نیروهای عراقی (2).jpg

تحرکات هسته‌های مخفی گروهک تروریستی داعش در مناطق مختلف استان دیاله عراق ادامه دارد و در جریان حملات تروریست‌ها شماری دیگر از نیروهای امنیتی و ساکنان مناطق شهید و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، رزمندگان تیپ چهارم بسیج مردمی عراق مستقر در محور شمال شرق استان دیاله پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیات جدیدی را برای پاکسازی مناطق آلوده حومه دریاچه «حمرین» و جلوگیری از حملات متوالی عناصر مخفی داعش ترتیب دادند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش در هفته های گذشته حملاتی را در این محور علیه علیه نیروهای امنیتی و ساکنان منطقه انجام دادند و شماری را شهید و زخمی کردند.

دریاچه حمرین از محور شرقی و شمال شرقی به مرزهای مشترک با ایران، شهرستان خانقین، جلولاء، کساباسی، از شمال به اقلیم کردستان سلیمانیه، از جنوب به مناطق «المنصوریه، مقدادیه» و از غرب به منطقه «العظیم» و سپس مرز استان صلاح الدین متصل می‌شود.

جاده مرزی ایران (خسروی) - خانقین - کساباسی - مقدادیه - بعقوبه - بغداد از جنوب شرق دریاچه حمرین می‌گذرد؛ رشته کوه‌های حمرین نیز از محور غربی این دریاچه عبور می‌کنند و به دلیل صعب العبور بودن و داشتن اشراف بر نقاط حومه به مکان مناسبی برای تروریست‌های داعش تبدیل شده اند.
 

از شهرستان «خانقین» در شمال شرق استان دیاله خبر می رسد، نیروهای اطلاعات تیپ اول بسیج مردمی عملیاتی را در منطقه «بلکانه» ترتیب انجام دادند و موفق شدند ۲ تن از عناصر تروریستی داعش به نام های «محمود غازی العادلی و فاروق محمود مرهون العادلی» را شناسایی و دستگیر کنند.

شهرستان خانقین از محور شرقی به مرزهای ایران نزدیک است و از سویی دیگر به دلیل واقع شدن در مسیر جاده ایران - بغداد و همچنین متصل شدن به اقلیم کردستان از محور شمالی به محلی برای جولان عناصر مخفی داعش تبدیل شده تا از هر فرصتی برای حمله و ناامن کردن منطقه استفاده کنند.

از مرکز استان دیاله خبر می رسد، گروهی از نیروهای فرماندهی عملیات بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق مبنی بر تحرکات عناصر مخفی داعش در محور شمال شرق شهرستان المقدادیه، عملیاتی را علیه تروریست ها ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان پس از بررسی های دقیق میدانی، عناصر تروریستی داعش را در حدفاصل مناطق «نوفل - الصدور» در کمین گرفتار کنند؛ رزمندگان در جریان این عملیات موفق شدند شمار زیادی از تروریست ها را کشته و زخمی کنند؛ حجم خسارت های وارده به عناصر گروهک تروریستی به حدی بود که اجساد همرزمان خود را برجای گذاشتند و از منطقه متواری شدند.

به گفته منابع میدانی، محدوده عملیات نیروهای بسیج مردمی در حومه جنوبی دریاچه حمرین انجام شد و تروریست ها از سمت جنوب غرب رشته کوه های حمرین به منطقه نفوذ کردند و قصد ناامن کردن مناطق شمال شرقی مقدادیه را داشتند که ناکام ماندند.

در حال حاضر، مناطق شمال شرق، شمال، شمال غرب و غرب استان دیاله (هم مرز با ایران، اقلیم کردستان و مناطق شرقی صلاح الدین) آلوده به هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش هستند و عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی این مناطق ادامه دارد.
 

خبرها از مرکز استان صلاح الدین حاکیست، رزمندگان تیپ ۳۱۴ بسیج مردمی با کمک نیروهای ارتش و پلیس فدارل، عملیاتی را در محور منطقه «حویجه ام جریش» در حومه شمال شهر سامراء انجام دادند و موفق شدند دو مقر عناصر مخفی داعش را شناسایی و منهدم کنند.

به گزارش، تروریست های داعش از این مقرها حملاتی را علیه مواضع نیروهای امنیتی عراق ترتیب داده بودند؛ مناطق شمالی و غربی حومه شهر سامراء در سال های گذشته به محلی برای تحرکات هسته های مخفی داعش تبدیل شده اند و تروریست ها با انجام چندین حمله ناامنی ایجاد و شماری از نیروهای عراقی را شهید و زخمی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 3
    داعش؟! مگه رسما اعلام نشد داعش نابود شده است؟
  • سید فروزان CH ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 0
    همان طور که فامیل بارزانی نفت عراق در آن منطقه را پنجاه ساله دادهاند به ترکیه ، حتما بک جاده مخصوص هم درست کردهاند برای رفت و آمد داعشیها از ترکیه به این منطقه و البته به شرط نداشتن فعالیت داعش در مناطق تحت اشغال کردها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس