کد خبر 1142765
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
ماهانه ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور افتتاح می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: به طور متوسط هر ماه ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور افتتاح می شود.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی در دیدار با آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و جمعی از مدیران شهر کاشان که عصر پنج شنبه در مصلای بقیه الله (عج) کاشان انجام شد، اظهار داشت: شرایط اقتصادی کشور همزمان با شیوع کرونا از یک طرف و تحریم‌های خارجی از طرف دیگر روزهای سختی را پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید:

مرگبارترین بزرگراه‌های پایتخت را بشناسید

وی با بیان اینکه آمریکا و نظام استکبار بعد از عدم موفقیت در جنگ نظامی و سایبری رو به جنگ اقتصادی آوردند، ابراز داشت: تفسیر دشمن این بود که با جنگ اقتصادی و لبریز شدن صبر مردم، فشار به نظام و حکومت وارد می‌شود تا به خواسته‌های ناجوانمردانه و ظالمانه آنها تن دهد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نظام استکبار به این منظور حتی اتاق جنگی تشکیل دادند، تصریح کرد: آنها برای انجام این کار در تمام مبادلات اقتصادی دخالت کردند تا با توجه به عدم مبادلات بانکی و اقتصادی ایران با سایر کشورها باعث کاهش ارزش پول ملی شوند.

بیشتر بخوانید:

درخواست زالی برای الکترونیکی شدن اخذ عوارض در بزرگراه‌ها

وی با اشاره به اینکه با وجود این شرایط پروژه‌های عمرانی و زیرساختی کاملاً فعال بود، خاطرنشان کرد: در همین شرایط ما توانستیم طول خط ریلی را از ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر به ۱۶ هزار کیلومتر افزایش دهیم.

اسلامی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت کشور ما دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزاد راه وجود داشت، ادامه داد: حال در شرایطی هستیم که بیش از سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش طول بزرگراه‌ها در سطح کشور را از ۱۶ هزار متر مربع به بیش از ۲۴ هزار متر مربع بیان داشت: در هر ماه ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در کاشان افتتاح می‌شود که قطعه دوم حتی کاشان-بادرود نمونه‌ای از این طرح‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی در مورد فرودگاه کاشان افزود: فرودگاه کاشان برای واگذاری به سازمان فرودگاه‌های کشور به یک مشکل حقوقی برخورده است که با رفع این مشکل به زودی شاهد تحویل این فرودگاه به سازمان فرودگاه‌ها خواهیم بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس