه موردی که از اول نوامبر در کشور برقرار شده را یک موفقیت نیمه کاره دانست که تنها توانسته رشد این بحران را کمی کند کند.

"لایترباخ" خواستار برگزاری مجدد یک نشست ویژه نخست وزیران ایالات آلمان با دولت در هفته آینده و تصمیم گیری درباره تشدید سختگیرانه محدودیت ها شد. وی تاکید کرد که در غیر این صورت ما در اواخر ژانویه حدود ۲۵ هزار مرگ کرونایی دیگر خواهیم داشت.

وی از شهروندان خواست با ایده جشن گرفتن شب سال نوی میلادی و عید پاک خداحافظی کنند. وی برگزاری چنین جشنی را عامل شیوع موج سوم کرونا در کشور دانست.

رسانه های آلمانی خبر داده اند که محدودیت های کرونایی در ایالت بایرن آلمان تشدید می شود. "مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن منع ترددها و محدودیت های سختگیرانه برای مهار کرونا را در این ایالت اعمال کرده است. وی اقدامات فعلی را کافی ندانسته و گفته است: این کافی نیست. ما باید اقدامات بیشتری انجام دهیم و ما باید عمل کنیم.

تعدیل شدید نیروی شرکت لوفت هانزای آلمان

شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان هم به دلیل عواقب اقتصادی بحران کرونا تا پایان سال ۲۹ هزار جایگاه شغلی خودرا کاهش می دهد. این شرکت بسیاری هواپیماهای خود را زمین گیر کرده و تعدیل نیروی گسترده ای را در دستور کار قرار داده است. سخنگوی این شرکت روز یکشنبه اعلام کرد که تا پایان سال ۲۹ هزار شغل در این شرکت از بین می رود. حدود ۲۰ هزار شغل مربوط به خارج از کشور است.

شرکت "لوفت هانزا" هم مانند دیگر شرکت های هواپیمایی به دلیل کاهش پروازها و درخواست های سفر دچار بحران سختی شده است. این شرکت که از طرف دولت حمایت های گسترده ای می شود در سال جاری تا به حال ۵.۶ میلیارد یورو ضرر داشته است.

"اولاف شولتز"، معاون صدر اعظم آلمان و وزیر دارایی این کشور هم اعمال قرنطینه موردی در آلمان که از ابتدای ماه نوامبر اعمال شده را کافی ندانسته و گفت: این اقدامات تاثیراتی داشته اما نه به آن اندازه که ما امیدوار بودیم. به گفته وی آمار مبتلایان در آلمان به حد پایداری رسیده اما هنوز روند کاهشی ندارد.

بیمارستان ها در آلمان با توجه به فشارهای روزافزون به مرزهای ظرفیت مجاز خود رسیده‌اند.

"گرالد گراس"، رئیس انجمن بیمارستان های آلمان (DKG) در این باره گفته است: در برخی ایالات آلمان مانند زاکسن شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه پنج برابر بالاتر از آوریل است. در این ایالت کلینیک ها به مرزهای ظرفیت مجاز خود رسیده و یا از این مرز هم گذشته‌اند.

بر اساس اطلاعات این نهاد آلمانی در حال حاضر تعداد بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه حدود ۴۰ درصد بیشتر از تعداد بستری ها در این بخش در موج اول کرونا در بهار است.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۱۷۷۶۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد و ۲۲۵ نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

شمار مبتلایان به کرونا در آلمان همچنان افزایش می یابد و دولت چندی پیش قرنطینه موردی در این کشور که از ابتدای ماه نوامبر اعمال شده بود را تا ۱۰ ژانویه تمدید کرده که البته به اعتقاد برخی مقامات آلمانی این اقدامات کافی نبوده و محدودیت های بیشتر لازم است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان ۱۱۷۵۷۳۳ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۹۰۳۴ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس