کد خبر 1144741
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
ارزش دلار ۲۰ درصد در سال آینده میلادی کاهش می‌یابد

استراتژیست های سیتی گروپ می‌گویند توزیع واکسن کرونا باعث‌ می‌شود دلار همان مسیری را که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تا اواسط آن طی کرده بود در پیش بگیرد یعنی زمانی که ارزش دلار به پایین ترین رقم طی چندین سال گذشته رسیده بود.

 به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، طبق گفته بانک سرمایه گذاری سیتی گروپ، اگر توزیع واکسن کرونا در سراسر دنیا باعث احیای تجارت جهانی و رشد اقتصاد شود، ارزش دلار ۲۰ درصد در ۲۰۲۱ سقوط خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دلار به پایین‌ترین سطح ۲ ماهه سقوط کرد

 استراتژیست های سیتی گروپ از جمله کالوین تسه طی گزارشی در روز دوشنبه نوشتند:«توزیع واکسن کرونا باعث‌ می‌شود دلار همان مسیری را که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تا اواسط آن طی کرده بود در پیش بگیرد یعنی زمانی که ارزش دلار به پایین ترین رقم طی چندین سال گذشته رسیده بود».

 شاخص دلار برومبرگ که حدود ۱۱ درصد از اوج ماه مارس کاهش یافته بود، دوباره در روز دوشنبه به خاطر خبر موثر بودن واکسن شرکت مدرنا تحت فشار قرار گرفت. به این ترتیب تقاضا برای ارزهایی مانند دلار و ین  پایین می آید.

 استراتژیست ها ماه‌هاست می‌گویند انتخابات آمریکا، موفقیت در ساخت واکسن کرونا و سیاست فدرال رزرو ضربه سختی به دلار خواهد زد. انتخابات کاهش قابل توجهی در ارزش دلار ایجاد نکرد ولی طبق گفته سیتی گروپ ،زمینه های وسیع اقتصاد کلان  تأثیرگذاری بیشتری بر دلار خواهد داشت.

 سیتی گروپ انتظار دارد علاوه بر ساخت واکسن کرونا، عوامل دیگری هم باعث کاهش ارزش دلار شود، عواملی مانند رشد سریع‌تر اقتصاد در سایر مناطق دنیا و دور شدن سرمایه‌گذاران از سرمایه‌های آمریکا و تمایل آنها به سرمایه‌های بین المللی.

این بانک سرمایه‌گذاری اشاره کرد در ۲۰۰۱ آنچه باعث سقوط ارزش دلار شد، پیوستن چین به سازمان تجارت جهانی بود که موجی از جهانی شدن را به راه انداخت و میزان تجارت جهانی را افزایش داد و این بار عامل سقوط دلار ساخت واکسن کرونا خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس