جواد امام

عضوشورای‌ عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان گفت: فراکسیون امید با رای مردم به برند اصلاح طلبی، با بیش از ۱۰۰نماینده در مجلس دهم تشکیل شد،سپس برخی از آنها تغییر فراکسیون دادند و «گندم نمای جو فروش» شدند

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: عضو شورای‌ عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان گفت: فراکسیون امید با رای مردم به برند اصلاح طلبی، با بیش از ۱۰۰ نماینده در مجلس دهم تشکیل شد، سپس برخی از آنها تغییر فراکسیون دادند و «گندم نمای جو فروش» شدند چون با رای اصلاح‌طلبی به مجلس رفتند و خلاف آن عمل کردند.

«جواد امام» درباره عملکرد فراکسیون امید مجلس دهم به ایرنا گفت: این فراکسیون در مجلس دهم در اقلیت بود. برخی اعضای آن در همان روزهای اول تغییر فراکسیون دادند و به مستقلین و اصولگرایان پیوستند. جواد امام یادآور شد: اصلاح‌طلبان باید برای انتخابات ۱۴۰۰ با برنامه حاضر شده و نامزد خود را معرفی کنند و او باید برنامه مورد نظر اصلاح طلبان را نمایندگی کند. به لحاظ سیستم‌های حزبی، جریان اصلاحات باید در پی نیروی تشکیلاتی و حزبی مورد نظر برود تا مطالبات خود را پیگیری کند.

این اظهارات در حالی است که اصلاح‌طلبان در موج‌سواری قدرت و فرار از پاسخگویی، ید طولایی دارند. آنها دهه اول در بسیاری از مصادر امور بودند اما طی دو دهه اخیر، همواره از عملکرد خود برائت جسته‌اند و نظام را متهم کرده‌اند، برخی از همین‌ها معترض جدی دولت مرحوم هاشمی (سازندگی) بودند اما در خرداد 76 به سادگی آب‌خوردن با حزب حاکم بر دولت (کارگزاران سازندگی) ائتلاف کردند و شعارهای خط امامی و عدالت‌خواهانه و ضدامپریالیستی را به فراموشی سپردند. برخی از اعضای این ائتلاف نظیر کارگزاران نیز بعد از پایان دوره 8 ساله خاتمی، و در حالی که جزو ائتلاف حاکم بر دولت بودند، اصلاح‌طلبان چپ را متهم به تندروی کردند. حتی برخی از تندروهای چپ هم خاتمی را اردک لنگ و بی‌کفایت خواندند و با او فاصله‌گذاری کردند؛ هر چند که در فتنه سال 88 مجدد دور او و موسوی و کروبی جمع شدند تا مجدداً موج‌سواری سیاسی کنند.

این طیف درباره اکثریت مجلس دهم (ائتلاف روحانی و خاتمی و لاریجانی) و همچنین دو دولت روحانی نیز رفتار شترمرغی را مرتکب شده‌اند؛ هم امتیاز و موقعیت و پست گرفتند و هم پس از مشاهده نارضایتی مردم فاصله‌گذاری کردند؛ و حال آن که در مجلس نهم، لاریجانی را به خاطر به تصویب رساندن برجام تا عرش می‌بردند و همین حالا نیز برخی از آنها زمزمه حمایت از او در انتخابات 1400 را می‌کنند. اجمالاً رویکرد این جریان سیاسی، ذاتاً ابزاری، فرصت‌طلبانه، هرهری مسلکانه، مذبذب، نان به نرخ روز خوران، و ضمناً مسئولیت‌گریزانه است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • رضا IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    مشکلات کشور ما فاصله گرفتن عملکردی از اسلام و قرآن است و سواستفاده از قدرت نمایندگان مجلس در نظارت که به تبانی وزرا در انتخاب استانداران و فرمانداران و بخشداران و مدیران ناکارآمد وانحصار طلب می انجامد در کل بد داوری می شود مقصر فقط روحانی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس