2 میلیون مبتلای جدید به کرونا ساکن اروپا هستند؛ کاهش فوتی‌ها در جنوب شرقی آسیا - کراپ‌شده

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که نیمی از شمار مبتلایان جدید به کرونا ساکن قاره اروپا هستند و از حیث کاهش میزان فوتی‌ها، آسیای جنوب شرقی در رتبه نخست قرار دارد.

به گزارش مشرق، سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد حدود چهار میلیون مبتلا ی جدید به کرونا در هفت روز گذشته در جهان ثبت شده که تقریبا نیمی از آنها در اروپا هستند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در گزارش تازه سازمان جهانی بهداشت آمده است که برای نخستین بار در سه ماه گذشته، ابتلای به کرونا در اروپا ۱۰ درصد کاهش داشته و مبین این است که اقدمات محدود کننده  در حال اثرگذاری هستند.

با این وجود سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود آورده که  تعداد مرگ و میرها در اروپا در هفته گذشته تاکنون بیش از ۲۹ هزار نفر رسید که افزایش قابل توجهی محسوب می‌شود. جنوب شرقی آسیا تنها منطقه ای بود که با کاهش شمار مرگ و میر ناشی از کرونا مواجه شد.

 در بین کشورهای اروپایی، اتریش با افزایش ۳۰ درصدی مبتلایان به کرونا بیشترین میزان را از این حیث به خود اختصاص داد. انگلیس نیز اولین کشور در اروپاست که رکورد بیش از  ۵۰ هزار کشته را  ثبت کرد.

بر اساس داده‌های دانشگاه «جان هاپکینز» انگلیس بدترین وضعیت در زمینه مرگ ناشی از کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته و از این حیث بعد از آمریکا، برزیل، هند ومکزیک در رتبه پنجم جهان قرار گرفته است.

این در حالی است که نخست وزیر انگلیس چندی قبل نسبت به افزایش بسیار نگران کننده شمار قربانیان کرونا در صورت عدم انجام تدابیر لازم هشدار و از قرنطینه سراسری یک ماهه خبر داد. «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در این باره گفت، تا زمانی که اقدام نکنیم، ممکن است روزانه شاهد مرگ چند هزار تن بابت ابتلا به کرونا باشیم. جانسون درباره سرعت انتقال کرونا آن را سریعتر از سناریوی در نظر گرفته برای بدترین حالت برشمرد.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۵۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۱۶ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۳۴۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۳۵ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۵۶۳ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با هشت میلیون و ۹۱۲ هزار و ۹۰۷ مورد ابتلا و ۱۳۱ هزار و ۳۱ مورد فوتی و برزیل با پنج میلیون و ۹۱۱ هزار و ۷۵۸ مورد ابتلا و ۱۶۶ هزار و ۷۴۳ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس