روحانی نمایه

رئیس جمهور با تشریح چارچوب تدوین بودجه سال آینده، به سرانجام رساندن بخش مهمی از پروژه‏‌های عمرانی در برنامه بودجه سال ۱۴۰۰ را زمینه مناسبی برای تدوین برنامه هفتم توسعه دانست.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز یکشنبه در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، درباره چارچوب بودجة سال ۱۴۰۰ کل کشور گفت: هدف اصلی بودجه سال ۱۴۰۰ بر کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمدها، کاهش تصدی‌گری‌های دولت، توسعة دولت الکترونیک، قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت، رونق و جهش تولید و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استوار شده است.

بیشتر بخوانید:

کاش آقای روحانی عقبه کارشناسی تصمیمات خود را معرفی کنند!

رئیس جمهور افزود: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در چارچوب برنامه کلی اصلاح ساختار بودجه، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، با رویکردهای «رشد بلندمدت از طریق تمرکز بر صادرات غیرنفتی»، «مقابله فعالانه با شیوع ویروس کرونا و کاهش آثار منفی اقتصادی آن»، «تسریع در تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های تولید»، «تسهیل فضای کسب و کار»، «توجه به معیشت مردم با اولویت کالاهای اساسی» و «توسعه الگوی مشارکت عمومی ـ خصوصی» تدوین خواهد شد.

روحانی اظهار داشت: بودجه دستگاه‏ها باید فرصت‌های جدید و منابع جدید درآمدی غیرمتکی به نفت برای کشور ایجاد نماید، بدون اینکه موجب به‏هم‏خوردگی تعادل قیمت کالاها و خدمات در همان بخش یا سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها شود. همچنین چالش‌های پیش روی کشور را که با بودجه در ارتباط است حل کند و موجب تسهیل فرآیند اجرایی بودجه شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: تقویت و حمایت از تولیدات و ساخت داخل و تمرکز بر سیاست توسعه صادرات به خصوص صادرات غیرنفتی با تأکید خاص بر کشورهای همسایه و اوراسیا و ایجاد روابط بلندمدت تجاری و کاهش تعرفه‌ها در توافقات دو یا چندجانبه بین‌المللی از اصلی‌ترین ابزارها برای مقابله با تحریم‌ها هدف‏گذاری شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • علی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    2 0
    خوب وجه نفت را چرا مثل دیگر کشورها به مردم نمیدهید
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      2 0
      تو فقط برو همه چیز خودبه خود درست میشه نمیخاد بودجه بنویسی . بروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
  • مدعی IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    2 0
    یول یک فاز بارس جنوبی را بریزید به حساب مردم هر چی را خواستید گران کنید
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    1 0
    درآمد مافوق تصور شخصی برای ۵تومان باپای پیاده کیلومترها سفرمیکرد تا درمنزل خانمی که نذرکرده روضه برگزارکند حال همان شخص با کفش آمریکایی به پا وفرزندانش دراروپا وحقوق میلیاردی چه شود ظرف دلاری اش می پوکد وهمین میشود
  • علیرضا IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    1 0
    فکر کنم ایشان برای تصدی گری جیب مردم داره بیشتر برنامه ریزی می کنه که مردم را بیشتر به فلاکت بکشونه
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    1 0
    آثار بی شمار بودجه نویسی دولت شما را در این ۸ سال بر سر سفره مردم و اقتصاد کشور دیدیم شکاف طبقاتی را به جرخوردگی طبقاتی تبدیل کردید
  • سوسان IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    1 0
    نصف دولت تعطیل بشه اقتصاد درست میشه
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    2 0
    متاسفانه با قطع صادرات نفت (بخاطر تحریمها) صادرات غیرنفتی فقط شده فروش مواد غذایی سفره های مردم و مصالح ساختمانی به کشورهای همجوار که قیمت این کالاها رو در داخل به عرش اعلا رسونده . این تدبیررررررررررررررررررره
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    هرچقدرازبودجه نفت فاصله میگیرین دستتون بیشترتو...!با تشکیل بازارسیاه همه چی،ازلوازم خانگی وخودرو و...تا نهاده های دامی وگوشت ومرغ و....تا گوجه وپیاز!همه داستان تورم همینه!!!چون خرج دولتیها خیلی انصافا زیاده!!!
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    1 0
    تو که این ۸سال هیچ کاری نکردی این چندماه هم نمیخوادکاری کنی
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    دلار باید بشود۱۰۰۰تومان تا مسکن وهمه چیز ارزان شود
  • احمد IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    با توجه به پایداری کرونا،ریاست جمهوری ایشان به مدت چهار سال تمدید شد.نخند!!!گریه کن!!!
  • DE ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    صادرات و قیمت نفت که فعلا در اکثر کشورها بعلت کشف منابع وسیع در کشورهای امریکای لاتین و کشورهی افریقایی کاهش پیدا کرده اگر همین پول نفت کم رو به حساب مردم بریزند ،بعدش کشور با چی اداره بشه؟ یک راه بهبود منابع مالی ، تدوین قانون دریافت مالیات 10 یا 20 درصدی ازسلیبرتی ها،وکلا ، کارخانه داران ، صادرکنندگان، پزشکان پردرامد و پول دار وگرفتن مالیات از مصرف کنندگان سیگار ، شکلات ، کالاهای تجملی و گرفتن مالیات از خریداران و فروشندگان خانه های 500 متری به بالا اختصاص این منابع در بخش تولیدی و تولید مشاغل برای جوانان بیکار در استانهای مرزی باید بشه.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    هدف اصلی بودجه ۱۴۰۰ قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت است.... به شرطی که تو و تیم اقتصادی تو در دستگاه اجرایی نباشند. منظور تجربه دولت هاشمی و خاتمی است که مدیران اجرایی دولت هاشمی به دولت خاتمی کوچ کردند. علی برکت الله
  • DE ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    هدف اصلی بودجه ۱۴۰۰ قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت است. شما از وزیر نفت آقای زنگنه اجازه گرفتید دارید تو کار نفت دخالت میکنید.وزارت نفت برای خودش یک کشور است بخوای ورود کنی بایستی قبلا ویزا بگیری.همه از خودشونن. واتیکانِ برا خودش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس