پرونده موسوی لاری

با وجود پروژه‌های معطل مانده‌ای مانند امتداد اتوبان یادگار امام، ساماندهی بافت فرسوده فرودگاه مهرآباد، مشکلات فراوان ترافیکی در منطقه ۹، موسوی لاری مشغول نقاشی کوچه‌های این منطقه است.

سرویس سیاست مشرق -  هفته گذشته، شهرداری منطقه ۹ تهران با سکانداری «سید مصطفی موسوی لاری» در مقام  شهردار این منطقه، اقدام به افتتاح پروژه‌ای تحت عنوان کوچه رنگی کرد.

در نخستین گام از این پروژه در منطقه ۹ ، کوچه خسرو قدیانی در محله دستغیب به صورت کامل رنگ آمیزی شد. این پروژه بر اساس اظهارات پیروزحناچی در این محله به صورت آزمایشی اجرا شده و شهروندان، اغلب کودکان و نوجوانان، خودشان اقدام به انجام این کار کرده‌اند و شهرداری تهران نقش تسهیل کننده را بر عهده دارد.

«سید مصطفی موسوی لاری» شهردار منطقه ۹ در آیین رونمایی از کوچه رنگی در دوران پاندمی

کوچه رنگی پروژه‌ای است که در غالب پروژه محله رنگی (دوستی) در منطقه ۹ اجرا شده و طبق برنامه قرار است کوچه های دیگری در این محل نیز رنگ آمیزی شود. در این پروژه که با هدف دوستی در محلات پرخطر دنبال می‌شود، ابتدا دیوارهای سیمانی کهنه تعمیر و به رنگی در می‌آیند که اهالی محل آن را انتخاب کرده‌اند و پس از آن کودکان و نوجوانان محل می‌توانند کف آسفالت کوچه را هم بر اساس طرح هایی که انتخاب شده رنگ آمیزی کنند.

در حاشیه بازدید شهردار تهران و شهردار منطقه ۹ کودکان سطل به دست در حال رنگ آمیزی کف کوچه بودند. این پروژه نیز با طراحی رسانه‌ای شهرداری منطقه ۹ در رسانه‌های مختلفی پوشش داده شد و اظهارات موسوی لاری به صورت وسیع در مورد این پروژه در رسانه‌ها منتشر شد.

دانلود ویدئو

موسوی لاری شهردار منطقه ۹ درباره این طرح گفته است:

رنگ تاثیر زیادی در روحیه مردم دارد که در دنیای مدرن تا حدودی استفاده از رنگ‌های شاد از زندگی مردم دور شده است گرچه لباس‌های مردم قدیم ایران عمدتا رنگی بود ولی در دوره جدید لباس‌ها یکدست شده است.

موسوی لاری در افتتاح این پروژه افزود: استفاده از رنگ در معابر شهری قبلا هم در ایران و سایر کشورها بارها انجام شده است و  شهر را به نوعی زیبا کرده‌اند. ما در بافت‌های فرسوده و قدیمی با  مشکل نما بیشتر مواجه هستیم ساختمان‌های جدید نمای بهتری دارند اما در بافت‌های قدیمی نماهایی ساده هستند که فکر می کنم حق مردم که در این بافت ها زندگی می کنند فضای شاد است.

اما آقازاده وزیر کشور دولت اصلاحات با دعوت شهردار و رئیس دفترش فقط به رنگ کردن یه کوچه بسنده کردند. سوال اینجاست چرا امروز شهردار منطقه ۹ با همه این مشکلات پیش رو به نقاشی کردن غیر استاندارد یه کوچه بسنده می‌کند.اما سوال اساسی اینجاست که با توجه با بافت فرسوده این منطقه، آیا ماموریت اصلی شهرداری رنگ آمیزی دیوارهاست یا باید شهردار منطقه ۹  با توجه به فرسوده بودن و خطرات احتمالی در صورت وقوع حوادث طبیعی آن، برنامه بلند مدت بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را فراهم آورد؟

یکی از دیگر از مشکلات حاد منطقه ۹ تهران آسیب‌های اجتماعی و نرخ بالای برخی ناهنجاری‌ها از جمله معتادان است که در منطقه ۹ تهران پراکنده هستند و سال گذشته زمستان بسیار سختی را پشت سرگذاشتند و در مقایسه با سال‌های قبل هیچ پیگیری خاصی از سوی شهرداری منطقه ۹ برای ساماندهی و مدیریت فصل سرد سال صورت نپذیرفت.

هنوز از یاد نبرده‌ایم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری، شهرداری تهران علاوه‌بر گرمخانه های ثابت در نقاط مختلف شهر تهران و ارائه سرویس ایاب و ذهاب به افراد کارتن‌خواب، گرمخانه‌های سیار را هم برای معتادانی که علاقه‌ای به حضور در سوله‌های گرمخانه‌ شهرداری نداشتند، فراهم می‌کرد.

ظاهرا پروژه‌های معطل مانده‌ای مانند امتداد اتوبان یادگار امام، ساماندهی بافت فرسوده فرودگاه مهرآباد، مشکلات فراوان ترافیکی که در این منطقه وجود دارد از اولویت‌های شهرداری این منطقه نیست، در عوض پروژه رنگ‌کردن کوچه‌های فرعی این بافت‌ پرمعضل، می‌تواند بسیاری از ضعف‌های عملکرد شهرداری تهران را رفع و رجوع کند.

اما آقازاده وزیر کشور دولت اصلاحات با دعوت شهردار و رئیس دفترش فقط به رنگ کردن یه کوچه بسنده کردند.

در روزهایی که کرونا صدها نفر از هموطنان ما را به کام مرگ می‌کشاند اجرای این پروژه از کدام اولویت‌بندی در مدیریت شهری پیروی می‌کند؟ چنین پروژه‌های سطحی صرفا یک شوء سیاسی تمام عیار در مسیر  تقویت جایگاه مناصب سیاسی است.

آیا درشرایطی که هر روز مقررات مقابله با کرونا تشدید می‌شود، جمع کردن عده‌ای از شهروندان و علی الخصوص کودکان برای برگزاری چنین مراسمی ضروری است؟

چنین اقدامی از سوی شهرداری منطقه ۹ تهران از سوی کاربران فضای مجازی هم مورد انتقاد قرار گرفته است.

امیررضا نظری در توییت خود نقد تطبیقی قابل اعتنایی را مطرح می‌کند و وقتی عملکردها مورد قیاس قرار می‌گیرد و به پست‌های آقازاده وزیر دولت اصلاحات مراجعه می‌کنیم نکات قابل تاملی را می‌توان بررسی کرد.

اما در شیوه مدیریت‌ اصلاح‌طلبان و چهره‌هایی نظیر موسوی لاری، بدلیل نبود عملکرد مناسب در کارنامه فعالیت‌های مدیریتی‌شان، بهترین دفاع حمله به مدیران سابق است که اتفاقا به کار جهادی و شبانه روزی شناخته‌ می شوند و در واقع امثال موسوی لاری اکنون در بهترین حالت می‌توانند نگهبان زیرساخت‌هایی باشند که در آن دوره در پایتخت ایجاد شده است.

هنرپیشه مشهور هندی: تهران از «میلان» هم زیباتر شده است

شهردار منطقه 9 همچنین در پست اینستاگرامی خود با انتشار ویدئوهای خاص و با استفاده کلید واژه‌هایی آشنا، سعی در اتهام‌زنی به شهردار اسبق تهران دارد.

اما باید از آقازاده وزیر کشور اصلاحات این سوال اساسی را مطرح کرد که صرف نظر از فعالیت های "مجازی" ایشان، وی در قامت یک مدیر شهری دقیقا چه کارنامه "واقعی" و میدانی دارد که بتوان آن را ارزیابی و ارزش‌گذاری کرد؟

آیا رنگ کردن بافت‌های فرسوده که هر لحظه جان ساکنان آن را تهدید می‌کند، همراه با تبلیغات رسانه‌ای، دستاورد مدیریتی و عملیاتی و اصلا موفقیتی حساب می‌شود که برای اعتبار بخشی به آن ، از پیروز حناچی شهردار تهران برای رونمایی دعوت می‌کند؟
 

شاید بعد از رنگ کردن کوچه‌ها، جدی‌ترین کارنامه موسوی لاری،‌ انتشار چنین جملات کم‌مایه و بی‌ارزشی در فضای مجازی باشد!

موسوی لاری و دیگر مدیران شهری همفکر وی اگر قصدی برای تبلیغات رسانه‌ای دارند، بهتر نیست پروژه‌های بنیادی و بلند مدتی را برای زیباسازی شهر تهران تعریف کنند. آیا سامان‌دهی دستفروشان محدوده میدان آزادی و اجرای طرح‌های خلاقانه نمی‌تواند روش زیبایی برای سامان‌دهی حجم وسیعی از این زحمتکشان در میدان آزادی باشد؟

موسوی لاری در تخریب و حمله به مدیریت سابق شهر تهران سال‌هاست که تلاش می‌کند

سید مصطفی موسوی لاری پس از حادثه تلخ پلاسکو  قالیباف را بارها به باد انتقاد  گرفت و عدم رسیدگی به ایمن سازی سازه‌های شهری را صرفا به عنوان دستاویزی برای حمله به شهردار وقت تهران استفاده کرد، اما حالا  در مقام شهردار منطقه ۹ تهران با پشتوانه سیاسی پدرش و بدون فعالیت اجرایی مستندِ مرتبط در مقام شهردار منطقه پر خطر 9 تهران، برگزیده شده و بافت‌های فرسوده را صرفا بزک می‌کند.

ریزش پلاسکو دستاویزی برای تسویه حساب با شهردار وقت تهران توسط سید مصطفی موسوی لاری

مصطفی موسوی لاری یکی از آقازاده‌های پرحاشیه سیاسی کشور است که به این بهانه قصد واکاوی حواشی مرتبط با وی را داریم. بازگشایی پرونده حواشی آقازاده‌های اصلاح طلبی نظیر او آگاهی عمومی را نسبت به تمامیت خواهی جریان اصلاحات افزایش می‌دهد.

 سید مصطفی موسوی لاری آقازاده پرحاشیه

دو روز پس از افتتاح پر حاشیه زیرگذر استاد معین در محدوده منطقه ۹ شهرداری، شهردار تهران علی مفاخریان شهردار این منطقه را برکنار می کند و سید مصطفی موسوی لاری را به عنوان سرپرست شهرداری منطقه ۹ جایگزین او می کند.

به گفته یکی از مدیران شهرداری او با ۲ سال سابقه کار در حوزه مدیرکل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران انتخاب می‌شود. نکته جالب اینجاست که قبل از ورود مصطفی موسوی لاری به شهرداری، وی رئیس هیئت مدیره شرکت سولیران بوده است.


 

بیشتر بخوانید:

آقازاده موسوی لاری و همسرش در سوئد چه می‌کنند؟ +تصاویر

یکی از مصادیق به‌کارگیری ژن‌های خوب در بدنه اجرایی کشور

در جریان انتقادات افکار عمومی از حمیدرضا عارف برای استفاده از واژه «ژن خوب»، «سید مصطفی موسوی لاری»  درحمایت از همتای آقازاده‌ها خویش وارد گود شد و در پُستی اینستاگرامی، منتقدان حمیدرضا عارف را به «کفتار» و مردم را به «گاو» تشبیه کرد!  که موج بزرگی از سرزنش و واکنش‌های منفی مجازی را در پی داشت.

وی در این پست جنجالی نوشته بود: «مرگ شیرشاه یکی از مشهورترین سکانس‌های مرگ در فیلم‌های دنیاست، اما یک نکته آن برای من خیلی جذاب است. اگر درست خاطرم مانده باشد کفتارها چند گاو وحشی را می‌ترسانند و ناگهان تمام گاوها شروع به دویدن می‌کنند. این در حالی است که اکثر گاوها اصلاً نمی‌دانند موضوع از چه قرار است، یعنی نمی‌دانند از چه می‌گریزند و حال به کدام هدف می‌دوند. فقط همراه با بقیه می‌دوند و در این میان شاه محبوب خود را می‌کشند!

خبرگزاری آنا در گزارشی مبسوط درباره انتصاب سید مصطفی موسوی لاری نوشت:  پدر سید مصطفی موسوی لاری، سید عبدالواحد موسوی لاری، در کارنامه خود تصدی پست وزارت کشور در دولت خاتمی(پس از استیضاح عبدالله نوری)، نمایندگی مردم شهرستان لار در مجلس اول، نمایندگی مردم تهران در مجلس سوم و همچنین معاونت حقوقی پارلمانی سید محمد خاتمی را دارد و همواره نقش واسطه میان اصلاح‌طلبان با سایر جریانات را بر عهده داشته و کوشیده تا حلقه وصل گروه‌های اصلاح‌طلب نیز باشد و البته در لیست بندی انتخاباتی اصلاح طلبان نقش بسزایی ایفا می‌کند.

البته این حلقه وصل اصلاح‌طلب همچنان در پشت پرده صحنه سیاسی و اقتصادی کشور و انتصابات ایفای نقش می‌کند و طبیعی است که فرزند او نیز از سفره انتصابات جریان اصلاح‌طلب بی بهره نماند! این قبیل تقسیم پست‌ها در میان ژن‌های خوب و وابستگان به مدیران جدید شهری و اصلاح‌طلبان نامدار در چند سال اخیر بسیار دیده شده و به نظر می‌رسد شورای شهر با تکرار شعار شفافیت و منع استخدام خویشاوندان مدیران در شهرداری تنها به دنبال آدرس غلط دادن به مخاطبان و افکار عمومی است.

عکس با رئیس دولت اصلاحات معجزه می‌کند

با مشخص شدن سوابق مدیرانی نظیر سید مصطفی موسوی لاری، افکار عمومی این سئوال برایشان پیش می‌آید که این جوان ۳۶ ساله بر اساس کفایت فردی موفق شده به مقام شهرداری منطقه ۹ تهران برسد، یا اینکه ویژگی‌های خاصی همچون آقازادگی کافی است؟

به هر حال بر اساس رهنمود «شیرشاهی» موسوی لاری در حمایت از ژن خوب، حمیدرضا عارف، سایرین (منتقدان) گاو و کفتار هستند و آقازاده‌های اصلاح طلب خاص خلقتی ویژه داشته‌اند.  

از سویی باید اذعان داشت، جوان‌گرایی در کارزار مدیریتی کشور امر پسندیده‌ای است اما جوان جویای کار با حداقل تحصیلات کارشناسی و رفتن به دوران سربازی به صورت معمول به سن ۲۵ سالگی می‌رسد. در صورت عدم اسنپ بک به اسنپ و تپسی، اگر در اداره‌ای دولتی به عنوان یک مدیر کوچک با حداقل سابقه ۱۵ سال برگزیده شود، تقریبا با عبور از مرز ۴۰ سالگی می‌تواند مدیر یک واحد کوچک دولتی شود. چگونه است که آقازاده موسوی لاری همزمان با ورود به ۳۰ سالگی مدیر، رئیس هیئت مدیره یکی از شرکت‌های سرشناس دولتی بوده‌اند؟

در این مسیر غیر از آقازادگی و منتسب بودن به جریان اصلاحات چند ویژگی دیگر حائز اهمیت است. نخستین ویژگی بیعت مکرر با رئیس دولت اصلاحات است و شرط ویژه آن داشتن این بیعت از دوران کودکی است.

بیشتر بخوانید:

طباطبایی: خاتمی تبدیل به چاهِ نفت اصلاح طلبان شده است

آنچه در پی خواهد آمد یکی از روش های رسیدن به کرسی‌های مدیریتی در جریان اصلاحات به روایت تصاویر است:

 بیعت از دوران کودکی و نوجوانی با رئیس دولت اصلاحات به روایت سید مصطفی موسوی لاری
التزام و بیعت تصویری و اینستاگرامی فرزندان با رئیس دولت اصلاحات
همراهی با لیدر اصلاحات در بنیاد باران

همراهی با عناصر فتنه 88 نیز از دیگر سوابق آقازاده اصلاحات است
حمایت از سران فتنه 88
اعلام اتحاد با توده مخالف اصلاح طلبان تندرو
زیر سوال بردن اقدام دانشجویان خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا
تخریب چهره های سیاسی جناح رقیب
حمایت از دولت و کاندایدای مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات
حضور میدانی و انتخاباتی برای پیروز شدن گفتمان تدبیر و امید  در دو انتخابات اخیر
حمایت و تبلیغ لیست جوانان اصلاح طلب که سید عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات (پدر سید مصطفی)   در طراحی و انتخاب آن سهم داشته است.

عکس آخر در واقع پازل‌های رشد و نمو آقازاده برای منصوب شدن در مقام شهرداری منطقه ۹ و شایعه شهردار شدن سید مصطفی موسوی لاری پس از انتخابات ۱۴۰۰ را پررنگ تر می‌کند. اما برای مدیر شدن در سیستم اصلاح طلبان الزامات دیگری در کارنامه افراد باشد.  

موضع گیری در مقابل رهبر انقلاب پس از انتخابات ۸۸

پس از فتنه ۸۸ و انتشار نامه‌های سریالی محمد نوری زاد، سید مصطفی موسوی لاری در همراهی با این جریان، در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۹۰ نامه‌ای را به محمد نوری زاد منتشر می‌کند که متن این نامه همچنان در وبلاگ نوری زاد با امضای موسوی لاری قابل دسترسی است و از زمان انتشار تاکنون، نگارش این نامه توسط او تکذیب نشده است.

با یک جستجوی اینترنتی متن این نامه را می‌توان مشاهده کرد. در سراسر این نامه موسوی لاری با چند طعنه زیرکانه، مصدایقی را عنوان می‌کند که باید توسط شهردار تهران مورد بررسی قرار گیرد. آیا حراست شهرداری تهران برای تایید سکانداری شهرداری منطقه ۹ تهران متن و محتوای این نامه را در اختیار شهردار محترم تهران قرار داده است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 74
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • DE ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    90 2
    آفرین از اینگونه کارها بیشتر ارائه کنید.
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      14 1
      باز هم حذف نام شهید در معابر و همین کوچه شهید قدیانی
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      7 0
      درود بر دکتر قالیباف عزیز . خلایق هرچه لایق. آهای مردم تهران بکشین این نتیجه رای دادن خودتونه. خوب شد حالا؟> کیف کردین؟ حالا 1 سال دیگه مونده . کیف کنین بکشین از کرونا از بوی گند از مصیبت های اتوبوس داغون از متروی تا ساعت 6 . خود کرده را تدبیر نیست . بای بایییییییییییی
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      7 0
      شکر خدا هرچه گفتند به سرشان امد اگر قالیباف را با پلاسکویی نواختند که نقشی در ان نداشت چندماه بعد در سرزمین ملکه اربابشان برج گرینفل سوخت با 80 کشته و بعد از ان قطار تبریز زایران امام ریوف را سوزاند که خوب البته بیمه بودند!!!!! از دلار 5 تومانی امدن ریسی و 32 تومانی حسن و اسحاق هم نمیگوییم
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      5 0
      از دیوار سفارت که عبدی و ابتکار و خویینی بالا رفتن در ضمن این گوگولی چرا از نجفی قاتل چیزی ننوشته ؟
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    81 24
    انحطاط یعنی از قالیباف برسی به حناچی /// این تقصیر خود مردم تهرانه که توهم عقلانیت زدند و کورکورانه پشت سید فتنه تکرار کردند
    • سرباز IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      42 1
      اگه الان مردم تهران نصف فوتی های کرونا رو تشکیل میدن بیشترش به خاطر متروهای کم و اتوبوس های فرسوده هست.
    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      31 4
      یه جایی خوندم که 70 درصد مردم تهران ماهواره دارند، انتظار داری حاصل رایشون چیزی بهتر از اصلاحطلبها و لیست امید و شورای شهر عقده ای اصلاحطلب بشه؟ چرا قانون ممنوعیت ماهواره در تهران هیچوقت درست اجرا نشد؟
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      30 23
      سرطان اصلاحات؟
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    58 33
    عجب احمقیه!اگه راست میگه بره خونه و کوچه خودشون رنگ کنه.
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      8 0
      میخوام بدونم خدمت سربازی را در چه سالی و در چه نقطه ای گذرونده این اقازاده ؟
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    71 26
    ننگ بر این جماعت افساد طلبکار ،جای اینها در زندان است نه پستهای مدیریتی حساس که به زندگی مردم و کشور گند بزنند
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      4 0
      بعد از اولین فتنه در سال 78 و کوی دانشگاه که باباش و تاج زاده هم نقش اصلی را داشتند باید با اینها به روش امام و خلخالی و اردوغان رفتار میشد تا الان مار نخورند و افعی شوند هنوز هم دیر نیست
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    46 8
    یه ‌گزارش هم از آقازاده وزیر فعلی کشور که در وزارت اقتصاد و قبل از آن در وزارت کشور بابایی تشریف داشتن تهیه نمایید..
    • IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      16 11
      نه دیگه. نمیشه. باید حداقل ۵ سال بگذره بعد
  • ڪیان IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    32 0
    بهرچی بگی میخوره إلی آقازاده !
  • علی IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    29 16
    چه بر سر ملت و مملکت امده خدا داند ایا با این همه فساد و ظلم نباید بلا ظاهر شود خدا خودش به حق شهدا و مظلومان ریشه این افراد را نابود سازد
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      23 1
      در رای دادن دقت کنیم!
  • DE ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    30 5
    اینا تاکنون در گول زدن مردم ایران یگانه بوده اند. عقل خیلیا درچشمشونه .سی سال بااین حیلها حکومت وایرانو به وابسته ترین کشور ازنظر صنعتی کردند.ایرانیکه برای 40 کیلو پودر نیکل باید له له بزنه وبا چندین واسطه بصد برابر قیمت بدست بیاره وطرفو 5 سال زندان بدن .درحالیکه معادن باارزشمون بدون استفاده مونده.هردولتیکه ملت ایرانو بیشترتحت فشارمعیشتی قراربده.وروز بروز وابسته تر ومصرف کنندهتر وواردکننده تر حتی دسته بیلو .چوببستنیو زین اسبو.خلال دندانوووووووووو کنه .درنزد کدخداعزیزتره وبا رنگ کردن 4 تاکوچه تبلیغ انتخاباتی. حتی بدون ساختن یه خانه مسکونی ویا اتمام یه دونه پروژه ناتمام عمرانی در8 سال.
  • IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    21 5
    در برخی روستا های خارج هم چنین کارهایی میشود ولی روی دیوار خانه ها را رنگ میکنند نه کف کوچه ها را که با اولین بارش یا عبور مردم ، موتور و خودرو از بین برود! زمان کرباسچی کرکره مغازه ها را به صورت مورب زرد و سفید بعد آبی و سفید رنگ کردند و بعد رها کردند ! سازمان زیبا سازی شهرداری یکی از بخور بخورترین جاهاست که عده ای به ثروت میلیاردی رسیده اند. وقتی قانون مدون و بازرسی نباشد هر کس به خود حق میدهد باب میلش رفتار کند. حناچی طبق دستور با اصلاح طلبان و کارگزاران ائتلاف کرده تا هر چه بیشتر در مراکز مختلف نفوذ و زمینه را برای به قدرت رساندنشان هموار کند. قبل از شهردار شدنش شبکه شان انتقادهای زیادی از شهرداری میکرد ولی الان کلمه ای بد گویی نمیکند چون عامل خودشان سر کاراست.
  • محمد رضا برقی IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    14 0
    لطف کنید تحقیق کنید رنگهای این پروژه از کدام فروشگاه یا کارخانه وبا چه قیمتی خریداری شده به چه میزان وبا چه کیفیتی متوجه ضرورت انجام این چنین پروژه هایی خواهید شد اول هم از یک محله فقیر نشین شروع کرده اند چون به دنبال رای جنوب شهری هایی هستن که همیشه پای صندوق رای حاضرند
  • محمد IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    13 0
    فقط میتونم بگم لعنت الله علی القوم الظالمین ، انشالله خدا خودش سزاشون رو بده
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 12
    اتفاقا کار طرح خوبیه ، کوچه های مناطق محروم خیلی گرفته هستش حداقل با این کار یه مقدار جذاب وشاد میشه ، توی کشورهای دیگه هم برا جذب توریست همین کارو میکنن ،
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      3 0
      به این دلیل که کوچه های غیر محروم بالا با ساکنینی امثال لاری حق اونها رو خوردند و حالا هم رنگشون میکنند تا دهانشون را ببندند
  • حافظ IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 5
    پسر صادق محصولی وزیر کشور دولت نظرم تو نظرت کجاست
  • مهدی IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 0
    تا بوده ، گهی پشت به زینو گهی زین به پشت. قدرت شیرینه . بیچاره مردم ساده.
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 4
    متاسفم که آقازادها اینگونه جولان میدن به نظرم طرح شاد و خوبیه و باید تو محله های بیشتری اجرا بشه ولی اینکه شهردار ابر شهر تهران که در سالهای اخیر پروژه هایش جوایز جهانی رو درو کردند باید شان خودشو بدونه و برای افتتاح تنها و تنها یک کوچه نره باز اگه تمامی کوچه های بافت فرسوده تهران بود و شکل جامع میگرفت رفتن درست بود
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    10 1
    من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق وقتی زحمت کشانی مثل قالیباف در مناظرات انتخاباتی به تحقیر شهردار سازه نام و متهم به شهر فروشی می شوند بدیهی هست بر بیت المال مسلط می شوند که اعتقادی به کار کردن ندارند و تنها هنرشان زیر سوال بردن خدمات گذشته هست. این ها که از اول خودشان را معرفی کردند و سوابقشان معلوم بود مردم باید چشمشان را باز می کردند و انتخاب درست می کردند.
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 0
    یکی از مشکلات کشور ما این هست که موقع نقد کردن به جای زیر سوال بردن اشتباهات می آیند خدمات را زیر سوال می برند. می گویند بهتر بود به جای این کار آن کار را می کردیم و فقط جوانب منفی پیشرفت را می بینند. روی همین مسئله شد که ساخت بزرگ راه های متعدد از دستور کار شهرداری خارج شد.
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    7 0
    همه اصلاحاتی ها فقط بخاطر پست می جنگند وگرنه پسر موسوی لاری چه به این جایگاه
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    9 0
    چرا احمق زاده را آقا زاده میگید4738
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    9 0
    خدا از سرشون نگذره
  • AT ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 17
    مردم نان ندارند بخورند اونوقت شما بودجه های دفاعی کشور رو خرج تهیه نوشتن این مزخرفات میکنید؟
    • LB ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      7 0
      نان هست اینترنت هم هست، آدرس غلط دادن هم کار امثال شماها است!
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
      1 0
      چه تامین امنیتی از این بالاتر که مردم دوست را از دشمن بشناسند و طرف سوگولیهای امریکا و اسراییل و انگلیس نروند تا تنها بمانند ؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    10 0
    رنگ کردن مردم یعنی همین! خدایا به عظمتت که همه مقام و عظمت و ریاست و مالکیت از آنِ توست، پست و مقام طلبان را که به هم حیله ای به دنبال آن هستند، خار و ذلیل بگردان!
  • حامد IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    10 0
    این که مشخصه تمام این کارها رو برای پست و مقام و مال دنیا انجام داده الان هم شهردار شده
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    8 0
    شهر تهران شهر بی کلانتره ..رهای رها ..اونوقت اینها دیوار رنگ می کنن ..
  • avdt IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    10 0
    پست های دولتی را بین خودشان تقسیم کرده اند!!.
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    7 0
    اصلاح طلبا همشون بیکارن این از بیکاریه!
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    9 0
    متاسفانه هم در متن شما و هم در کلیپ آمده که کوچه خسرو قدیانی. لطفا حواستان باشد که کلمه شهید را فراموش نکنید. شهید خسرو قدیانی
  • امیر IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    12 0
    اف بر اصلاح طلبان....
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 0
    حالا بگذریم که این جریان چقدر از نعمت خدادی ( رو ) برخوردار هستند. ولی این رنگ‌ها دوماه دیگه که با تابش آفتاب و بارندگی فرسوده بشن ، تصور کنید ظاهر کثیف کوچه ها رو چجوری باید تحمل کرد؟؟؟
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    6 0
    اینا همینقدر بیشتر نیستند. بی خودی بزرگشون کردند
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 0
    به به ! ، چه نقاشی ! با قلم و قوطی رنگ !، آسمان و زمین رو رنگ می کنه ! درو دیوار رو رنگ می کنه ! ، شهر مُهر رو رنگ می کنه ! شهرستان لار رو رنگ می کنه !، شهر به شهر رو رنگ می کنه ! ، دماوند رو رنگ می کنه !، خیابانهای تهرون رو رنگ می کنه !، کوچه ها رو رنگ می کنه !، از اینجا تا سوئيس رو رنگ می کنه !، آدم ها رو رنگ می کنه! ، سبز و بنفش و سیاه !، به به ! چه هفت رنگی ! ، به رنگ رنگین کمون!، فقط با یه قوطی رنگ ، بی رنگ و ریایی رو هم رنگ می کنه . ننگ رو هم می خواد با رنگ پاک کنه !، تکرار می کنم!، تکرار می کنی ! ، تکرار می کنید !، به به !، چه نقاشی !!!.
  • US ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    6 0
    مگر ایشان سابقه کار یا تجربه دارد که شهردار شده کسی دیگر نیست ما خیلی کسانی را داریم که درجنگ مهندسی کردن چرا از این ها استفاده نمیکند
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 0
    تنها چیزی که در منطقه 9 وجود نداره مدیریت شهرداری این منطقه است به حال خودش رها شده هرکسی هرکاری دلش بخواد می کنه شکایت هم می کنی یه جوری از سر خودشون رفع می کنند ما که در این منطقه زندگی می کنیم واقعا خسته شدیم
  • آجرلو IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 0
    محله از پایبست ویران است؛ لاری در پی نقش دیوار است.
  • محمدصادق اجاقی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    7 0
    بچه بازی آقای موسوی لاری شهردار منطقه ۹واقعا شرم آوره.
  • کسمزان IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 2
    قشنگه تنوع
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 0
    دارند مردما رنگ میکنند خدا پدر بیامرز مردم نون ندارند بخورند کوچه رنگی میخاند چکار برو جنساارزون کن دزدا بنداز زندان رفاه بوجود بیا اینجوری مردما رنگ نکن گردن کلفتارا ننداز بجون یه بیکار سبزی فروش ودستفروش خدا ازت نگزرد اگه دستفروشا ازاد باشند هم بیکار نیستند هم کمی ارزونتر ودرب خونه توکوچه وخیابون از ترافیک جلوگیری میشه یه کاری کن خدارا خوش بیاد
  • امید IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    6 0
    وقتی پستهایِ مهم دولتی رابجایِ اینکه به اشخاصی که در امور مربوطه سرآمد باشند با پارتی بازی به یکسری بچه ئ بی لیاقت میدهند وضعیت کشور همین است که میبینید.تا کِی باید شاهد این جور حماقتها باشیم.فقط خدا به دادِ ملت ایران برسد با این افساد طلبها.....
  • CA ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 0
    چون درک لیبرال از همه چیز روانی هست میگویند اگه از نظر روانی کار کنیم حتی مردم با باد هوا هم زنده میمونند و همه چیز خوب پیش خواهد رفت! این در واقع رنگ کردن مغز مردم هست. من نمیگم از نظر روانی نبیاستی کار بشه ولی به چه قیمتی. مردم امکانات میخوان یک دولت و مجلس و شورا و شهرداری کارآمد بدون رانت و دزدی میخوان. یک روش زندگی هوشمند نیاز به مدیریت کارآمد داره و این کارآمدی نیاز به یک پارچگی داره که بخشی از آن نوازش روانی هست. در صورتی که آموزش مناسب وجود داشته باشد و اطلاع رسانی واقعی انجام گردد دیگر به نوازش روانی نخواهد بود.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    7 0
    خداوند سرنوشت هر قومی رابه دست خود انها داده است وقتی تمام مشکلات ما شد ورزشگاه رفتن زنان و........این چیزها عادی است مرگ بر اصلاحات
  • رضا بنانی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 7
    ‌چرا‌دست‌‌از‌‌لجاجت‌علیه‌جریان‌مخالف‌خود‌بر‌نمی‌دارید.زمانی‌همه‌جرطان‌اصول‌گرا.در‌مورد‌عملکرد‌احمدی‌نژاد‌روزه‌طکوت‌گرفته‌بودید
  • FR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 0
    باباش که ملت را رنگ کرد پسرش هم باید کوچه خیابان ها را رنگ کند ! ایم جماعت هفت رنگ کشور را با مهد کودک اشتباه گرفتند....
  • Mohsen ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    1 1
    ببینید دوستان این اصلاح طلبان همشون عقلشوعقلشون در همین اندازه است و برای همین بنده بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری توصیه میکنم در ریاست جمهوری هم کاندید جوان داشته باشیم بهتره از این فرسوده ها
  • mohsen ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 0
    مگر شما از این قشر انتظار دیگری داری؟؟
  • احمد IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 0
    گوجه کیلوئی ۲۱۸۰۰ تومان آدرس باغ فیض خیابان شهید خجسته پور(باهنر ) جنب فروشگاه جانبو فروشکاه میوه حاجی ارزونی (نادر ) 99/08/26 نادان زاده شهردار یه کلان شهر رو برداشته رفته در این وضع کرونا نقاشی کشیدن ... حالا بیا ببین اوضاع مملکت باید از این بهتر بشه کاری نداریم ای پسر موسوی لاریه و موسوی لاری کیه آیا واقعا در این شرایط کارهای مهمتر وجود نداره از اون نادان تر شهردار تهران که در این اوضاع واقعا کار مهم نه مهمتر نداره وا ویلا واویلا.....
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 0
    تره به تخمش می برد. پادوهای غربزده.
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
      1 0
      یک چیزی شما لق لق زبانتان شده غرب گرایان.غرب زده....تمام زندگی تان از موبیل تان تا لوازم خانگی تان تا هواپیماتان از سر تا پا غربی هستید سپس فحش به غرب میدهید پس چرا بچه هاتان را می فرستید خارج ؟؟
  • RO ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 0
    بنده نه سیاستندارم ونه اقتصاد دان ونه طرفدار هیچکدام از این احزاب ولی با یه تحلیل ساده میدانم بقول حضرت آقا وبعضی از مسئولین بیشتر این مشکلات ریشه در داخل دارد و شایدتحریم فقط۳۰درصد تاثیر داشته واینکه آقای روحانی همه چیز را به تحریم ربط میدهد نشان از دروغگویی وحیله گر بودن ایشانه اقتصادی یارانه ایی وچاپ ماهانه ۴۰هزارملیارد پول وارز۴۲۰۰تومانی جهانگیری وفساد ورانت که در بدنه دولت و وزرا وجود دارد مانع هرگونه اصلاحات شده وتازمانیکه یک اصلاحات اساسی در داخل ایجاد نکنیم مشکل با رفع تحریم از بین نمیره
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 0
    بگم؟ بگم؟ ههههههههههههههههههههه پیشنهاد میدم کروبی به طور علنی توسط دکتر احمدی نزاد محاکمه بشه هههههههههههههههههه
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 0
    اگراین پوپولبسم نیست پس چیست
  • DE ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    6 0
    ....موسوی لاری مشغول نقاشی کوچه‌های این منطقه است. لاری فقط خروسش خوبه و چرخش ولاغیر.خودش ودارودسته اش چون سالهاست ملت را رنگ میکنند میخوان لابد برای رنگ کردن بیشتر مردم نیروی جدید و تازه نفس بندازن تو قفس....ملمکت ! شده چرخ وفلک بازی اصلاحطلبکارها ۲زار دادند ولی خودشون و اقوام و بروبچ سالهاست سوارن بابا با ۲زار فقط میتونی یکبار بغل چرخ و فلک سلفی بگیری نه یه عمر موروثی سوار شین.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    5 0
    میگن غذا زیاد بخوری رو دل میکنی ، پول که زیاد باشه و مدیر ندونه با پول چکار کنه بهتر از این نمیشه
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 0
    به قول رئیس جمهور این انتخابات انتخابات آشتی با موسیقی بود همه ی نامزدها می خواستند بگویند دوست موسیقی هستند. خلایق هر چه لایق!
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 0
    اینم یه اصلاحطلبه دیگه چه توقعها
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 0
    براصلاح طلبهای قلم به مزد
  • علی نجفیان IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 5
    خب البته که کاریکه باعث ایجاد روحیه نشاط بشه رو اصولا طرز فکر راست واصولگراها قبول ندارن وهرکاریکه یذره بخاد فضارا بانشاط کنه شما مخالفین حالا ببینیم مجلس اصولگرا چه گلی بسر ملت میزنه شما که میگین همه بدن فقط اصولگراها خوبن ببینیم چه میکنن
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 0
    آزادی بیان زیادی هم خوب نیست. کشش فرهنگی بعضی ها رو هم در نظر بگیر.
  • محمد مهدی IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 0
    مملکت مال آقازاده ها و مردم هم مستاجرانشون هستند خانه های آنچنانی ویلاها خودروهای میلیاردی برای همین میگن یارانه چرا مسکن چرا
  • DE ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    2 3
    بسیار کار خوب وزیبنده است مرحوم هاشمی وقتی شروع به ساخت تونل مترو کرد خیلی ها مخالفت سرسختانه ای کردند ولی بعدافهمیدن فقط جلوی دماغشان را میبینن
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 0
    ابلهان را همه شربت زگلاب و قند است قوت دانا همه از خون جگر می بینم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس