شنبه درباره تعطیلی ۲ هفته‌ای کشور تصمیم‌گیری می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعطیلی دو هفته ای کشور برای کنترل شیوع کرونا گفت: امروز پیش‌جلسه است و شنبه در ستاد ملی در خصوص تعطیلی دو هفته کشور تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش مشرق، دکتر قاسم جان بابایی که به منظور ارزیابی از نحوه خدمت رسانی به مردم مبتلا به کرونا به خراسان شمالی سفر کرده بود در خصوص آخرین وضعیت این بیماری در کشور گفت: در اکثر استان‌ها روند رو به کاهش نداریم یا با شیب ملایم در حال افزایش و یا در حالت ثابت هستیم باید صبر کنیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بتواند سیکل انتقال بیماری را بشکند.

 جان بابایی، کاهش روند موجود را وابسته به توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم مراعات نکنند شرایط انتقال زنجیره قطع نخواهد شد و بخش‌ها همچنان پر بیمار خواهد بود. امیدواریم که به زودی شاهد کاهش بیماران در بیمارستان‌ها و به تبع آن کاهش مرگ و میرها باشیم.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت: تعطیل کنید، دولت: نه!

عکس/ کرونا کرکره‌ها را پایین کشید

با تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت موافق هستم

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعطیلی دو هفته ای کشور برای کنترل شیوع کرونا گفت: امروز پیش جلسه است و شنبه در ستاد ملی در خصوص تعطیلی دو هفته کشور تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با تاکید بر مشارکت همگانی برای کنترل کرونا در ایران گفت: وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد بلکه باید همه سازمانها و مردم پای کار بیایند، وزارت بهداشت تنها میتواند پروتکل ارائه کند چون کار وزارت بهداشت کار اجرایی در حوزه اجتماعی نیست بلکه خدمات رسانی خدمات در بخش سلامت به مردم است و کار حوزه‌های دیگر است که در اجرا بتوانند آن پروتکل های که وزارت بهداشت هر هفته ارائه می کند را به درستی اجرا کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت درخصوص طرح تعطیلی گروهای دو، سه و چهار شغلی اظهار داشت: در تعطیلی یک ماهه حلقه‌های متعدد وجود دارد، تعطیلی اصناف نیز به تنهایی نمی‌تواند موثر باشد، در کنار آن منع رفت و آمد، عدم حضور خانواده ها در دورهمی‌های خانوادگی و مراسم‌های جشن و عزاداری، ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی همه اینها باید با هم رعایت شود.

وی افزود: این حلقه، حلقه انتقال است، چرخه ای دارد، که هر قسمتش باید شکسته شود و اگر یک قسمت بماند نمی‌توانیم بیماری را به صفر برسانیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    8 0
    دولت امید های نا امید! کار امروز به شنبه های نیامده می انداز
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 0
    آقای معاون وزیر،ایا فقط باید مردم رعایت کنند؟دولت هیچ وظیفه ای ندارد؟ عجبا
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    5 0
    شما دو هفته چه عرض کنم دو ماه هم سر کار نری حقوقتون سر ماه واریز میشه
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      0 3
      از کی تا حالا؟ دو ساعت بخوای بری باید بگی
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      2 0
      20:48 فرق مرخصی ساعتی با تعطیلی اجباری رو نمیدونی ؟!!!
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 0
    زود نیست؟
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 0
    حالا اگه جلسه فوری تشکیل بشه جمعه چی میشه مگه!!!!
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 0
    عرضه ندارید حرف نزنید، هیچ برنامه ای ندارن فقط تصمیمات خلق الساعه میگیرن ، کسانی که هفته پیش از تهران خارج شدن کرونا رو انتقال میدادن ولی اونایی که این هفته رفتن مشکلی نداشتن ، الانم اکثرا مغازه ها توی خیابونای فرعی باز هستن ، شماها حیف هستین برا ایران باید صادر کنن کشورای دیگه هم از مدیریتتون استفاده کنن
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    3 0
    جواب بیکار شدن من کارگر روز مزدو کی میده.اگه از کرونا نمیریم با این تعطیلی ها و بیکار شدن های وقت وبی وقت حتماً از گرسنگی می میریم.
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      0 0
      دولت زمانی طلایی قرنطینه رو از دست داد. همان زمان دلسوزان بسیاری گفتند اگر ظی یک ماه قوانین درست اجرا بشه کشور وارد رکود کرونایی نمیشه گوش نکردن. ضمنان دوست من اگر کرونا فروکش نکنه قطعا طی ماه های آینده شغل های بسیاری از دست میره
  • sana IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    2 0
    چرا این جلسه را ۵ شنبه برگزار نکردند؟ چرا شنبه؟ یعنی وضعیت کشور با این مرگ و میرها، هنوز مانده تا به حالت بحرانی برسد و دولتمردان جلسه فوق العاده برگزار کنند؟
    • نادری IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
      1 0
      منتظرن کمی سردتر شه تا تعطیل کن اخه این ویروس تو سرما هم زورش بیشتر میشه و هم چسبندگی ش بیشتر میشه
  • دکتر یوسف اویسی IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    اگر هنوز بعد از این همه بیماری و مرگ ومیر می خواهید با طناب مدیریت بهداشت به چاه بروید . عاقبت بد انرا خواهی دید. روش پیشگیری و درمان وزارت بهداشت غلط است. در صورت ادامه این وضع و اب در هاون مدیران بهداشت کوبیدن حداقل بیمارستان ها را ازاد کنید و در بیمارستان های صحرائی با پزشکان و پرستاران جوان و لاغر وسالم بدون ماسک و 0000 به مداوای کرونا بپردازید. چون کرونا درمان ندارد ونیازی هم به درمان ندارد. اگر فقط از اندام های حیاتی بیمار مراقبت شود بیمار خوب می شود. بشرط این که دارو و غذای زیاد به بیمار ندهند.
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    چرا با کسانی که در اینستاگرام دعوت به رستوران گردی و گردش در طبیعت میکنن برخورد قانونی نمیشه؟ اگر زمان طلایی قرنطینه از دست نمیرفت و به حرف دلسوزان گوش داده میشد این وضع پیش نمیومد. اگر طی دو هفته قرنطینه سخت اجرا نشه با افزایش تصاعدی مرگ و ابتلا خطر کمبود نیروی انسانی کشور رو تهدید میکنه. قطعا با ادامه دار شدن این وضعیت شغل های بسیاری از دست خواهد رفت. با اجرای قرنطینه سخت طی دو هفته و بعد از اون نظارت شدید بر اجرای قوانین به خوبی میشه کرونا رو کنترل کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس