روحانی نمایه

رییس‌جمهور درباره‌ی اجرای طرح جامع مدیریت مقابله با کرونا و اعمال محدودیت‌های شدید برای مهار موج سوم این بیماری، طی بیانیه‌ای بسیج همگانی اعلام کرد.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس جمهور در خصوص اعمال محدودیت های شدید برای مقابله با موج سوم کرونا بیانیه‌ای را خطاب به مردم منتشر کردند. متن بیانیه رئیس جمهور بدین شرح است:

ملت بزرگ و سرفراز ایران؛

با توجه به جهش ویروس کرونا و اوج گیری مجدد بیماری عالمگیر کووید ۱۹ در کشور، به پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و قرارگاه عملیاتی کرونا، «طرح جامع مقابله با کرونا» در ستاد ملی کرونا به تصویب رسید که به موجب آن،  اعمال محدودیت های شدید در شهرهای مختلف کشور ، از هفته آینده الزامی می گردد. 

در این شرائط، وظیفه اخلاقی، شرعی و انقلابی همه ما، حفظ حیات جامعه و توجه به مسئولیت عمومی و عمل به اقتضائات این شرائط است. 

از این رو وظیفه خود می دانم که موارد زیر را به اطلاع ملت شریف ایران برسانم:

۱- بسیج همگانی ملت و دولت را برای مقابله با موج سوم کرونا در کشور اعلام می کنم.

۲- از همه دستگاههای دولتی و دیگر قوا و نهادها، می خواهم که با اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی کرونا، با همه امکانات به یاری وزارت بهداشت و درمان  و کادر درمانی کشور بشتابند.

۳- از قرارگاه عملیاتی کرونا می خواهم اجرای همه مصوبات ستاد ملی ، توسط دستگاههای مسئول را پیگیری نماید.

۴- از سازمان برنامه و بودجه می خواهم در اجرای این طرح ، اعتبارات مورد نیاز وزارت بهداشت و درمان و دیگر دستگاههای مسئول در امر مقابله با کرونا را به فوریت تأمین کند.

۵- از وزارت بهداشت و درمان می خواهم به طور کامل و بدون اغماض، طرح نظارت بر قرنطینه مبتلایان و شناسائی حلقه تماس و هشدار و در صورت لزوم جریمه را اجرا کند.

۶- از نیروی انتظامی و بسیج می خواهم اجرای کامل و بدون استثناء ، تصمیمات انضباطی مقررات فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت شدید بهداشتی را اجرا نموده و ضابطین نسبت به جریمه اقلیت بسیار کوچک متخلفین که امنیت بهداشتی جامعه را به خطر می اندازند، اقدام کنند.

۷- از رسانه های مسئول و سیاسیون کشور درخواست می کنم که با توجه به اولویت قطعی حراست از جان مردم، وظیفه اطلاع رسانی و اقناع سازی عمومی در رعایت مقررات بهداشتی را در اولویت قرار داده و با سیاسی و جناحی کردن مسأله مقابله با کرونا، مقابله کنند.

۸- از مردم فهیم و شریف ایران هم استدعا می کنم در پاسداری از حق الناس و حق حیات مردم، رعایت مقررات مقابله با کرونا را وظیفه شرعی و اجتماعی خود دانسته و همگان را به این وظیفه اجتماعی دعوت کنند و سهل انگاری در این مورد و یا سوء استفاده از این شرائط را برنتابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    23 1
    همسایه ها یاری کنید تا دولت تدبیر!!! پُز کشورداری بده
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      21 1
      این همه اقتــــــــــــــــــــــــــــــدار در فرمانش !!!! به خرج داده ! ولی از "" یک هفته بعد "" میخواد طرح تعطیلی دو هفته ای تهران رو اجرائی کنه !!!! دم خروس که سهله ،خود خروس زده بیرون !
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    14 0
    فرمان همگانی....!!!!
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      11 0
      رد گم کُنی ،میکنه.
  • امیر IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    14 1
    بنده خدا کی صبح جمعه میشه بفهمی تو مسولیت قوه مجریه رو داری، خودت باید این کارا رو بکنی! ماذا فازا؟!!!!
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      5 0
      با بیش از ۲۵۰ کشته در روز، نفس تهران به شماره افتاده و استانداری، شورای شهر، وزارت بهداشت و... تعطیلی دوهفته‌ای پایتخت را خواستارند اما فقط شاهد تصویب دستورات نمایشی در ستاد ملی مقابله با #کرونا هستیم. مسئول اصلی، دست از لجاجت بردارد و با جان شهروندان بازی نکند. انتظار زیادی است؟
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    16 2
    مردم شریف ایران از دولت حسابی شاکی وعصبانی اند،با استدعا کردن کارت پیش نمیره، مخلفات استدعا رو زیادکن شاید نتیجه بگیری!ضمنا باز آفتاب ازکدوم طرف در اومده یاد سپاه وبسیج افتادی ؟!
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    15 1
    زرررررشك!
  • علی IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    16 1
    ما از محضر جناب پرزدینت فریدون کبیر عذرخواهی میکنیم. حق با شماست.ببخشید که شما را دچار مشکل کردیم. ما مردم خوبی نیستیم. ببخشید که آرامش جنابتان را در کاخ مروارید سعد آباد بهم زدیم. قول میدهیم از امروز کرور کرور بمیریم تا مبادا جناب شیخ مکدر شوند.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    15 1
    تو که دراین ۸سال هیچکار نکردی وفقط دنبال عفو برادرت وخانواده واستخدام دختر ودامادت ،استفاده ازکاخ جددیت واستخدام دایم العمری درتشخیص مصلحت وانواع امتیازاتهایت بودی-خوب این چندماه را هم میتونی قید تله برجام وامریکا را بزنی چون دیکه بهانه وامتیازدیگری نداری
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      0 2
      امان از تهمت
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      0 0
      امیدواریم دوباره بعضی کلاهبرداران سیاسی آدرس غلط ندهند و به جای کار و نوکری برای مردم، دنبال افیون مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات کشور نباشند
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    9 0
    بیانیه بود الان؟ حرف تکراری که دیگه گفتن نداره.حداقل در ظاهر یک کار مهم انجام بدید
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    1 0
    تردد ماشین های با پلاک هر استان در بین خود استان مانعی نداشته باشد. وبا پلاک هر استان به استان دیگر نروند ولی در خود استان بلامانع باشد مثلا رفت وآمد در شهرهای استان تهران مشکلی نباشد. وخارج از تهران نروند. کل استان‌ها اینطور باشد پلاک غیر بومی وارد نشود وپلاک بومی در خود استان بلامانع باشد.!
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    6 0
    تازه بعد ۱۰ ماه یادت افتاده؟!!
  • DE ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    زحمت کشیده. امروز در شهر در قبرستان .... رفتیم برا تشییع یه اشنا .قبلا برای باماشین رفتن بداخل جلوگیری میکردند. اکا اگه یه ملیون نفرم درمدخل ورودی پیاده را میفتادند ایرادی نداشت.گفتیم خوب نگران کرونا گرفتن خودروها هستن. الحمد الله امروز هیچ گونه جلوگیری نه برای ادما ونه خودرو ها وجودنداشت شاید برای تشیی وتدفین بعضی ازاموات 300 .یا 200. وهرچقدر بیان.باهم مثل 2 سال پیش گاهیم بعضیا حتی ماسکم نداشتند .البته شاید 5 درصد افراد.خداوند منان انشالا هرچه زود ترمریضیهای واگیرو ازین ملت وهمه ملل برطرف کنه
  • ایرانی IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    3 0
    حالا قبول کرده ادارات زیر بار نمیرن کجا باید پیگیر باشیم؟؟یعنی اینقدر بی نظمی؟!!یا تعطیلی دوهفته ای سرکاریه؟
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 0
    دو هفته تعطیل رو از کیسه خلیفه می بخشید دو هفته روز مزد کارها راننده ها و صدها شغل بدون درآمد رو شما مخارجش رو خواهید داد
  • دکتر یوسف اویسی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    5 ماه پیش پیشنهاد کردم از هتل ها برای نگداری افراد پر خطر استفاده کنید. ونیز گفتم از بیمارستان های صحرائی با پرسنل جوان و سالم برای درمان استفاده نمائید. باز هم می گویم .کرونا نیازی به دارو ندارد. بی جهت دارو های فاقد اثر مصرف نکنید. هرگز غذای پر کلری و پر پروتئین به بیمار کرونائی نباید داد. باید1- اندام های جیاتی بیمار را مراقبت نمود. 2-دارو های افزایش دهند آ.ام پی حلقوی و مهار کننده های کلسترول و انعقاد خون وسرم قند و املاح 3-سوپ ماهی و چای وقهوه با شیرین کننده مصنوعی کافی است 4- بیمار را باید حتی در جا حرکت داد. مثلا دست وپای بیمار را بلند نمود. در نهایت آموزش همگانی مردم برای کاهش التهاب مزمن اجباری است. البته انتظار توجه ندارم اما وظیفه خود می دانم ان چه به نفع ملت است بگویم .
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    سلام؛ وقتی شرایطی بر مجموعه ای حاکم شد نشانه بی تدبیری، خود محوری ، خود را عقل کل دانستن، است. سال 92 با دوستان آثار بی تدبیر این قوم تلویزیون ندیده و کد خدا ندیده را پیش بینی می کردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس