کد خبر 1141770
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
بورس نمایه

کارشناس بازار سرمایه معتقد است که هجوم هیجانی سهامداران، خروج موقتی پول از بازار سرمایه و تزریق بیش از حد نقدینگی نمی‌تواند شرایط غیر منطقی در این بازار ایجاد کند و به مدار طبیعی معاملات بازمی‌گردد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، عظیم ثابت به مقایسه بازدهی بورس طی چند ماه اخیر پرداخت و گفت: در چند ماه گذشته شاخص و سطح عمومی قیمت سهام کاهش یافته اما این به آن معنی نیست که سوددهی این بازار ناچیز شده است؛ چرا که بازارهای موازی با رکود بیش از حد و افت بازدهی ماهانه ثابت کردند که ثبات لحظه‌ای هم ندارند.

بیشتر بخوانید:

اصلاح بازار سهام به پایان رسید؟

 وی افزود: از ابتدای سال جاری، روند معاملات به گونه‌ای بود که کمی دور از انتظار و غیر قابل کنترل شد، به بیان دیگر روزانه حجم بالایی از نقدینگی به بازار تزریق می‌شد که باعث رشد قیمت سهام و ایجاد حباب قیمتی در برخی نمادها شد. به همین علت اصلاح قیمت و استراحت برای شاخص قابل پیش‌بینی بود و مسایل امروز بازار سرمایه اتفاق غیر مترقبه‌ای نیست.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: سوددهی منطقی یک ویژگی بارز سهام است اما اینکه نقدینگی بیشماری وارد بازار شود و قیمت گذاری سهام از مدار تحلیل خارج شود، خارج از چارچوب این بازار است. به همین علت بازار سرمایه دیر یا زود جریان طبیعی را در دست می گیرد.

وی اظهار کرد: البته رخداد های سیاسی هم  تاثیر مستقیم در جریان معاملات بازار سرمایه دارند اما انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مصادف شد با زمانی که قیمت ها در حالتی ارزنده قرار دارند و بازار را در شرایط هموار صعودی قرار خواهد داد، بنابراین شاید انتخابات را تنها یک شوک مقطعی بتوان نام گذاری کرد.

ثابت ادامه داد: بهتر است سهامداران با صبوری و سرمایه گذاری بلند مدت سرمایه گذاری را دنبال کنند نه معاملات لحظه ای. امید می رودکه به زودی گشایش های جدید اقتصادی را شاهد باشیم که نتیجه آن برقراری شرایط بهتر اقتصادی خواهد بود و بازار سرمایه هم یکی از ارکان اقتصاد است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: ریزش های اخیر تا حدودی حاکی از خروج نقدینگی از بازار است، اما به این معنی نیست که این نقدینگی وارد بازار دیگری شده باشد ، بلکه سهامداران هنوز هم منتظر شرایط بهتری هستند تا بار دیگر نقدینگی را وارد این بازار کنند.

شاخص بورس از سه ماه گذشته وارد مدار نزولی شد و روزهای نگران کننده ای را برای فعالان این بازار به ارمغان آورد.

اکنون با توجه به اصلاح‌های ایجاد شده در شاخص بورس کارشناسان امید بازگشت رونق را به این بازار داده‌اند و اعلام کرده‌اند: با توجه به افت پرشتابی که بورس در چند وقت اخیر تجربه کرده است اکنون بهترین فرصت برای ورود سهامداران به این بازار برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

منبع:بازار سرمایه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    45 0
    آقای کارشناس اینکه قیمت سهمی یک چهارم شده اصلاح تلقی میشه ؟ یا بالارفتن بورس دستکاری بوده یا پایین اومدنش یا هردو .
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    34 0
    بازار دستوری هست هیچ کارشناسی هم قادر به تحلیل بازار نیست،خواهشا امید واهی به مردم ندین
  • شاکری IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    26 1
    آنهای که این سهامها را خریدند چه گناهی کردند که قیمتها را پایین آوردید وسرمایه مردم را نابود کردید امروز همه شدن کارشناس ،کارنشناس
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      1 4
      قیمت ها برگشت به چیزی که باید باشه، این قیمت ها واقعی هستن. ترکیدن حباب و هشدار کارشناسان همین بود.
  • حمیدرضا IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    17 0
    دو ماهه میگی بهترین فرصته بورس مرده
  • FR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    11 0
    بورس اتفاقا خیلی هم منطقی و مطابق واقعیت های اقتصادی (افزایش نرخ دلار و تور حاد) جلو می رفت و تونسته بود دلار رو در کانال 18 تومنی مهارکنه و انتظارات تورمی رو تاحدی کاهش داده بود لیکن این کارشناسان آبکی و از همه چیز بی خبر باعث شدن قیمت ها تا بعضا 90 درصد سقوط واهی کنه از طرف دیگر دلار از 18 بره 33 و موج جدیدی فاز تورم شاهد بودیم بطوریکه خودور مسکن طلا در همین بازه ی که بورس رو بی جهت و البته عمدی ریزشی کردن، چندین برابر بره بالا و دود این بی تدبیری ها به چشم کل احاد جامعه بره
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    6 1
    لعنت به کسانی که با دروغ مردم را به بورس کشوندند. اگر بگویند رنگ آسمان آبی است باور نمی کنم. هزار افرین به چوپان دروغگو که تنها با یه دروغ گفتن ، سر وکله اش تو کتاب فارسی پایه دوم اومد اما حیف ازاین داسنان پند آموز که سال هاست برداشته شد شد.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    4 1
    بلااستثناء کارشناسان می گویند سهامداری کنید!! لابد تا ما این هشتاد درصد را بخوریم! بعد چند سال صبر کنید تا همه چیز صد برابر که شد، به اصل پول تون شاید برسید! چرا حتی وقتی بازار سی چهل درصد ریزش کرد، یک کارشناس تان هم نگفت که این ریزش تا دو برابر این هم محتمله!!؟؟ پس اینها کارشناس الکی اند!
  • کارشناس IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    2 1
    بورس تا 26 خرداد بالا میره و مردم 29 خرداد متوجه خواهند شد که 28 خرداد گذشته است. و این عواقب مردم است که انها را دچار حواس پرتی و فراموشی میکند
  • حسین IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    5 0
    این کارشناسان چند ماهه همین حرفها رو می زنن . آقا کارشناس بجای این مطالب لباس سیاه بپوش برو پیش آقایان مسوول بگو من به خاطر این مردم عزا دارم . بداد مردم برسین . تمام ابزارها برای کنترل افزایش وحشتناک شاخص و بعد کاهش بی ترمز اون دست مسوولان محترم هست اما استفاده نمی کنن . از اواسط مرداد می گن "شاخص کمی اصلاح نیاز داره " - می گن " بورس اصلا حباب نداره " این جملات و جملاتی از این دست رو مسوولان محترم در رسانه ها گفتن . اسم این کارها رو ما می گیم " دروغگویی " .
  • FR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    4 0
    چرا حتی وقتی بازار سی چهل درصد ریزش کرد، یک کارشناس تان هم نگفت که این ریزش تا دو برابر این هم محتمله!!؟؟ یعنی حتی یک کارشناس واقعی نبود!؟؟
    • حسین IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      4 0
      کارشناسشون اون موقع هنوز کارشناسیشو نگرفته بود!!!!
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    4 1
    بورس راهگشای تولید را نجات دهید
  • معمولی IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    8 0
    العان نزدیک ب چهار ماه است که هر روز وعدها وامید های الکی میدهند‌..اونقدر گفتن از فردا وازاین هفته واز آخر یا اول این ماه واون ماه که العان ۷۰ درصد از اصل پولم ب فنا رفت‌..همه چیز ده برابر شد ولی سهام شرکت وکارخانجات چندین برابر برعکس ارزان شد‌..
  • معترض IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    جم کنید این مسخره بازی شما فکر میکن مردم ،،،،، که هرچی میرسه میان میگین چنات بی سواد جم کردین پول می‌دین بیان این اراجیف تحویل بدن اینقدر این دولت کارشناس تحلیگران رسانه به مردم گفتن که دیگه کسی به این حرفها گوش نمیکند اگر می‌دونم
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    چند تا از این مسئولان اقتصادی دولت، سازمان بورس و حقوقی های فاسد رو محاکمه کنید، همه چیز درست می شود. موضوع اینکه که در کشور ما این فاسدان هیچ ترسی از عواقب جرمهایشان ندارند. قوه قضائیه کجایی؟
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    فاتح خواندم به بورستون پالایش قراربودبا۳۰درصدتخفیف بازبشه ولی ازاصل پولمون هم کم کردن نفرین بهادمهای دروغ گوچطورروشون میشه هروزدارن دورغ میگن خدالعنت کنه شمارو
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    دو روز مثبت میشه دوباره یکماه قرمز میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس