کد خبر 1141063
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
الکاظمی راهی عربستان می‌شود

نخست‌وزیر عراق قرار است بعد از نیمه ماه جاری میلادی تور خود به مقصد کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را آغاز کند.

به گزارش مشرق، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق قرار است بعد از نیمه ماه جاری میلادی تور خود به مقصد کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را آغاز کند؛ توری که پس از سفر اخیر وی به فرانسه، بریتانیا و آلمان دومین نوع از این سفرها محسوب می‌شود.

هدف از این سفرها، کسب حمایت از عراق در دو پرونده اقتصادی و امنیتی به علاوه کمک به این کشور در پشت سر نهادن بحران بهداشتی ناشی از کرونا بعد از ثبت آمارهای بی‌سابقه در موار ابتلا به این اپیدمی است که تاکنون تقریبا نیم میلیون ابتلا داشته و بیش از 11 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

صبح امروز هیئتی سعودی به ریاست وزیر صنایع و کشاورزی و رئیس بانک مرکزی عربستان برای مقدمه‌چینی دیدار آتی «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی و الکاظمی به بغداد سفر کرد.

در همین رابطه، مسؤولی عراقی تصریح کرد: سفر قریب الوقوع الکاظمی شامل عربستان و کویت خواهد بود، این احتمال هم وجود دارد که دیگر کشورهای شورای همکاری هم به عنوان مقصد الکاظمی به برنامه سفر وی افزوده شوند.

وی در گفت‌وگو با العربی الجدید تاکید کرد: مذاکرات هیئت سعودی در عراق بر موضوع سرمایه‌گذاری در زمینه کشاورزی و دیگر حوزه‌ها، اتصال خطوط برق و زمان گشایش گذرگاه مرزی عرعر متمرکز بود.

نخست‌وزیر عراق در دیدار با اعضای کمیته هماهنگی عراق و عربستان دربار اجرایی توافقات و یادداشت‌های تفاهم امضا شده گفت‌وگو کرد.

به نقل از میدل ایست نیوز، «مصطفی الکاظمی» در دیدار با اعضای کمیته هماهنگی عراق و عربستان دربار طرح‌های اجرایی توافقات و یادداشت‌های تفاهم امضا شده میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

الکاظمی در این دیدار بر اهمیت برگزاری این نشست‌ها که منجر به توسعه مناسبات میان بغداد و ریاض می‌شود و چشم‌اندازهای همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف را در راستای منافع مردم تقویت می‌کند، تاکید کرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین ضمن اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرا روی شرکت‌های سعودی تاکید کرد: دولت عراق تلاش خواهد کرد تا همه موانع پیش روی شرکت‌هایی که تمایل دارند در عراق سرمایه‌گذاری کنند را رفع کند.

وی در پایان به اهمیت فعال‌سازی برخی پروژه‌های مشترک میان دو کشور در چارچوب اتحادیه عرب و توسعه همکاری‌ها در بازار نفت اشاره کرد.

هیئت سعودی که صبح امروز وارد بغداد شد، شامل مسؤولانی از وزارت بهداشت، برق، نفت، صنعت، محیط زیست و شماری از مدیران شرکت‌های سعودی مهم است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس