کد خبر 1141988
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
واکنش حریرچی به درخواست تعطیلی دو هفته‌ای تهران

حریرچی گفت: همچنان تا اطلاع ثانوی هیچ راهی برای مقابله با کرونا نداریم جز فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست ها و زدن ماسک و قرنطینه برای جلوگیری از گسترش و پیشگیری از ابتلا به این بیماری.

به گزارش مشرق، دکتر ایرج حریرچی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به آغاز طرح محله محور و تشدید پروتکل‌ها از روز سه شنبه ۲۰ آبان گفت: برای روز اول اجرای طرح حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مغازه‌ها خوب عمل کردند و ساعت ۱۸ تعطیل کردند، برای شروع خوب بود و ناظران هم به تذکر و راهنمایی پرداختند، اما همه باید مقید به اجرای طرح باشند.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان این که یک هفته است که بیشتر از ۴۵۰ فوتی در روز بر اثر کرونا داریم گفت: هرکسی تنها منافع خودش را نگاه نکند باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم کرونا را مهار کنیم و ما در وزارت بهداشت بدون همکاری و مشارکت مردم و بقیه دستگاه‌ها هیچ کاری نمی‌توانیم از پیش ببریم در ماه فروردین که موفقیت داشتیم علتش همکاری مردم و همکاری بین بخشی در کل کشور بود.

حریرچی با اشاره به بررسی طرح منع تردد از ساعت ۲۱ شب گفت: بحث‌های نهایی درباره ابعاد مختلف طرح در جلسه شنبه آینده مطرح و نهایی خواهد شد و تصمیم گیری در این باره در ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد.

او با اشاره به نامه ۶۵ نفر از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی به وزیر بهداشت گفت: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در این نامه درخواست تعطیلی سراسری و قطعی حداقل ۲ هفته‌ای کرده اند در این باره در جلسه قرارگاه هم بحث‌هایی شده است.

حریرچی با اشاره به اجرای طرح محله محور گفت: این طرح به صورت جاری و پیوسته اجرا می‌شود و مدام غربالگری می‌کنیم تا چنانکه وزیر بهداشت خواسته اند انشاء الله بتوانیم تا ۳ ماه میزان بستری‌ها را تا ۵۰ درصد و موارد سرپایی را تا ۳۰ درصد کاهش دهیم.

معاون کل وزیر بهداشت درخصوص جزئیات طرح محله محور نیز با اشاره به مشارکت گسترده بسیج و نیروی انتظامی در این طرح گفت: سیاست این طرح، ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیر حضوری، شناسایی زودهنگام بیماری و پاسخ سریع به ان، قرنطینه خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض آسیب و مشارکت در درمان سرپایی است.

حریرچی با بیان این که این طرح، محله محور و مبتنی بر هر خانه یک پایگاه سلامت است در این باره افزود: تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده و هدفمند و هوشمند، قرنطینه خانگی و رهگیری هوشمند بیماران، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری هم ازراهبردهای اجرای طرح محله محور است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس