بورس نمایه

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خواست تا سهامداران حقوقی را که بازارگردانی نمی‌کنند به قوه قضاییه و مجلس معرفی کند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، محسن علیزاده با انتقاد از شورای عالی بورس مبنی بر اثر تصمیم‌گیری نامتناسب این شورا با روند کنونی بورس گفت: برای نجات بازار سرمایه از این وضعیت نیاز به اتخاذ تصمیماتی منطقی، علمی، عقلایی و سریع وجود دارد و گرفتن تصمیم‌هایی برای بهبود شرایط آینده بورس به درد نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید:

تدابیر سازمان بورس فاجعه‌بار است

وی افزود: همچنین سازمان بورس از ابزارهای قانونی که قانون‌گذار در اختیار قرار داده در زمان مناسب و به نحو مطلوب استفاده نکرد و دامنه نوسان و حجم مبنا را در زمان مناسب تغییر نداد. این اقدام سازمان به استناد دستورالعمل اخیر رئیس قوه قضائیه ترک فعل محسوب شده و عامل ترک فعل هم در سطوح مدیریتی و مسئولان باید مجازات شود.

سازمان بورس در زمان مناسب از ابزارهای قانونی برای بازارگردانی استفاده نکرد

این نماینده مجلس توضیح داد: از دست رفتن سرمایه‌های مردم در شرایط فعلی بورس به دلیل آن است که رئیس سازمان در زمان مناسب جرات و جسارت استفاده از ابزارهای لازم و قانونی در اختیار را نداشت، بنابراین باید اکنون برای جلوگیری از آسیب بیشتر به بازار سرمایه وارد عمل شود. به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس نامه‌ای را تنظیم و طی آن از رئیس سازمان بورس درخواست کردم اقدامات سهامداران حقوقی را پس از الزام آنها به بازار گردانی اعلام کند.

علیزاده عنوان کرد: در شورای عالی بورس مصوب شد تا همه سهامداران حقوقی ملزم به بازارگردانی شوند اما اکنون شاهدیم بسیاری از سهامداران عمده و حقوقی این کار را انجام نداده‌اند و طبق دستورالعمل اخیر رئیس دستگاه قضا این افراد متخلف بوده و سازمان بورس باید فهرست آنها را به مجلس ارائه کند تا بعد از بررسی به قوه قضاییه ارسال شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس