شجاعی: رفتار آمریکا نسبت به ایران تغییر بنیادین نخواهد کرد

یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت که تا آمریکا دست از خوی استعماری و استکباری خود برندارد، ایران زیر بار رابطه و مذاکره با آن نمی‌رود.

به گزارش مشرق، حسن شجاعی عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما یک تجربه ۴۰ ساله در تعامل با آمریکا داریم که نشان می‌دهد تغییر دولت‌ها و تغییر دو حزب تفاوت بنیادی در رفتار آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران ایجاد نکرده؛ به خصوص تجربه ١٠،  ۱۵ سال اخیر که تجربه ویژه‌تری هست و ما با خود آمریکا هم وارد مذاکره شدیم نشان می‌دهد تغییر بنیادینی در رفتار آمریکا نسبت به ایران ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: سیاست این کشور نسبت به ایران یا سخت، خشک و منجمد بوده مثل آنچه جمهوری خواهان رفتار کردند یا سیاست نرم و فریبکارانه که عمدتاً از سوی دموکرات‌ها در پیش گرفته شده و آنها چنین رفتاری داشتند.

نماینده مردم ابهر در مجلس ادامه داد: در دوران اوباما تعامل ما با آمریکا و نرمشی که برخی مسئولین ما در دولت و وزارت خارجه نشان دادند به هیچ وجه منجر به تغییرات واقعی و مفید در آمریکا نسبت به ایران نشد؛ البته در کاغذ و حرف و مصاحبه تغییراتی رخ داد ولی در عمل آورده‌ای از مذاکره با آمریکا و حتی برجام نداشتیم و مردم ما همچنان در مشکل بودند. همچنان که رییس کل پیشین بانک مرکزی هم گفت که دستاورد ما از برجام تقریباً هیچ بوده است.

شجاعی با بیان اینکه روابط با آمریکا باعث گشایش پایدار و واقعی در زندگی مردم نمی شود و مذاکره با آمریکا هیچ فایده‌ای برای ایران ندارد، ادامه داد: علاوه بر این آمریکا مرتکب خطاهای بزرگ شده و اقدامات و تصمیماتی مثل تحریم‌های بیشمار علیه ایران در این چند سال اعمال شده و بالاتر از آن جنایتی که علیه سردار ملی ما انجام شد موضوعاتی است که آمریکا باید از آنها عذرخواهی رسمی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من امیدی نیست که تغییرات بنیادین در آمریکا نسبت به ایران رخ دهد و این کشور دست از خوی استعماری و استکباری خود بردارد؛ تا آن موقع ایران زیر بار رابطه با آمریکا و مذاکره با این کشور نمی‌رود زیرا این تغییرات، تاثیر واقعی و پایدار ندارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس