روحانی:هر چیزی که موجب سلب اعتماد مردم به ستاد ملی کرونا شود به ضرر ما است

رئیس جمهور گفت: ما در هفته‌های جدید محدودیت‌های زیادی را ایجاد کردیم که هدف از آن این است که مردم لمس کنند شرایط، فوق العاده است و همه باید کمک کنند. ما باید سواد سلامت مردم را بالا ببریم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه اساس این طرح تا پایان کرونا ادامه می یابد، اظهارداشت: افزایش محدودیت ها با این هدف است که مردم کاملا لمس کنند شرایط یک شرایط فوق العاده است و برای عبور از این شرایط با کمترین ضرر، همه باید یاری کنند.

ببینید:

فیلم/ روحانی: شرایط فوق العاده است

رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: هر عاملی که در روند مبارزه با بیماری کرونا،  اعتماد مردم را به ستاد ملی، قرارگاه عملیاتی و به وزارت بهداشت کاهش دهد، به ضرر کل کشور است.

ببینید:

فیلم/ روحانی: محدودیت‌ها از شنبه هفته آینده اجرا می‌شود

وی با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: حدود ۹ ماه است که با معضل این بیماری مواجه هستیم و مصوبات متعددی در ستاد ملی برای مقابله با این بیماری و مهار آن  تصویب شده است و همچنین محدودیت‌هایی در شهرها و استان‌های مختلف کشور برای موفقیت در این مسیر ایجاد شد.

سواد سلامت مردم با ارائه آموزش های ضروری درباره بیماری کرونا، باید بالا برود

رئیس جمهور آموزش را موضوعی مهم در راه مقابله با این بیماری دانست و گفت: باید سواد سلامت مردم را در این زمینه بالا ببریم و اطلاعات و آموزش کافی به مردم بدهیم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه مردم باید به ستاد ملی کرونا و قرارگاه عملیاتی آن و تصمیماتی که در آن ستاد اتخاذ می‌شود اعتماد صددرصدی داشته باشند، گفت: هر چیزی که اعتماد مردم را در رابطه با این بیماری و اقداماتی که انجام می‌شود، کاهش دهد به زیان مردم بوده و موجب کاهش دقت در رعایت پروتکل‌ها خواهد شد.

همزمان با پروتکل ها باید الزامات اجرای آنها نیز آماده شود

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت و همه دستگاه‌هایی که دولت را در راه مقابله با این بیماری یاری می‌کنند باید الزامات پروتکل‌های بهداشتی را مورد توجه و دقت قرار دهند، گفت: هر چیزی که جزو لوازم مورد نیاز مقابله با این بیماری است از جمله امکانات و تجهیزات توسعه لحظه به لحظه دولت الکترونیک و همچنین کمک سایر دستگاه‌ها و نهادها از جمله نیروهای مسلح به وزارت بهداشت، ضروری است.

دکتر روحانی همچنین به اهمیت ضمانت اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: اگر مصوباتی تصویب و ابلاغ شود، اما توسط عده معدودی اجرا نشود، به هدف خود نخواهیم رسید، لذا باید حتماً با اقلیت متخلف برخورد شود.

رئیس جمهور به حداقل رسیدن تجمعات و ترددهای غیرضرور را یک مسأله مهم و اساسی در راه مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: با کاهش ترددهای غیرضرور و تجمع‌ها می‌توان ویروس را مهار و از شیوع آن جلوگیری کرد اما متأسفانه در برخی موارد با برگزاری تجمعات غیرضروری همچون تجمع برای پیروزی یک تیم فوتبال و یا یک تجمع مذهبی در شهر مشهد مواجه هستیم که این تجمع‌ها ما را با مشکل مواجه می‌کند.

دکتر روحانی در ادامه به اهمیت موضوع بیماریابی و شناسایی مبتلایان بدون علامت اشاره کرد و گفت: شناسایی بیمارانی که علامت مشخص ندارند و جداسازی این افراد از جامعه و مردم از اهمیت بالایی برخوردار است که این مهم با افزایش تعداد تست‌های تشخیصی امکان‌پذیر خواهد بود که در این راه دولت، وزارت بهداشت و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید کیت‌های تشخیص سریع بیماری همه تلاش خود را انجام می‌دهد.

رئیس جمهور افزود: موضوع جداسازی و قرنطینه مبتلایان و ردیابی بیماران که با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود نیز یکی از اقدامات مهمی است که در راه مقابله با ویروس کرونا انجام می‌شود و وقتی همه این مراحل را انجام دادیم و باز هم مشکل وجود داشت ناچار به اعمال محدودیت‌های بیشتر می‌شویم.

دکتر روحانی افزود: امروز تصمیمات کلی برای اعمال محدودیت‌های بیشتر اتخاذ کردیم که از شنبه آینده طرح مربوط به آن با توجه به ویژگی شهرها از نظر وضعیت بیماری اجرا می شود و تا پایان کرونا ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم باید باور کنند که این بیماری و ویروس همچنان میهمان ناخوانده کشور ما و بسیاری از کشورهای جهان است و باید با این ویروس زندگی کنیم، گفت: تا زمانی که واکسن و داروی قطعی برای این بیماری معرفی نشده و در اختیار مردم قرار نگرفته راهی جز مراقبت از خود، اقوام و دوستان نزدیک خود نداریم و اگر مراقبت و دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا کنیم، ابتلا به بیکاری کاهش می‌یابد، بیماری زودتر تشخیص داده می‌شود و درمان صورت خواهد گرفت.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه این ویروس جهش یافته و ویروس اسفند و فروردین نیست، اظهار داشت: شرایط ویروس امروز تغییر کرده و سرعت انتقال آن ۹ برابر شده است و باید بیشتر رعایت کنیم بویژه کسانی که در وسایل نقلیه عمومی فعالیت می‌کنند و با مردم سر و کار دارند، باید بیشتر مراعات کنند.

رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک و همکاری هم و مراعات پروتکل‌ها مثل دور اول بیماری که سرافراز عبور کردیم، در این دور سخت‌تر بیماری هم با کمک و همکاری یکدیگر ان‌شاء الله سرافراز عبور خواهیم کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    11 0
    چرا با تعطیلی مخالفت کردید؟
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      1 0
      عجله نکنید .... خسته میشین
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      6 0
      جواب سوالت در مدیریت خسارت بار این دولت در این ۷ سال و نیم و وضعی که بدون کرونا برای مردم و کشور درست کرده هست
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      3 0
      الان که تمامی متخصصان و کارشناسان می گویند که تنها راه قطع زنجیره انتقال تعطیلی در حد حکومت نظامی است این نماد تدبیر مخالفت می کند و فقط باید باید می کند . منی که وسیله نقلیه ندارم باید از مترو و اتوبوس استفاده کنم که به دلیل کمبود ناوگان مردم صورت به صورت هم ایستاده اند و این طرح مسخره و جوک محدودیت ساعت 18 نیز آن را تشدید نموده است.
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      0 0
      بیخیال شو،به خودت فشار نیار
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    8 0
    مثل شما جهش یافته!!
  • 0059176148 IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    5 0
    بعد از 9 ماه اجرای سیاست کاهش حضور کارمندان به یک سوم و نصف؛ آیا وقت اون نرسیده که آقای رئیس جمهور فکر مناسب تری بکنن برای کارمندان دولت که مجبورن در اوج عدم بازدهی؛ در بدترین شرایط سرکار بیان و هر لحظه منتظر کرونا باشن....علی برکت الله
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    8 0
    دقیقاً مثل قیمت بی در و پیکر دلار
  • دکتر یوسف اویسی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    5 0
    هر وقت منطق و استدلال نبود. زور ظاهر می شود. اقای روحانی تیم مدیریت بهداشت شما باید بتوانند ملت را قانع نماید تا انچه می گویندمورد قبول مردم باشد. همان طوری که در عید مردم از خانه ها بیرون نیامدند. بازور حتی زنده ماندن هم منفور است. چرا از مدیریت بهداشت نمی پرسید ؟ چگونه است تعداد فوتی های ما نسبت به جمعیت یا نسبت به موارد تشخیص و یا نسبت به تعداد بستری در بیمارستان ها چرا از تمام دنیا بیشتر است؟ بیمارانی که در بیمارستان فوت می کنند هم مقصرش مردم هستند؟ یا روش غلط درمان؟و 000000
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      3 0
      جالبه تا حالا کسی بیرون بیمارستان فوت نکرده ، یا کشورهایی که پروتکلها رو رعایت نمیکنن یا آمار ندارن یا خیلی کمه ، عراق و یمن و پاکستان هم با وجود تجمعات میلیونی خبری از کرونا نیست هر چی هست از دستورات سازمان بهداشت جهانیه
  • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    9 1
    انگار می خواد رژیم غذایی بگیره که هی میگه از شنبه برادر من الکی ساعت شش داری تعطیل می کنی که هیچ فایده ندارد یکبار یک هفته یا دوهفته کامل تعطیل کن تا کم بشه هی به مردم فشار الکی میارید شش برو خونه صبح بیا بیرون یعنی چی
  • کسری IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    4 0
    واقعا حیف که تو این سایت نمی تونم فحشت بدم
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    رحم الله من یقرأ...
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 0
    باید همه جا تعطیل بشه ولطفا امروز وفرداش نکن با جان افراد طرف هستید
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    3 0
    مردم.. جان شما برای مسولان اهمیتی نداره که اگر داشت یک هفته برای اجرای محدودیت ها فرصت سوزی نمیکردن درمان کرونا ساده ست با داروهای گیاهی تجربه شده خودتان را درمان کنید
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    4 0
    حرف از تعطیل کردنه اون وقت روحانی می گه ویروس جهش یافته است این مقدار از اعوجاج و کژتابی برای چیست ؟باید ببینیم علامت ها چی می گن
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    انشاالله تا شنبه ببینیم چی می شه.!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 0
    دولت منتظره کدخدا بگه چیکار کنه!!!
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    6 0
    ماشالا چه ویروس فعال و پرتلاشیه! ظرف کمتر از یک سال 12 مرتبه جهش کرده! لابد با هدف کشتن آدما اینقدر فعالیت می کنه! بوی استحمار می شنوم از این قضیه. شما باورتون می شه؟! اسم دستکاری ژنتیک رو می ذارن جهش یافتگی! مگه داریم؟! مگه میشه؟!
  • دانیال IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    تهران را بی ارائه دلیل و به رغم اصرارهای متخصصین و مسئولین بهداشت و درمان کشور تعطیل نکردید
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 1
    اون بیچاره هایی که این یک هفته ممکنه مبنلا بشوند و خدا نکرده از دست بروند مسئولیتش با چه کسی خواهد بود؟ آخه مگه طرح تعطیلات تابستانی و جشن های ملی ست که یک هفته دیگه!!! بابا مردم دارن می میرند روزی ۵۰۰ نفر آدم یعنی یک هواپیمای ۷۴۷ جامبو هر روز داره سقوط میکنه تو مملکت اونوقت میگید از هفته آینده طرح اجرا میشه؟!اگر واقعاً طرح دارید از همین الان نه حتی یک ساعت دیگه چه رسد به هفته شروع کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس