کد خبر 1143059
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
کنایه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به ترامپ

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مراسمی در کنار وزیر دفاع این کشور بر پایبندی اش به قانون اساسی تاکید و اظهاراتی همراه با کنایه به دونالد ترامپ ایراد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در صحبت هایش در مراسم افتتاحیه موزه ارتش آمریکا بیان داشت: ما در میان ارتش ها "منحصر به فرد" هستیم. ما خطاب به یک پادشاه یا یک ملکه، خطاب به یک مستبد یا یک دیکتاتور سوگند یاد نمی کنیم. ما به یک شخص سوگند یاد نمی کنیم. ما به یک کشور، یک قبیله یا مذهب سوگند یاد نمی کنیم. ما به قانون اساسی سوگند یاد می کنیم. و هر سربازی که در این موزه معرفی شده، هر ملوان، هر عضو نیروی هوایی، هر تفنگدار دریایی، هر نیروی گارد ساحلی، هر کدام از ما از آن سند صرف نظر از هزینه شخصی دفاع و محافظت خواهیم کرد.

مارک میلی این صحبت ها را در پی یک هفته ای که طی آن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اقدام به اخراج مارک اسپر از سمت وزارت دفاع و همچنین انتصاب سه فرد وفادار به خودش در چند منصب رده بالای پنتاگون کرد، مطرح ساخت.

این تغییرات ناگهانی نگرانی ها درباره اینکه دونالد ترامپ در دو ماه پایانی ریاست جمهوری خود ممکن است چه کارهای دیگری انجام دهد و اینکه آیا ماهیت غیرسیاسی ارتش طی مدتی طولانی ممکن است دگرگون شود افزایش داده است.

میلی همچنین در حالی که کریستوفر میلر، وزیر دفاع جدید آمریکا او را همراهی می کرد این سخنرانی را ایراد کرد.

انگیزه های ترامپ در قبال تغییرات مقام های پنتاگون نامشخص هستند اما باعث افزایش نگرانی در داخل این سازمان شده اند.

 این پرسشها مطرح هستند که آیا صرفا قصدش برخورد با اسپر و کسان دیگری که به اندازه کافی به خودش وفادار نمیدانسته بوده است؟ آیا برنامه کلی تری برای تصویف تغییرات سیاسی که ترامپ ممکن است در آخرین روزهایش به عنوان فرمانده کل قوا مورد حمایت قرار دهد وجود دارد؟ در افراطی ترین سناریو آیا ترامپ تلاش خواهد کرد ارتش را به کمک به خودش برای تداوم حضور در ریاست جمهوری فراتر از روز افتتاحیه ریاست جمهوری رئیس جمهور جدید وادارد؟

میلی قبلا به احتمال آخر واکنش نشان داده و به کنگره گفت: در صورت بروز مناقشه نسبت برخی جوانب انتخابات، به موجب قانون این دادگاه ها و کنگره آمریکا هستند که ملزم به حل هر گونه مناقشه اند نه ارتش آمریکا.

او گفت اعضای ارتش نباید بعد از یک انتخابات در روند انتقال قدرت دخیل شوند.

با این حال تغییرات سریع در ۱۰ هفته پایانی ریاست جمهوری ترامپ در سازمانی که به خودش از بابت برنامه ریزی مفصل افتخار می کند بعید است. اعضای ستاد مشترک ارتش مشاوران قدرتمند ریاست جمهوری همراه با چند دهه تجربه و مجهز به اسناد شرح دهنده تبعات بالقوه اقدامات مربوط به امنیت ملی هستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    3 0
    نابود باد آمریکا...
  • حسین IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 0
    مردم امریکا تا به حال چنین تجربی ای نداشتن که رقیب انتخاباتی برای برنده شدن توی سطلهای زباله دنبال رای های گمشده و سوخته بگرده و یا بگه "مرده ها به رقیب رای دادن" !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس