معاون وزیر بهداشت: مهار کرونا باید از خانه‌ها آغاز شود

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه کافی نیست و برای کاهش میزان ابتلای مردم به ویروس کرونا، مراقبت‌ها باید از درون خانه‌ها آغاز شود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر قاسم جان‌بابایی، چهارشنبه در بازدید از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، اظهار داشت: بی اعتنایی به پروتکل ها و برگزاری مهمانی ها و دورهمی‌های خانوادگی باعث شده تا شمار زیادی از افراد سالمند به ویروس کرونا مبتلا شوند.

وی افزود: عمده مبتلایان بدحال بیماری کووید ۱۹ سالمندانی هستند که بیشتر آن‌ها به بیماریهای زمینه‌ای از جمله دیابت و فشار خون دچار بوده و نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند.
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: ضروری است از سالمندان،  که در برابر این ویروس آسیب‌پذیری بیشتری دارند، محافظت بیشتری صورت گیرد.

جان بابایی همچنین گفت: برای کاهش میزان مرگ و میر افراد، باید مبتلایان هرچه زودتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت امروز با بازدید از بیمارستان بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد و عیادت از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در این بیمارستان، از نزدیک در جریان آخرین اقدامات و نحوه خدمات دهی به بیماران و مراجعان این مرکز درمانی قرار گرفت.

وی همچنین قرار است از بیمارستان های شیروان و اسفراین دیدن کرده و اوضاع و احوال این شهرستان ها را مورد بررسی قرار دهد.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، که این روزها اطلاع رسانی از وضعیت کرونا را به صورت گزینشی، تنها به سیمای استانی اترک محدود کرده اند، برنامه سفر معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این استان را نیز به رسانه ها اطلاع نداده بودند.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز کرونا بوده است.

افزایش شمار بستری شدگان و فوتی های کرونا در این استان در چند روز اخیر، نگرانی مسوولان درمانی این استان را بیشتر کرده است، به گونه ای که رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با هشدار نسبت به بی توجهی برخی شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی، گفته بود که اگر شرایط با همین روند پیش برود در آینده ای نزدیک شمار جانباختگان کووید ۱۹ در این استان از روزانه ۲۰ نفر تجاوز خواهد کرد.   

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در هفته جاری، اکنون بیش از ۳۲۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس