کد خبر 1143986
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
باهنر نمایه

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه روحانی دولت اول و دومش را تماما مدیون اصلاح‌طلبان است گفت: زمانی که آمریکایی‌ها یک‌قدم برداشتند ما نیز یک‌قدم به جلو می‌رویم.

به گزارش مشرق، روزنامه رسالت گفت‌وگویی با محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

ما در استراتژی خود با آمریکا تغییری نخواهیم داشت

- با انتخاب بایدن، رویکرد کلان و استراتژی ایران تفاوتی نخواهد کرد. 

- احزاب مختلف آمریکا سیاست‌های ثابت و همچنین متفاوتی دارند. اما مشکل اساسی که ما با آمریکا داریم بر سر سیاست‌های ثابت آن‌هاست و شاید در رأس آن نیز حمایت آمریکایی‌ها از رژیم اشغالگر قدس است.

بیشتر بخوانید:

"مشکل روحانی" که بایدن هم نمی‌تواند آنرا حل کند

- ما در استراتژی خود با آمریکا تغییری نخواهیم داشت و درنهایت رویکرد ما همچنان پایدار است و سیاست آن‌ها نیز تغییر نمی‌کند.

- ما معتقد هستیم که هیئت حاکمه آمریکا حدود ۳۰۰ میلیون مردم این کشور را گروگان لابی صهیونیست کرده است. 

بیشتر بخوانید:

مخلصان ترامپ، چاکران بایدن

- در میان‌مدت و کوتاه‌مدت نیز تفاوتی ندارد کدام‌یک از احزاب آن‌ها پیروز شود. 

آمریکایی‌ها راهی جز بازگشت به برجام ندارند

- اگر آمریکایی‌ها تصمیم بگیرند به برجام بازگردند که فکر می‌کنم غیرازاین هم راهی ندارند، فرقی نمی‌کند دولت ترامپ روی کار بیاید یا بایدن.

- چه بایدن سرکار بیاید و چه ترامپ ابقا شود، احتمالا به برجام برمی‌گردند، اما ما باید باتجربه بیشتر و چشم بازتر عمل کنیم که اگر آن‌ها بازگشتند و قرار شد داستان ۱+ ۵ آغاز شود، دولت موظف باشد که گام‌به‌گام عمل کند.

زمانی که آن‌ها یک‌قدم برداشتند ما نیز یک‌قدم به جلو می‌رویم

- زمانی که آن‌ها یک‌قدم برداشتند ما نیز یک‌قدم به جلو می‌رویم. نباید این‌طور باشد که ما تمام قدم‌هایمان را برداریم و آن‌ها تازه تصمیم بگیرند می‌خواهند چه‌کار کنند! 

- اگر قرار باشد به برجام برگردیم باید سیاست گام‌به‌گام باشد و تا زمانی که طرف‌های برجام به تعهداتشان عمل نکردند ما نیز به همان نسبت تعهدات خود را نگه‌داریم و معلق کنیم تا آن‌ها به توافق عمل کنند.

مذاکره‌ دوباره‌ای نخواهیم داشت

- بنده متوجه نمی‌شوم منظور از برگشت به مذاکره چیست! ما مذاکرات پنج به علاوه یک را انجام دادیم و مذاکره‌ دوباره‌ای نخواهیم داشت. طرف‌های مقابل باید طبق امضایی که کردند به تعهداتشان عمل کنند.

- تدبیر و عقل حکم می‌کند که آن‌ها به برجام برگردند و زمانی که به برجام بازگشتند، دیگر نیازی به مذاکره نیست.

- اصلا مذاکره‌ای وجود ندارد و تمام بحث‌ها قبلا انجام‌شده و در مورد تمام مسائل واژه‌به‌واژه، فکر شده است. 

- مسئله این است که یک‌طرف مذاکره کینه‌توزانه و غیرعقلایی از برجام کنار رفت. قاعدتا به‌نظر می‌رسد هر دولتی ‌که در آمریکا روی کار بیاید اگر ذره‌ای عقل و تدبیر داشته باشد به برجام برمی‌گردد.

نمی‌توانم پیش‌بینی کنم این دوره، دور اصولگراهاست یا اصلاح‌طلبان

- برخی از اصولگرایان و افکار عمومی مدعی و معتقد هستند که این دوره، دور اصولگراهاست، اما همین را هم من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم؛ نه اینکه بگویم دوره اصلاح‌طلبان است، نه!

- تجربه دو الی سه رئیس‌جمهور اخیر کشورمان نشان داده است که متأسفانه رئیس‌جمهور برای انتخاب شدن در دو ماه آخر سونامی‌اش بلند می‌شود و حتی آدم نمی‌تواند از بین چهره‌هایی هم که می‌شناسیم پیش‌بینی بکند.

- بنده هم به خودمان و هم به اصلاح‌طلبان توصیه می‌کنم که در واقعیت قضیه مسئله مشارکت و دعوت مردم را نه دعوت زبانی، بلکه با رفتارها و اقداماتمان جدی بگیریم تا سطح مشارکت افزایش یابد. 

روحانی دولت اول و دومش را تماما مدیون اصلاح‌طلبان است

- روحانی دولت اول و دومش را تماما مدیون اصلاح‌طلبان است. زیرا آراء اصلاح‌طلبان را گرفت.

- من نمی‌خواهم بگویم در آراء روحانی هیچ رأی اصولگرایی نبوده است اما رأی اکثریت اصلاح‌طلبی بوده است. دولتش هم دولت اصلاح‌طلبان است.

- نمی‌خواهم بگویم، تمام اعضای دولت اصلاح‌طلب بودند. اما حداقل در دو دولت روحانی یک اصولگرای مطرح وجود نداشت.

خاستگاه لاریجانی هیچ‌گاه اصلاح‌طلبی نبوده است

- خاستگاه لاریجانی هیچ‌گاه اصلاح‌طلبی نبوده است. عموما از اول انقلاب اصولگرا بوده است. به‌ویژه در دولت اصلاحات.

- بعضی از اصلاح‌طلبان هم ممکن است رویکردهای منفی نسبت به لاریجانی داشته باشند. بنابراین این سناریو که اصلاح‌طلبان از لاریجانی حمایت کنند قابل پیش‌بینی نیست.

- آدم‌ها تغییر می‌کنند. لاریجانی هم روحانی نیست و ممکن است مزیت‌هایی را نیز نسبت به روحانی داشته باشد. اما این رفتار تکرار رفتار سال ۹۲ است و من نمی‌دانم که آیا اصلاح‌طلبان بازهم می‌خواهند این رفتار را داشته باشند یا خیر.

حضرت‌عباسی تو یکی کاندیدا نشو!/  وارد میدان انتخابات نمی‌شوم

- لاریجانی این‌طور نیست که اصولگراها از او حمایت نکنند. ممکن است طیفی از اصولگراها نقدهایی به رفتار او داشته باشند اما درهرصورت هیچ‌کدام از این سناریوها قابل‌تحلیل و پیش‌بینی نیست و باید پیش برویم و ببینیم صحنه انتخابات چطور خواهد بود.

- کسی که به من مراجعه می‌کند و می‌خواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود، به او می‌گویم که حضرت‌عباسی تو یکی کاندیدا نشو. چون هرچقدر تعداد کاندیداها کمتر باشد انتخاب جدی‌تر انجام می‌شود. بعضی وقت‌ها هم شوخی می‌کنم و می‌گویم که آن‌قدر تعداد کاندیداها زیاد است که باید آن‌ها را به کشورهای تازه استقلال‌یافته صادر کنیم.

- حرف جدی که دارم این است آن‌هایی که برای انتخابات ریاست جمهوری می‌آیند، خیالشان راحت باشد که رقیبی به نام محمدرضا باهنر ندارند و بدانند که من در میدان انتخابات وارد میدان نمی‌شوم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    1 0
    نه بابا بیا وارد شو کل ایران منتظرتن جناب باهنر . جون من بیا وارد شو.
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      1 0
      !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس