کد خبر 1141798
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
وزیر دفاع آمریکا دستور عقب‌نشینی ارتش از خیابان‌ها را پس گرفت

اختلاف اسپر و ترامپ بویژه در چند ماه گذشته آنچنان علنی و عمیق شده بود که کمتر کسی پس از خواندن توئیت ترامپ از اخراج او متعجب شد.

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرامی آمریکا بدون ماسک در مورد برکناری وزیر دفاع آمریکا توسط ترامپ نوشت: مارک اسپر، وزیر دفاع برکنارشده آمریکا، ساعاتی پیش بعد از ۱۴ ماه سکانداری پنتاگون، با یک توئیت، "آخرین اخراجی دولت ترامپ" نام گرفت.

اختلاف اسپر و ترامپ بویژه در چند ماه گذشته آنچنان علنی و عمیق شده بود که کمتر کسی پس از خواندن توئیت ترامپ از اخراج او متعجب شد.

اولین اختلاف جدی او با ترامپ در ژانویه ۲۰۲۰ بر سر ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی شکل گرفت. ترامپ مدعی بود که سردار سلیمانی در حال برنامه‌ریزی برای حمله به چهار سفارتخانه آمریکا بود اما اسپر معتقد بود شواهد کافی برای اثبات "آنی بودن این تهدید" وجود ندارد.

اصرار ترامپ برای تعجیل در خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان، آلمان و کره جنوبی دومین عاملی بود که روابط او با وزیر دفاعش را شکرآب کرد. مخالفت اسپر با این موضوع تا آنجا پیش رفت که ترامپ برای اولین بار به فکر برکناری او افتاد.

اسپر همچنین با ترامپ بر سر نمایش نام‌ها و نمادهای دوران برده‌داری در مراکز نظامی اختلاف‌نظر داشت تا آنجا که بر خلاف خواستِ ترامپ از تغییر نام ده پایگاه نظامی که نام ژنرال‌های حامی برده‌داری در دوران جنگ داخلی آمریکا برروی آنها نهاده شده، اعلام حمایت کرد.‌

تنش میان ترامپ و اسپر اما زمانی به نقطه اوج خود رسید که اسپر علناً با دستور ترامپ برای استقرار نیروهای ارتش در خیابان‌های واشنگتن و سایر شهرهای آمریکا برای سرکوب معترضان به قتل جورج فلوید مخالفت کرد.

مجموع این عوامل و اختلاف‌نظرها باعث شد که رسانه‌های آمریکایی با استناد به اطلاعاتی که از داخل کاخ سفید به دست آورده بودند، گمانه‌زنی کنند که ترامپ چه در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود و چه ببازد، اسپر را پس از انتخابات برکنار خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    6 18
    چون نمیخواست روبروی مردم آمریکا بایستد و شلیک کند
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      2 4
      حرف مفت! پلیس ها و نیروهای آمریکایی اصلا تیر اخطار و هوایی و.. نمیزنن و مستقیم به قصد کشت طرفو میزنن ، اونوقت میگی «نمیخواست روبروی مردم...» فک کنم اگه یه طوری به یه طریقی ، پلیس آمریکایی بهت شلیک هم بکنه میری دستشو میبوسی
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      2 2
      1711مفت خودتی !خود وزیر دفاع آمریکا گفته ترامپ بخاطر باختش حتما دستوردرگیری میدهد و من نمیخوام در این درگیری باشم
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    3 0
    احتمالا ترامپ کسی رو به عنوان رئیس پنتاگون منصوب کرده که به گفته اسپر دستورات ترامپ رو بدون چون و چرا اجرا خواهد کرد و این مقدمه ای برای استقرار گسترده نیروهای ارتش در خیابان ها علیه مخالفان ترامپ به دنبال نپذیرفتن نتیجه انتخابات از سوی این ملعون خواهد بود. واقعا خدا به آمریکایی ها رحم کند!
  • احسان معتمدی IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 1
    مشرق فریب تبلیغات انها را نخور مارک اسپر کسی است که دستور قتل صادر کرده و الان این جنگ زرگری است که ایرانیها را فریب دهد که من نبودم و از مرگ نجات پیدا کند پس در انتخاب مطالب دقت کن داری کاری میکنی که سیستم انها میخواهد تبرئه قاتل ها
  • avdt IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 1
    چون شیشکی بسته بود به ترامپ،بخاطر انتخابات!.
  • ڪیان IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    1 0
    چرا به این فڪرنمی‌ڪنید ڪه شاید درآینده ترامپ بخواهد جنگی بپا ڪند و اسپر با دلایلی ڪه خود بهتراز هرڪسی میداند مخالفت ڪرده و ترامپ این مخالفت را تاب نیاورده و درنهایت اخراج. هرچند ظاهر را اینطور ڪه در رسانه‌ها جا انداختند بخاطر رودررو نشدن با مردم خود مخالفت ڪرده است! بهرحال مرورزمان واقعیات را آشڪار خواهد ڪرد. "صرفاً نظر شخصی و برداشت خودم را بیان ڪردم"
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    احتمالا ترامپ در دقایق پایانی عمرش دستور حمله به ایران بدهد و این جنگ زرگری ردگم کنی داره برنامه ریزی حمله به ایران میکنه
  • احمد DE ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    لعنت بر ترامپ پررو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس