البرهان - کراپ‌شده

رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت که این حق پارلمان منتخب این کشور است که درباره موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

به گزارش مشرق،   «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان روز دوشنبه گفت که نمی‌توان میان حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تفاوتی قائل شد.

وی در ادامه سخنانش مدعی شد: «۹۰ درصد از گروه‌های سیاسی در زمان رایزنی با آنها، هیچگونه مخالفتی با عادی سازی روابط با اسرائیل نداشتند.»

رئیس شورای حاکمیتی سودان اضافه کرد: «این حق پارلمان منتخب سودان است که در موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل یا دیگر موضوعات تجدید نظر کند.»

البرهان در ادامه گفت که به دلیل تحریم‌های آمریکا، بسیاری از تجهیزات و هواپیماهای سودان که نیازمند تعمیر و نگهداری بودند از کار افتاده بودند.

روز جمعه، آمریکا، رژیم صهیونیستی و سودان در بیانیه‌ای مشترک دستیابی خارطوم و تل‌آویو به توافق عادی‌سازی روابط بین این دو طرف را اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است که این توافق بر برقراری روابط اقتصادی و تجاری بین خارطوم و تل‌آویو و تمرکز بر بخش کشاورزی تأکید دارد.

این توافق پس از آن صورت گرفت که ترامپ چند روز پیش خبر داده بود که  از این کشور بحران زده آفریقایی ۳۳۵ میلیون دلار بابت غرامت ادعایی به قربانیان و خانواده‌های تروریسم دریافت کرده است.

در واقع پرداخت این غرامت یکی از پیش شرط‌های آمریکا برای خارج کردن نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس