کرباسچی نمایه

دبیرکل حزب اشرافی کارگزاران می‌گوید از انتخاب بایدن ذوق‌زده شدیم، چون اکثریت مردم آمریکا قاتل سردار سلیمانی را کنار گذاشتند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با «جماران» درباره ذوق‌زدگی از انتخاب بایدن اظهار داشت: بله، ما ذوق‌زده شدیم چون دیدیم رئیس‌جمهوری که بسیار با ایران بد عمل کرد و فردی را مانند سردار سلیمانی به شهادت رساند و برای اولین بار در طول تاریخ آمریکا مسئولیت یک عملیات تروریستی را برعهده گرفت، و از عنوان «ترور» هم استفاده کرد از سوی اکثریت مردم آمریکا کنار زده شد. این باعث خوشحالی است. اگر یک عده در داخل از این موضوع ناراحتند باید توضیح دهند که منطق‌شان چیست؟

وی می‌افزاید: پیش از اینکه بخواهیم درباره رئیس‌جمهور جدید آمریکا اظهارنظر کنیم باید ببینیم چه عملکرد و رفتاری خواهد داشت. در مجموع اگر به تاریخ آمریکا نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که رؤسای جمهور آمریکا برای حفظ منافع ملی خودشان کار می‌کنند. ولی برای ما که در برابر دولت دیگری قرار گرفته‌ایم، در طول تاریخ همیشه نتیجه عملکرد رئیس‌جمهورهایی که از حزب دموکرات بوده‌اند، برای کشور و مردم ما نسبتاً بهتر از جمهوری‌خواهان بوده است.

اگر هم سیاست‌های دموکرات‌ها در راستای پیشبرد منافع آمریکا بوده، ولی لااقل چنگ و دندانی که نشان می‌دادند آشکارا نبوده است. پس از انقلاب نیز دوره دموکرات‌ها نظیر کلینتون و اوباما از دوران بوش و ریگان و ترامپ برای مردم ایران بهتر بوده است.

امروز نیز اگر کسانی از رفتن ترامپ ناراحت هستند، در زمره افرادی قرار دارند که موافق سخت‌گیری‌های بیشتر علیه ایران هستند. اسرائیل و اعراب منطقه ممکن است ناراحت باشند. براندازان و دشمنان انقلاب ناراحتند. ولی به نظرم نباید کسی در داخل کشور از رفتن ترامپ ناراحت باشد. باید مراقب کشور و مردم بود و از هر روزنه‌ای که بازشود استفاده کرد.

اظهار خوشحالی کرباسچی از کنار رفتن آمر ترور شهید سلیمانی در حالی است که وی اولاً در اظهاراتی شماتت‌آمیز مدعی شده بود جوانان وطن را با بردن به جنگ در سوریه و عراق به کشتن می‌دهند! او آن روز در واقع هم‌ادبیات با آمریکایی، سردار سلیمانی فرمانده مبارزه با تروریسم (و عامل تأمین امنیت کشورمان) را سرزنش می‌کرد اما امروز ادعا می‌کند از کناره‌گیری آمر ترور آن شهید خوشحال است. در واقع اگر آمریکایی‌ها سپاه پاسداران و سردار سلیمانی را در فهرست تحریم و ترور گذاشته بودند، اصلاح‌طلبان غربگرا نیز از پشت جبهه شخصیت منطق این شهید را مورد ترور قرار می‌دادند. ضمناً باید خاطرنشان کرد که دولت اوباما بانی فتنه داعش بود و بایدن نیز پس از ترور شهید سلیمانی، ابراز خوشحالی و حمایت کرد.

ثانیاً برخلاف ادعای کرباسچی، تحریم‌های دولت دموکرات اوباما (سلف بایدن)، قبل و بعد از برجام به مراتب افزون‌تر از تحریم‌های دوره ترامپ بود؛ از جمله، تحریم‌های فلج کننده، پیگیری برای تصویب قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹ علیه ایران در شورای امنیت، تمدید تحریم‌های داماتو (یادگاری کلینتون) در قالب «آیسا»، تحریم‌های جامع «سیسادا» و همچنین همراهی دموکرات‌های کنگره برای تصویب تحریم‌های کاتسا (موسوم به مادر تحریم‌ها) که توسط ترامپ اجرایی شد. ضمناً بایدن هم تصریح کرد، فشار حداکثری ترامپ شکست خورده و شیوه‌های زیرکانه‌تری برای سخت‌گیری بیشتر علیه ایران وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    9 0
    کسی از رفتن ترامپ ناراحت نیست ولی امیدواریم ترامپ که با الگو گرفتن از اصلاح طلبان مدعی تقلب شده به این کار خود ادامه دهد و باعث مشغول شدن دشمنان کشورمان به خود شان شود.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      0 0
      از رفتن ترامپ همه خوشحالند اما از فرشته نجات نشان دادن بایدن توسط غربگرایان تمام دلسوزان ایران ناراحت و احساس خطر میکنند
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    5 0
    ای خدا این جماعت کی از خواب بیدار میشن؟
  • سید IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    6 0
    ذوق زدگی را دقیق گفته است! اما خجالت کشیده است علت اصلی را اذعان کند!!
  • AT ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    4 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
    0 0
    طیف شما کینه های درونی خود را در هنگام شهادت سردار همدانی نشان داد . نقش بازی نکنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس