امروزه دوران سلطنت گجت‌ها است. انواع گوشی‌های هوشمند در طراحی‌های مختلف از مدل‌های تاشو با قالب و طراحی‌های مختلف مانند صدفی شکل گرفته تا لپ تاپ‌های ۲ در ۱ که می‌توانند به تبلت تبدیل شوند.

پیشرفت فناوری چنان دستاوردهایی را در زندگی بشر به وجود آورده است که دیگر هیچ مرزی وجود ندارد.

در این بین طبیعی است برندهایی مانند اپل، هواوی، سامسونگ، شیائومی، وان پلاس و سایر نام‌ها مانند اوپو، ویوو، ریلمی در دنیای گوشی‌های هوشمند و برندهایی مانند اچ‌پی، لنوو، ایسر و ایسوس در دنیای لپ تاپ‌ها به همراه صدها برند دیگر از این بازار چند میلیاردی دست نکشند و هر روز شاهد اوج گرفتن رقابت بین آن‌ها باشیم.

در روکیدا می توانید نقد و بررسی گجت ها و گوشی های برندهای بزرگ این صنعت را بخوانید.

گلکسی‌های سامسونگ، آیفون‌های اپل یا میت‌های هوآوی دلیل همین ادعای ما هستند. گوشی‌هایی که طی سالیان اخیر مرزهای عکاسی، قدرت چیپست و حتی قابلیت‌های یک قلم نوری را جابه‌جا کردند.

بنابراین علاقه و شیفتگی گروه خاصی از کاربران به دنیای فناوری که شامل گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها می‌شود، جای تعجب ندارد.

این افراد دوست دارند از آخرین اخبار مربوط به نقد و بررسی گوشی ها باخبر باشند، بدانند بهترین گوشی فعلی بازار کدام است و باید چه گوشی را به عنوان دستگاه بعدی خود انتخاب کنند.

همانطور که می‌دانید گوشی‌های بازار در ۳ سطح مختلف پایین‌رده، میان‌رده و پرچم‌دار قرار می‌گیرند. مدل‌های دسته سوم ممتازترین، بهترین و گران‌ قیمت‌ترین گوشی‌های داخل بازار هستند.

ولی به نظرتان چرا چنین گوشی‌هایی طرفدار زیادی دارند؟ اجازه دهید به چند مورد اشاره کنیم.

نمایشگری که کاملا در روز روشن قابل استفاده است

بسیاری افراد زمان خرید یک گوشی روی اندازه و دقت نمایشگر توجه می‌کنند که در جایگاه خود مهم هستند، ولی هیچ‌کدام واقعا اگر نتوانید محتوای روی صفحه را زیر نور آفتاب بخوانید، اهمیت ندارند.

به همین شکل، در یک گوشی با دوربین خوب اگر نتوانید طی روز نمایاب را روی صفحه آن ببینید و با دکمه‌های روی صفحه نمایش کار کنید، کاربرد خود را از دست می‌دهد.

زمانی که نقد یک گوشی را مطالعه می‌کنید، در بخش نقد نمایشگر آن اطلاعاتی در مورد روشنایی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد که با مقیاس نیت سنجیده می‌شود.

گوشی‌های سامسونگ معمولا بهترین پنل‌های نمایش موجود در بازار را دارند و به عنوان مثال محتوای نمایشگر گوشی که مقدار روشنایی ۶۰۰ نیت دارد، در مقایسه با یک گوشی با نمایشگر با حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت، در زیر نور خورشید خواناتر است.

کیفیت بالای دوربین و تنوع بالای لنزها

انواع شبکه‌های اجتماعی به ما اجازه می‌دهند تا تمام خاطرات خود را به شکل تصویری ثبت کنیم و با سایرین به اشتراک بگذاریم. بنابراین جای تعجب ندارد چرا افراد تصمیم می‌گیرند یک پرچم‌دار بخرند.

گوشی‌های پرچم‌دار از بهترین فناوری‌های دوربین استفاده می‌کنند تا بتوانید بهترین عکس‌ها را تحت هر شرایط نوری بگیرید.

تنها این نیست، طی سال‌های گذشته انواع گوشی‌ها با بیشتر از یک دوربین روی پنل پشتی وارد بازار شدند. تنوع این دوربین‌ها و کاربرد آن‌ها در گوشی‌های پرچم‌دار بیشتر است.

به عنوان مثال، با دوربین فوق عریض آن‌ها می‌توانید تصاویری بگیرید که افراد بیشتری داخل قاب تصویر جا شوند یا با دوربین‌های تله‌فوتو می‌توانید روی سوژه بدون افت کیفیت زوم کنید و عکس بگیرید.

دوربین‌های ماکرو نیز برای افرادی مهم است که دوست دارند از فواصل خیلی نزدیک از سوژه‌های خود که معمولا در طبیعت هستند، مانند حشرات عکس بگیرند.

کیفیت ساخت بالا

از قدیم گفته‌اند هر چقدر پول بدی، آش می‌خوری! بنابراین زمانی که یک پرچم‌دار می‌خرید از کیفیت ساخت بالای آن مطمئن خواهید بود.

شرکت‌هایی مانند سامسونگ برای کاهش هزینه‌ها در میان رده‌های خود ممکن است آن‌ها را با یک پنل پشتی از جنس پلاستیک وارد بازار کنند که بدون شک جذابیت آن در حد گوشی‌هایی شیشه و فلزی نیست.

از طرف دیگر زمانی که قیمت گوشی بالاتر باشد، از شیشه محافظ روی نمایشگر آن بیشتر مطمئن هستید.

شرکتی مانند کورنینگ شیشه‌های محافظ گوریلا گلس خود را در نسل‌های مختلف ساخته است که اکثر گوشی‌های پرچم‌دار از جدیدترین نسل این شیشه‌ها استفاده می‌کنند و نتیجه آن مقاومت بیشتر در برابر خراش و شکستگی است.

یقینا شما که دوست ندارید گوشی‌تان که از دست افتاد راحت نمایشگر آن بشکند یا خراش بیافتد؟ حداقل ما دوست نداریم!

اگر داستان پرچم‌دارها را ببندیم و به سمت میان‌ رده‌ها برویم، نه تنها شدت هیجان رقابت در این بخش از بازار بالاتر است، بلکه تنوع مدل‌ها ممکن است شما را گیج کند.

مشکلات کلان اقتصادی در سطح دنیا باعث شده است که تمام کاربران قدرت خرید یک پرچم‌دار را نداشته باشند و بدون شک دوست ندارند یک گوشی بی‌کیفیت بخرند که هنوز یک سال نشده است، مجبور به تعویض آن باشند.

این دسته از کاربران دنبال میان ‌رده‌های ممتاز بازار می‌گردند و اجازه دهید خیلی خلاصه بگوییم چرا یک میان‌رده انتخاب اول بسیاری از افراد است.

· یک گوشی میان‌رده خوب یک تعادل عالی بین قیمت و مشخصات خود برقرار می‌کند. بنابراین با وجود این که قیمت کمتری از پرچم‌دار می‌پردازید، ولی از قدرت و کیفیت گوشی همچنان مطمئن خواهید بود.

· یک گوشی میان‌رده معمولا باتری بسیار بزرگی دارد. گوشی‌های میان‌رده باید از یک نظر بهترین ظاهر شوند و معمولا آن بخش باتری است. سامسونگ اخیرا گوشی‌هایی با باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت نیز ساخته است که همگی قیمت مناسب دارند، در حالی که باتری پرچم‌دارهای این شرکت حتی هنوز به ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت نرسیده است.

· گوشی‌های میان‌رده ابعاد جمع‌وجورتر ممکن است داشته باشند. در حالی که پرچم‌دارها روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شوند، ولی بعضی از میان‌ رده‌ها در دسته گوشی‌های لایت یا کامپکت قرار می‌گیرند و معمولا ابعاد کوچک‌تر دارند که برای افراد با دستان کوچک انتخاب به مراتب بهتری هستند و همچنین بهتر در جیب جا می‌شوند.

روکیدا بزرگ‌ترین مرجع نقد و بررسی گجت‌ها

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، برندهای متعددی با ساخت انواع گوشی‌ها در رده‌های مختلف سعی می‌کنند سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند.

بنابراین، گستردگی بازار و محصولات آن ممکن است باعث آشفتگی ذهن کاربران شود. چرا وب سایت اخبار فناوری روکیدا در بین این همه سایت اینترنتی با ادعای بالا، بهترین مرجع نقد و بررسی گجت‌ها است؟

چون روکیدا تمام گوشی‌های پرطرفدار میان‌رده و پرچم‌دار، انواع گجت‌های پوشیدنی محبوب، انواع لپ‌ تاپ‌ها با دسته‌بندی‌های مختلف از جمله دانش‌آموزشی، گیمینگ، برای تدوین فیلم و غیره را به محض ورود به بازار سریع‌تر و جامع‌تر از هر سایت دیگری نقد و بررسی می‌کند.

اگر کاربر سامسونگ هستید با جدیدترین مدل‌های سری اس، A و حتی ام این شرکت آشنا خواهید شد. اگر به وان پلاس و شیائومی علاقه دارید، پرفروش ترین‌های آن‌ها را بهتر می‌شناسید و به همین ترتیب سایر برندها.

خواندن یک نقد به شما کمک می‌کند تصمیم آگاهانه‌تری بگیرید و همچنین تصاویر دوربین هر گوشی داخل نقدها قرار دارد تا اگر به عکاسی نیز علاقه دارید بهتر انتخاب کنید.

وجود چنین سایتی در وب فارسی برای کسانی که می‌خواهند گوشی بخرند الزامی است. با بوکمارک کردن این سایت در کنار این نقدها از جدیدترین اخبار دنیای گجت‌ها نیز مطلع خواهید شد و همانطور که اول مقاله گفتیم، بیشتر در جریان اخبار دنیای دانش و فناوری قرار می‌گیرید و عطش به‌روز بودنتان رفع می‌شود.

روکیدا فراتر از یک اسم سعی می‌کند یک دانشنامه برای گجت‌دوستان باشد.


** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس