کد خبر 1141645
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
بورس نمایه

رشد ارزش معاملات و کاهش ارزش صف‌های فروش در روز دوشنبه این امیدواری را ایجاد کرده که روز سه‌شنبه روند نزولی بورس به پایان برسد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در معاملات روز دوشنبه، شاخص کل با ۲۵ هزار واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۱۵ رسید. اما رشد ارزش معاملات کل و خرد بورس در کنار کاهش ۴۲ درصدی ارزش صف‌های فروش این امیدواری را ایجاد کرده که روز سه‌شنبه نقطه پایان روند ریزشی روزهای اخیر بورس باشد.

بیشتر بخوانید:

بازار بورس به سمت رکود می‌رود یا رونق؟

سهم های با بیشترین افزایش و کاهش قیمت

در پایان معاملات روز دوشنبه ۲۴۹ نماد صف فروش داشتند که ۵ برابر بیشتر از تعداد نمادهای با صف خرید بود. در معاملات روز دوشنبه ۴۹ نماد صف خرید داشتند.

بیشترین افزایش قیمت در معاملات دیروز به نمادهای کپارس (کاشی پارس)، پکرمان (گروه صنعتی بارز) و شدوص (دوده صنعتی پارس) تعلق داشت و در معاملات فرابورس نیز نمادهای بپیوند (برق و انرژی پیوند گستر پارس)، تملی۷۰۳ (اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی) و افاد۷۳ (اوراق منفعت دولت) بیشترین رشد ارزش بازار را به خود اختصاص دادند.

در معاملات بورس، بیشترین کاهش قیمت به نمادهای چفیبر (فیبر ایران)، سیمرغ (شرکت سیمرغ) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) تعلق داشت و در معاملات فرابورس نمادهای گکوثر (هتل پارسیان کوثر اصفهان)، تملی۸۰۲ (تسهیلات مسکن بانک ملی) و افرا (افرا نت) بیشترین کاهش قیمت را داشتند. 

صنایع صعودی و نزولی بورس

در معاملات روز دوشنبه بورس گروه «رایانه‌ها و فعالیت‌های وابسته به آن» و گروه «لاستیک و پلاستیک» بیشترین رشد قیمت را داشتند. در معاملات فرابورس نیز همانند روز گذشته صنعت «مواد غذایی» بیشترین رشد قیمت را داشت. همچنین در معاملات بورس گروه‌های «مخابرات» و «خدمات فنی و مهندسی» بیشترین کاهش قیمت را داشتند. در معاملات فرابورس نیز گروه‌های «خدمات فنی و مهندسی» و «سرمایه‌گذاری» بیشترین کاهش قیمت را پشت سر گذاشتند.

پیش بینی بورس امروز

قیمت دلار در روز دوشنبه یک کانال بالا آمد و به محدوده‌ی ۲۶ هزار تومانی وارد شد. اگر روند افزایشی قیمت دلار در روز سه‌شنبه نیز ادامه داشته باشد می‌تواند موجب رشد قیمت سهام برخی شرکت‌ها شود، هر چند که رشد قیمت دلار طی ۲ روز اخیر نتوانسته موجب رشد شاخص کل بورس شود.

همچنین روندهای درونی بازار حاکی از رشد ارزش معاملات و کاهش ارزش صف‌های فروش است. کاهش ۴۲ درصدی ارزش صف‌های فروش این امیدواری را ایجاد کرده که روند شاخص‌های بورس به سمت بالا برگردد.

اما همچنان ارزش صف‌های فروش تفاوت محسوسی با ارزش صف‌های خرید دارد. بیشترین ریزش شاخص‌های کل و هم‌وزن بورس در روزهای اخیر در ۱۵ دقیقه ابتدایی معاملات رخ داده است که نشان می‌دهد عمده ریزش شاخص‌های بازار متاثر از صفوف سفارش فروش پیش از گشایش بازار است. در پایان معاملات روز دوشنبه بازار سهام ۴۹ نماد صف خرید داشتند که ارزش صف‌های خرید ۴۰۵ میلیارد تومان بود. در سمت عرضه‌ی بازار، ۲۴۹ نماد صف فروش داشتند که ارزش صف‌های فروش ۳ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان بود. از این رو برخی انتظار دارند با توجه به تفاوت محسوس ارزش صف‌های خرید و فروش  بورس در روز سه‌شنبه نیز نتواند صعودی باشد.

منبع:اقتصاد نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس