کد خبر 1144940
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۷
دهانشویه

نتایج اولیه یک تحقیق نشان می دهد دهانشویه هایی حاوی ۰.۰۷ درصد کلریدستیل پیریدینیوم، ویروس کرونا را از بین می برند.

به گزارش مشرق به نقل از پرس اسوسیشن، تحقیق جدید نشان داد در محیط آزمایشگاهی دهانشویه در ۳۰ ثانیه می‌تواند کووید ۱۹ را از بین ببرد. البته این یافته‌های اولیه هنوز توسط محققان دیگر بررسی نشده است.

بیشتر بخوانید:

دهان‌شویه و نخ‌دندان استفاده کنید تا کرونا نگیرید

نتایج مذکور در حالی منتشر می‌شود که قرار است یک آزمایش بالینی نقش دهانشویه در کاهش سطح ویروس کرونا در بزاق بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را بررسی کند.

تحقیق مذکور که توسط پژوهشگران دانشگاه کاردیف انجام شده، نشان می‌دهد دهانشویه های حاوی ۰.۰۷ درصد از کلریدستیل پیریدینیوم (CPC) در کاهش کووید ۱۹ تأثیرگذار هستند. یافته‌های مذکور تأییدی بر نتایج یک تحقیق موخر دیگر است که نشان داد دهانشویه های حاوی CPC در کاهش بار ویروسی این عفونت مؤثر هستند.

محققان در این پژوهش در محیط آزمایشگاهی تست‌هایی انجام دادند که شرایط مسیر دهان، حلق و بینی در بدن فرد را تقلید می‌کرد.

پروفسور دیوید توماس محقق ارشد این پژوهش از دانشگاه کاردیف می‌گوید: هرچند این آزمایش نتایج بسیار نویدبخشی دارد و گام مثبتی به حساب می‌آید، اما اکنون به آزمایش‌های بالینی وسیع‌تری نیاز است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    0 0
    تو هر خونه چند تا گلدون الوورا بذارید و هر روز یک تیکه کوچک از الوورا رو بریده و ژل شیری رنگ رو دراورده ( پوست سبز تیره اش سمی هستش دور بندازید) این ژل شیری رنگ رو توی دهن به شکل ارام بجوید و ارام ارام بچرخونید بعد دور بریزید. ژل آلوورا یک دهن شوی طبیعی پاک کننده خیلی خوبه.
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    0 0
    باسلام..بنده دهان شویه :قطره گیاهی پرسیکا"سال هاست استفاده میبرم عالی..هم سفید کننده وهم دردموقت دندان وعفونت بسیاد مفیده ودرتمام داروخانه ها موجود است...
  • DE ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    2 0
    دهانشویه قبل از زدن ماسک مثل وظیفه است . من در مشرق نیوز چندین بار ست که این مطلب را عنوان کردم. دهان شویه حتی حساسیت انسولینی را در بدن ارتقا می دهد که برای دیابتی ها بسیار خوبست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس