کد خبر 1144697
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
دولت روحانی

دولت در شرایطی نیست که بخواهد با دو قوه دیگر «قهر و ناز» کند و افکار عمومی هم چنین امری را نمی‌پسندد.

به گزارش مشرق، علی دارابی، معاون امور استان‌های صدا و سیما درباره هشت اقدام پایانی دولت برای معیشت و امنیت در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

دولت باید همه توان، امکانات و ظرفیت خود را در خدمت «جان، نان، امنیت» مردم به‌کار گیرد.

دولت در شرایطی نیست که بخواهد با دو قوه دیگر «قهر و ناز» کند و افکار عمومی هم چنین امری را نمی‌پسندد.

 پرهیز از انباشت بدهی: دولتی که دارد می‌رود از نظر قانونی و اخلاقی نباید «زمین سوخته» تحویل دولت بعدی دهد.دولت نباید «خزانه تهی» و «انبار خالی» تحویل دولت بعدی دهد.

 عدم مداخله در انتخابات‌ ۱۴۰۰: گاهی شنیده می‌شود که دولت برای تاثیرگذاری در انتخابات آینده و به‌دست‌گیری قوه‌مجریه و شهرداری‌ها در «سایه» برنامه‌ریزی می‌کند ؟! که امید است صرفاً شایعه باشد و واقعیت نداشته باشد .

«صیانت قانون و اخلاق»: پذیرش نقدهای مشفقانه، داشتن گوش شنوا، برقراری ارتباط با مردم، پرهیز از برچسب زدن و انگ‌زدن به منتقدان و محترم شمردن آنان، اجتناب از ایجاد حاشیه که به کار و خدمت دولتمردان آسیب می‌زند؛ مهم‌ترین انتظارات از دولت است.

 تحرک بخشی به دیپلماسی کشور: در شرایط کرونا که آمدوشدها دشوار شده است اما هیات‌های دیپلماتیک و دستگاه دیپلماسی کشورهای دنیا فعال هستند.

پرهیز از تصمیمات شتاب‌زده: دولت در این ماه‌های پایانی اکیداً باید از تصمیمات بدون مطالعه و بدور از خرد جمعی بشدت خودداری کند .شرایط کشور امکان «اقدامات ریسک‌پذیری و پرهزینه» را ندارد. دولت همان که بر مدار قانون و خدمت به مردم تلاش کند مهم‌ترین کار را کرده است.

 مساله جان، امنیت و سلامت کشور نباید دستخوش تعارف و رودربایستی قرار گیرد. دولت فرماندهی و مدیریت کار را برعهده دارد و همه امکانات و منابع کشور برای هماهنگی در اختیار دولت است؛ در این زمینه هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس