نیروهای عراقی.jpg

تحرکات و عملیات هسته‌های مخفی داعش برای چندمین بار متوالی در روزهای اخیر با واکنش به موقع نیروهای عراقی روبه رو شد و شواهد حاکیست این ناامنی‌ها ریشه خارجی دارد.

به گزارش مشرق، برخی مناطق شمالی عراق همچنان صحنه افزایش تحرکات هسته های مخفی داعش است و در روزهای گذشته تروریست ها بار دیگر حملاتی را در چند محور علیه نیروهای عراقی انجام دادند و آنان را هدف قرار دادند.

یک منبع میدانی که تحولات را در مناطق شمالی عراق از نزدیک دنبال می کند در پاسخ به این پرسش که دلیل افزایش حملات چیست، گفت: ناآرامی های هفته اخیر در مناطق مرکزی و جنوبی عراق می تواند یکی از عوامل بیشتر شدن حملات تروریست ها باشد.

این منبع میدانی با بیان این که گروهک تروریستی داعش همواره از هرگونه اعتراض مردمی و ناآرامی سوء استفاده می کند، افزود: عناصر تروریستی داعش با انجام این عملیات ها تلاش می کنند تمرکز نیروهای امنیتی عراق را بر هم بزنند و ناامنی ایجاد کنند.

وی به همزمانی افزایش حملات داعش با اعلام خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از عراق اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها از افزایش درگیری ها و ناامنی ها سود می برند چرا که در این شرایط می توانند به افکار عمومی عراق القا کنند که خروج آنان به معنای قدرت گیری دوباره داعش است.

به گفته این منبع میدانی، عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در جدیدترین عملیات تلاش کردند در محور جنوب غرب استان کرکوک نفوذ کنند که با هوشیاری و واکنش به موقع نیروهای عراقی مواجه شدند و ناکام ماندند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، تروریست های داعش در این حمله به مواضع رزمندگان تیپ ۵۶ بسیج مردمی در ایستگاه بازرسی روستای «عتیره» از توابع بخش «الزاب» هجوم آوردند.

این منبع میدانی از رصد تحرکات عناصر تروریستی داعش در همان گام نخست خبر داد و گفت: نیروهای عراقی مستقر در این محور به سرعت وارد عمل شدند و با تروریست ها درگیر و در نهایت موفق شدنند حملات را به طور کامل دفع کنند.
 

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای عراقی با اقدام به موقع مانع از نقوذ و ضربه زدن تروریست های داعش شدند، گفت: گروهی دیگر از عناصر مخفی داعش قصد داشتند حملاتی را در بخش «الدبس» انجام دهند که در این محور هم به نتیجه ای نرسیدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی داعش درصدد بودند رزمندگان عراقی را در ایستگاه بازرسی منطقه «النکار» در جنوب غرب استان کرکوک هدف قرار دهند که با واکنش به موقع با شکست مواجه و از منطقه متواری شدند.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای عراقی در این دو محور پس از دفع حملات تروریست ها متوقف نشده و در تلاش هستند با جست و جوی نقطه به نقطه مبداء عملیات عناصر مخفی داعش را شناسایی و امنیت را در این مناطق به طور کامل برقرار کنند.

از استان صلاح الدین خبر می رسد، عملیات نیروهای عراقی در محورهای مختلف برای تامین امنیت مناطق و شناسایی و مقابله با هسته های مخفی داعش ادامه دارد تا تحرکات و حملات تروریست ها را به طور کامل خنثی کنند.

هسته های خاموش داعش قصد داشتند شبانه از منطقه «تل الذهب» عبور و خود را به بخش «یثرب» برسانند که رزمندگان تیپ ۴۱ بسیج مردمی متوجه تحرکات شدند و تروریست ها را در این محور به دام انداختند و از نفوذ آنان جلوگیری کردند.

خبرها از محور جنوبی منطقه «تل الذهب» حاکیست، رزمندگان تیپ اول بسیج مردمی گروهی از تروریست های داعش را در منطقه «السجله» از توابع «الدجیل» شناسایی کردند و با آتش سنگین هدف قرار دادند و در نهایت از منطقه متواری شدند.
 

براساس اطلاعات به دست آمده، ریشه افزایش حملات در منطقه «تل الذهب» در جنوب استان صلاح الدین به همکاری برخی قبایل منطقه با عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش ارتباط دارد و همین مسئله ناامنی ها را در این محور تشدید کرده است.

در روزهای گذشته نیز رزمندگان تیپ ۴۱ بسیج مردمی (با همراهی نیروهای متخصص یگان مهندسی) در جریان جست و جوی نقطه به نقطه برای تامین امنیت منطقه «یثرب» موفق شدند تعدادی تله انفجاری و بمب را کشف و خنثی کنند.

به گزارش مشرق، عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش با آلوده کردن منطقه یثرب در جنوب استان صلاح الدین در تلاش بودند نیروهای عراقی و ساکنان را در تله های انفجاری گرفتار کنند و تلفات بیشتری بگیرند تا این منطقه راهبردی را در نزدیکی شمال پایتخت ناامن تر کنند که ناکام ماندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی خدایی IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    10 1
    مطمعنن داعش و یا تروریست ها را در راسش آمریکا و نوکرانشان سعی دارند زیاد کنند اما کور خواندند
  • رضا IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 1
    سلام تا زمانی که کشور عراق و ملت عراق تعصبات قومی و قبیلگی داشته باشند داعش خواهد بود
  • GR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    2 1
    یک راه حل بیشتر وجود ندارد اونهم سپردن امنیت به خود قبایل عشایر شیوخ منطقه است واخراج سریع نیروهای خارجی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس