مهم ترین اقدام کرونایی باید تعطیلات شدید باشد

معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به آمار بالای فوتی ها و مبتلایان کرونایی در کشور، گفت: مهم ترین اقدام، تعطیلات شدید است تا کمر بیماری بشکند.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی، صبح شنبه با حضور در برنامه چاپ اول شبکه خبر، با اشاره به مدل های مختلف کنترل ویروس کرونا در جهان، افزود: یک مدل تحت عنوان «سرکوب» است که در برخی کشورها مثل چین، نیوزلند، کره جنوبی و تایوان، اجرا شد و موفق بود.

ببینید:

فیلم/ کرونا فقط شب‌ها سرایت می‌کند؟

وی افزود: اجرای مدل سرکوب، نیازمند یک اقتصاد کاملا قوی و حکومتی کاملا قاطع است که هر تصمیمی که دولت می گیرد، اجرا شود. به طوری که تایوان با ۲۷ میلیون جمعیت، الان ۲۰۰ روز است که حتی یک فوتی کرونایی ندارد.

حریرچی به روش در پیش گرفته شده در کشورمان اشاره کرد و افزود: ما سیاست انقباظی و انبساطی متناوب را انتخاب کرده ایم که بعضا تصمیمات درست گرفته نمی شود. بنابراین، در شرایطی که با آمار بالای فوتی ها و ابتلا مواجه هستیم، مهم ترین اقدام، تعطیلات شدید است تا کمر بیماری بشکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    4 6
    مهم ترین اقدام، تعطیلات شدید است تا کمر بیماری بشکند. البته همراه با اون کمر اقتصاد تحریم زدمون هم باهاش بشکنه و درنتیجه فشار به مردم چند برابر بشه و در اخر حرف تسلیم همه چیزمون به استکبار به بهانه معیشت به دست بعضی ها با ایجاد بحرانهای خود ساخته. یه کم مشکوکه رفتار بعضی از مسئولین در این شرایط تحریمی و بی پولی. خیلی باید مواظب بود دشمن از هر راهی ممکنه وارد بشه.
  • محمد IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    6 4
    بدون شک،اینکه یکی دو روز تعطیل کنیم ثمری نداره، اگر واقعا جان انسانها ارزش داره یک تعطیلی یک ماه برای کل کشور در نظر بگیرند و مردم هم رعایت کنند. مسافرت صفر باشد و در خانه بمانند و فقط برای کار ضروری بیرون برن.دولت هم کمکی بکنه و برای یک ماه یارانه رو حداقل سه برابر به مردم بده تا مردم از نظر مواد غذایی به مشکل برنخورن.یعنی اگر بشه کل آذرماه را تعطیل کنند خوبه،اینجوری میشه جلوی بیماری رو گرفت وگرنه با حضور ساعت 8 الی 18 و غیره و ذالک بیماری همچنان هست که هست و روز بروز بدتر هم میشه.
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      2 3
      تو یه کارمند بی درد و تنبلی که فقط به فکر کار نکردن و پول گرفتنی.
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    ﻛﺎﺭﻣﻨﺪاﻥ ﻓﻘﻄ ﺩﺳﺖ ﺩﻋﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺩﻭﻟﺖ ﺗﻌﻂﻴﻞ ﻛﻨﻪ ﭼﻮﻥ اﻭﻧﻬﺎ ﻏﻤﻲ ﻧﺪاﺭﻧﺪ ﺣﻘﻮﻗﺸﻮﻥ ﺳﺮ ﺑﺮﺝ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺑﺸﻮﻥ ﻣﻴﺎﺩ ﻣﻦ ﻣﻴﺪﻭﻧﻢ ﻫﻤﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﮕﻴﺮاﻥ ﺩﻭﻟﺘﻲ اﻻﻥ ﻓﻘﻄ ﺧﺪا ﺧﺪا ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﺗﻌﻂﻴﻞ ﺑﺸﻪ
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      0 0
      بایدجلوی سفرهمه بخصوص کارمندهاگرفته بشه حتی اگه لازم شد متخلفین شلاق بخورن
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    0 0
    بابا چرا یکی نمیاد بررسی کن ببینه آمارای اینا چیه جریانش؟؟؟ قضیه موش آزمایشگاهی شدن ملت برای سازمان جهانی چیه؟؟ نکنه همینا آمار مارو بالا بردن.....یکی یه فکری بکنه خدا وکیلی معلومه که یه دسیسه ای هست این وسط...شک نکنید یه خبراییه والا
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 0
    شمارابخداقسم حالاکه اینقدردیرقراره محدودیتهای شدیدازاول اذراجرایی بشه نزارین هیچ کس سفربره جلوی ورودی وخروجی شهرهاروبگیرین وزندانی کنیدافرادمتخلف رو کادردرمان وبرخی ازمردم که رعایت میکنن کلافه شدن ازندانم کاری برخی ازمردم ودولت غیرمقتدر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس