کد خبر 1142534
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
ریابکوف: روسیه تماسی با تیم جو بایدن نداشته است

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مقامات مسکو به توجه به تجربه ناموفق بدست آمده در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا، تا اعلام رسمی نتایج انتخابات، قصد ندارد با نمایندگان و ستاد "جوزف بایدن" هیچ تماسی برقرار کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو به دلیل تجربه ناموفق بدست آمده پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در ایالات متحده، هنوز قصد ندارد با نمایندگان "جوزف بایدن" نامزد احتمالاً به پیروزی رسیده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تماس بگیرد.

ریابکوف روز چهارشنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران در حاشیه باشگاه مباحثاتی "والدای"، در این باره گفت: «ما با توجه به آنچه در روند انتخابات در ایالات متحده اتفاق می‌افتد، هنوز با نمایندگان و ستاد انتخاباتی جوزف بایدن تماسی نداشتیم. همه به خوبی به یاد دارند که تلاش برای تعامل سفارت روسیه در واشنگتن با ستاد انتخاباتی "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری منتخب در سال 2016-2017، چه نتیجه‌ای را به دنبال داشته است.»

بیشتر بخوانید:

اقدامات احتمالی ترامپ در ۲ ماه آخر حضور در کاخ سفید

نگرانی اروپایی‌ها از احتمال افشای اسناد محرمانه توسط ترامپ

«بهشت ظرفیت» را معطل برزخ «بایدن» نکنیم

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «ما کاملاً به یاد داریم که رفتار زشت مقامات واشنگتن، که نه تنها از لحاظ اخلاقی، بلکه بر اساس عقل سلیم نیز ناشایست غیرقابل قبول بود، برخی از اهداف را که هیچ ارتباطی با فعالیت‌‌هایعادی دیپلماتیک نداشت، به ما نسبت دادند. و این بار ما برای خود استثنا قائل شده و از انجام مسئولیت مستقیم خود برای برقراری چنین تماس‌هایی با نامزد منتخب خودداری کردیم. به همین دلیل مسکو قصد ندارد تا اعلام رسمی نتایج انتخابات یاست جمهوری، با ستاد این سیاستمدار آمریکایی (جو بایدن) تماس برقرار کند.»

ریابکوف در خصوص روند اوضاع سیاسی در ایالات متحده نیز یادآور شد که موضوع انتقال قدرت در ایالات متحده اصلاً به مسکو مربوط نمی شود و روسیه از این مسئله مانند "تغییر هوا در خارج از پنجره" برخورد می‌کند. وی ابراز اطمینان کرد که دیر یا زود مقامات واشنگتن به این وضعیت سر و سامان خواهند داد.

این دیپلمات بلندپایه روس ادامه داد: «ما، همانطور که بارها گفته شده، با دولت و رئیس جمهوری که بطور قانونی قدرت در ایالات متحده را به دست خواهد گرفته یا بر سر قدرت باقی بماند و با هر فردی که پس از تاریخ 20 ژانویه سال 2021 و بر اساس تأیید کنگره آمریکا، قدرت را در اختیار خواهند داشت، همکاری و تعامل خواهیم داشت.»

ریابکوف همچنین ابراز نگرانی کرد که وضعیت تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی (استارت-3)  هنوز روشن نشده و هیچ درکی وجود ندارد که این توافقنامه مهم با شرایط پیشنهادی مسکو قابل تمدید باشد یا خیر.

پیش از این، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که مسکو امیدوار است روابط خود را با رئیس جمهور منتخب آمریکا بهبود بخشد، ولی تبریک گفتن به جو بایدن، نامزد دموکرات، قبل از جمع بندی رسمی نتایج رأی گیری در ایالات متحده را صحیح نمی‌داند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    تو چقدر دیگه پررویی
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    1 0
    روسها از شکست ترامپ خیلی ناراحتن.معلومه که ترامپ روسها اوردن سر کار.مشرق منتشر کن
    • ناشناس IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      0 0
      زن فعلی ترامپ که متولد یوگسلاوی سابق است از 12 سالگی در خدمت سرویس اطلاعات آلمانشرقی موسوم به اشتازی بوده است . میگویند که پوتین شخصا رییس بالاسری ملانیا بوده است . حتی یکبار هم ملانیا (ملانیا کناوس ) نقش مترجم بین ترامپ و پوتین را ایفا کرده است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس