ثبت بیشترین شمار فوتی‌های ناشی کرونا در ترکیه در یک شبانه روز - کراپ‌شده

وزارت بهداشت ترکیه از ثبت بیشترین شمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در یک روز واز زمان شیوع این بیماری در این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت بهداشت ترکیه روز یکشنبه از بیشترین شمار فوتی‌ها و مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور از زمان شیوع  آن خبر داد.

به نوشته وبگاه «ای ان آی» وزارت بهداشت ترکیه  روزیکشنبه اعلام کرد ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۲۸۱ نفر در این کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و ۱۸۵ نفر نیز جان باختند. به گفته وزارت بهداشت ترکیه، این بیشترین آمار قربانیان نشی از کرونا در این کشور است.

این در حالی است که روز شنبه شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ترکیه ۱۸۲ نفراعلام شد. در مجموع تاکنون ۴۹۴۳۵۱ نفر در ترمیه به بیماری کرونا مبتلا شده و ۱۳۵۵۸ نفر نیز جان باخته‌اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تلاش برای مهار شیوع کرونا اوائل ماه نوامبر (مهر) دستور بسته شدن کافه‌ها و رستوران‌ها را صادر کرد و قرار شد مدارس به طور مجازی به فعالیت خود ادامه دهند.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم ۶۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۳۳۸ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌ و از آن میان یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۵۷۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۳۹ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۱۳۰ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۹ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۹ مورد ابتلا و ۱۳۶ هزار و ۷۳۳ مورد فوتی و برزیل با ۶ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۲۷۲ مورد ابتلا و ۱۷۲ هزار و ۶۳۷ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • DE ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    8 0
    یا الله یاشافی
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    2 22
    هر چی مخفی کاری کردن دیدن فایده نداره
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      9 0
      چی رو مخفی کاری کردن؟
    • علی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      0 6
      گفتند ۷۵فوتی در روز اما فقط تو استانبول ۱۷۳نفر فوتی دادند (گواهی فوت آنها برصدای مخالفان بلند شده و حتی گفته شده آمار دستکاری شده است
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      7 0
      هنوز مونده به ایران برسن.
    • علی IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      0 5
      ایران رد کردند ۲ماه قبل از اینکه پرواز به چین را ایران لغو کرده هنوز توریست در حدود ۵۰۰هزار تا چینی از ترکیه دیدن کردند و هواپیمای ترکیه تو ووهان در حدود چند هزارتا مسافر و توریست انتقال داده بود اما آنها بی بی سی و اینتر نشنال ندارند و تبلیغات جناحی که هر روز آمار را تغییر دهد فقط دیروز ۱۷۳نفر تو استانبول فوت کردند بقیه شهر ها به کنار آمار را تغییر میدن واسه که توریست های کشورهای دیگه ترس و دلهره کمتر داشته باشند و همین مقدار توریست از دست ندن برج ۹سال پیش دوستان دانشجوی من آنفولانزای حاد گرفتند بیمارستانها پر بوده از بیمار گفتند فقط سرما خوردگی ساده است اما واقعیت کرونا بوده است
  • Turk FR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    2 0
    هشتاد درصد ایران کرونا گرفتند متاسفانه کرونا به منازل کشیده شده یعنی دیگر هیچ کس تو خیابان کرونا نمیگیره در داخل خانه از مادر به پدر از پدر به بچه ها انتقال دا ه میشه این مخفی کاری نیست ایا مردم ترکیه هفتاد درصد مریض کرونایی دارد ایا داروهای ترکیه هم کم اثر هستند ایا دکتر به مریض کرونایی میگوید سرما خوردگی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس