بازی برای آمریکا تمام شده/ جهان دیگر دلار آمریکا را نمی‌خواهد - کراپ‌شده

یک کارشناس آمریکایی می‌گوید: شاخص ارزش دلار آمریکا هفته گذشته و برای نخستین بار در سه سال گذشته به زیر ۹۰ واحد آمد و همین امر نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱ شاهد روزهای بدتری برای دلار خواهیم بود.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، پیتر شف، کارشناس باسابقه آمریکایی، می‌گوید: هفته گذشته و برای نخستین بار از بهار ۲۰۱۸ تاکنون شاخص ارزش دلار آمریکا به زیر ۹۰ واحد رسید.  

شف می‌گوید: تضعیف بیشتر دلار به معنای آن است که برای سال ۲۰۲۱ دلار افت سنگینی را تجربه خواهد کرد.

این کارشناس آمریکایی افزود: البته این مسئله در سال ۲۰۲۱ تمام نخواهد شد و شاهد بازار خرسی - فروش سنگین -دلار برای  یک دوره چند ساله خواهیم بود.  

شف پیش بینی کرد: در همین بازار خرسی شاخص ارزش دلار رکورد کمینه ۷۱.۵۸ واحد که در سال ۲۰۰۸ به ثبت رسیده بود را خواهد شکست.  

این کارشناس آمریکایی و البته کارگزار باسابقه وال استریت معتقد است: بنابراین دلار حجم زیادی خواهد ریخت؛ چراکه ۲۰ واحد تا رقم مذکور فاصله است، اما نکته اینجاست که زمانی که شاخص ازرش دلار وارد محدوده ۷۰ واحدی برسد، سقوط بزرگ‌ترین را به محدوده نامعلوم تجربه خواهد کرد.

این کارشناس آمریکایی معتقد است: بازار اشتغال ضعیف در آمریکا، کنگره و بانک مرکزی آمریکا را بر آن خواهد داشت تا کاری کنند. البته تنها کاری که آنها انجام خواهند داد خلق تورم بیشتر است و فکر می‌کنم زمانی که ما تورم بیشتر داشته باشیم، نرخ بیکاری پایین می‌آید.

شف می‌گوید: حقیقت این است که ما با افزایش تورم شاهد افزایش بیکاری خواهیم بود و حتی افرادی که شاغل هستند، به خاطر بالا رفتن هزینه‌های زندگی زجر خواهند کشید.  

وی می‌گوید: تضعیف دلار یک زنگ خطر است که نشان می‌دهد بازی برای بانک مرکزی فدرال آمریکا و تمام سیاست‌های این بانک در چاپ پول و اجرای اقدامات انبساطی به پایان رسیده است.  

شف معتقد است: تنها دلیلی که اقتصاد آمریکا در حال فعالیت است، بیش از حد بودن ارزش دلار و یا به عبارت دیگر حباب در ارزش دلار است.

این کارشناس آمریکایی می‌گوید: تا قبل از این جهان دلار آمریکا را می‌خواست، ولی حالا دیگر تمایلی به دلار ندارد و در حال پس دادن تمام دلارهایی است که قبلا گرفته بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    9 16
    احتمالا ریال ایران میخاد جاشو بگیره
    • DE ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      15 1
      بازی برای آمریکا تمام شده/ جهان دیگر دلار آمریکا را نمی‌خواهد// - احتمالا ریال ایران میخاد جاشو بگیره ۱۷:۳۷/بخاطر همین اصلاح طلبها مچکریم .اگر زحمات طاقت فرسا و کوشش حداقل 30 ساله اصلاحطلبها نبود ریال هیچگاه نمیتونست جای دلار را بگیره . پس 18000000000 هیجده میلیارد دلار جهانگردی و 60 تن طلا را بیحود نبود اصلاحطلبها حاتم بخشی کردند چون دیدند داره ارزش دلار از بین میره به موقع عمل کردند. حالا هی بهشون الکی گیر بدید..
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      10 1
      هرچقدرم مسخره بازی در بیارین، عاقبت دلار سقوط به ته دره هست!! دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره!!!
    • DE ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      0 0
      یعنی تاحالا نفه میدی جهانی شدن پول هر کشور حداقل شرطش اینه که باشیطنتت دوجنگ جهانی راه بندازی .تا همه دنیا خراب ومردمش کشته وعلیلو اواره بشن .تاتو تماشاچی قدرت اول بشی وبعد سوار همه . بعدشم هی پول چاپ کنیو تورمتو بر مردم جهان تحمیل وتقسیم
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      2 0
      تو هم چند روز رو نمی تونی پیش بینی کنی رفتی عاقبت کار رو داری پیشبینی میکنی.
  • احمد IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    8 8
    یعنی قیمت دلار در ایران بالا میرود پس بریم دلار بخریم
  • فریدانا IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    1 1
    بیا روش زندگی را بنگر.
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    اگر آرشیو راشاتودی رو نگاه کنیم نصف اخبارش در مورد نابودی دلار و آمریکاست.یه چیزی تو مایه های مشرق نیوز
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 1
    باید کاری کنیم که دلار به خاک ذلت بشینه.یکی از انتقامهای ما از امریکا همینه.
  • FR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 0
    آره فکر کنم ریال ایرانو بخواد
  • DE ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    بجز اصلاح طلبان جفت تابعیتی. که عشقشون دلارسو کدخدا . ابگوش بزباشیهای خود ذلیل
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    0 0
    ترامپ آینده آمریکا رو پیش فروش کرد. با رفتار زشتی که داشت موجب شد کشورهای دنیا به خود بیایند و چاره ای بیاندیشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس