کد خبر 1143005
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
عربستان|اعتراف بن‌سلمان به بحران اقتصادی؛ کاهش بیش از ۳۰ درصد حقوق کارکنان و قطع مزایا در راه است

اظهارات ولیعهد سعودی مبنی بر کاهش بیش از سی درصد حقوق کارکنان حکومتی از تشدید بحران اقتصادی در عربستان حکایت می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه العربیه، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در اظهاراتی که نشان دهنده  اعتراف به عمق بحران مالی و اقتصادی در عربستان است، اظهار داشت : با توجه به آنچه در سال گذشته درباره انتظارات مربوط به بودجه سال 2020 میلادی گفته شد، ما درآمدهای دولت را 833 میلیارد ریال پیش بینی می کردیم که 513 میلیارد آن درآمدهای نفتی باشد، اما پس از فروپاشی قیمت های نفت در سال جاری، درآمدهای نفتی عملا به 410 میلیارد ریال کاهش یافت، این درآمدها به تنهایی حتی قادر به پوشش بند مربوط به حقوق کارکنان دولت در بودجه که 504 میلیارد ریال  است، نیست، علاوه بر اینکه تامین مالی بندهای  دیگر بودجه امسال دشوار  است و معنایش رکود اقتصادی و از دست رفتن میلیونها شغل است.

وی اذعان کرد : اگر اقدام به افزایش درآمدهای غیرنفتی تا حدود 360 میلیارد ریال در ساری جاری نکنیم و اگر در سطح 100 میلیارد ریال سال 2015 باقی بماند، مجبور می شویم حقوق کارکنان دولتی را بیش از 30 درصد کاهش داده و پاداش و دیگر مزایا را هم به طور کامل قطع کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    1 0
    خوب میلیاردها دلارپس اندازشاهزاده های مفت خو تون رابیارین ازامریکاانجا خرج کنیدوضمناجنگ یمن رامتوقف وماه دهها میلیون دلارخریدسلاح برای کشتارمردم مستمند ومظلوم یمن رامتوقف وپول پس اندلرکنیدبدبختهای گاوشَگیرده امریکا
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    تو هر چی دلار نفتی عربستان داشت رو خرج جنگ و کشتار کردی احمق
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    حیف نون ، تمام ثروت عربستان رو به خاک سیاه نشوندی و با جنگ طلبی هات کاری کردی که پولدارترین کشور جهان ، بجای اینکه کل مردمش حقوق رایگان بگیرن ببین به چه روزی کشوندیش
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    بی جهت ترامپ نگفت عربستان گاو شیرده آمریکاست ! هر چه این شیوخ نفتخور درآمد نفتی کسب کنند باید به آمریکا منتقل و تحویل آمریکا بدهند یا خرید تسلیحات بنجل و از رده خارج آمریکایی یا بنام سرمایه گذاری در آمریکا ... تنها حاصل نفت عربستان جنگ و خونریزی و قتل عام ملت بی گناه یمن شده ! شرم بر شما گاوهای نفهم شیرده آمریکا !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس