حریرچی: همکاری مغازه‌ها برای تعطیلی در ساعت ۱۸ برای روز اول خوب بود

حریرچی گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مغازه‌ها در روز اول اجرای طرح ، همکاری خوبی داشته و ساعت ۱۸ تعطیل کردند.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی سه‌شنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به تشریح جزئیات طرح محله محور برای مقابله با کرونا پراخت و افزود: این میزان همکاری مغازه‌ها شروع خوبی برای روز اول بود و البته ناظران هم به تذکر و راهنمایی پرداختند اما همه باید مقید به اجرای این طرح باشند.

وی گفت: برای کنترل کرونا هرچه دیرتر اقدام‌های موثر را انجام دهیم، مشکلات طولانی‎تر می‎شود و اثرات منفی اقتصادی بیشتری در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

پزشکان متخصص در کرونا چه می‌کنند؟

در ماه‌های آینده شاهد کاهش قابل توجه بیماران کرونایی هستیم/ به هیچ شهروندی نمی‌گوییم تخت خالی نداریم

حریر چی با بیان این که در دوره اوج، اقدام‌های کوچک جواب نمی‎دهد، موثرترین اقدام را تعطیلی قاطع دو هفته‎ای دانست و گفت: در همین خصوص ۶۵ نفر از رییسان دانشگاه‌های علوم پزشکی به وزیر بهداشت نامه نوشتند و درخواست تعطیلی سراسری و قطعی حداقل ۲ هفته‌ای کرده اند که در این باره در جلسه قرارگاه هم بحث‌هایی شده است.

حریرچی در ادامه با بیان اینکه، یک هفته است که بیشتر از ۴۵۰ فوتی در روز بر اثر کرونا داریم، افزود: در این شرایط هرکسی تنها به منافع خود نگاه نکند چرا که باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم کرونا را مهار کنیم و ما در وزارت بهداشت بدون همکاری و مشارکت مردم و بقیه دستگاه‌ها هیچ کاری نمی‌توانیم از پیش ببریم.

معاون کل وزیر بهداشت تاکید کرد که اگر در فروردین ماه سال جاری موفقیت‌هایی داشتیم، علت آن همکاری مردم و همکاری بین بخشی در کل کشور بود.

حریرچی همچنین به بررسی طرح منع تردد از ساعت ۲۱ شب اشاره کرد و افزود: بحث‌های نهایی درباره ابعاد مختلف این طرح در جلسه شنبه آینده مطرح و تصمیم گیری نهایی در این باره در ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح محله محور، گفت: این طرح به صورت جاری و پیوسته اجرا می‌شود و مدام غربالگری می‌کنیم تا چنانکه وزیر بهداشت خواسته اند بتوانیم تا ۳ ماه میزان بستری‌ها را تا ۵۰ درصد و موارد سرپایی را تا ۳۰ درصد کاهش دهیم.

حریرچی در تشریح جزئیات طرح محله محور به مشارکت گسترده بسیج و نیروی انتظامی در این طرح اشاره کرد و افزود: سیاست این طرح، ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیر حضوری، شناسایی زودهنگام بیماری و پاسخ سریع به آن، قرنطینه خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض آسیب و مشارکت در درمان سرپایی است.

وی با بیان اینکه این طرح، محله محور و مبتنی بر هر خانه یک پایگاه سلامت است، گفت: تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده و هدفمند و هوشمند، قرنطینه خانگی و رهگیری هوشمند بیماران، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری هم از راهبردهای اجرای طرح محله محور است.

معاون کل وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه خبرهای خوبی از کشف واکسن کرونا و برخی از داروها داریم، افزود: اما همچنان تا اطلاع ثانوی هیچ راهی برای مقابله با کرونا جز فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی مرتب دست ها و زدن ماسک و قرنطینه برای جلوگیری از گسترش و پیشگیری از ابتلا به این بیماری نداریم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس